Autor Téma: Iljušin Il-2 Šturmovik  (Přečteno 47688 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Iljušin Il-2 Šturmovik
« Odpověď #45 kdy: Leden 05, 2013, 08:55:03 »
Měl jsem spíše na mysli  posuzování výhod a nevýhod toho kterého letadla a vlastní názor např. pilota Il - 2 , popřípadě BF -109..Protože kdo má zkušenosti s těmito letadly v bojových podmínkách než mají oni.? Všechny poválečné zkoušky a testy techniky nepřítele je jen odvar toho, co s sebou nese bojové využití. Samozřejmě se zde poukazuje na fanatismus těchto ůčastníků a jejich neobjektivity z tohoto důvodu, ale mám za to, že v technických otázkách to moc neplatí..Odvažuji se tvrdit, že většina úspěšných pilotů měla kladný vztah k technice, což jim na jedné straně i pomáhalo v boji, neboť ten člověk lépe chápal, čeho je nebo není stroj schopen a tito lidé většinou při komentářích na téma kvality strojů nepřítele mluví hlavně technicky a ne politicky.Jen si vzpoměňte na komentáře německých letců na kvality Spitfiru a BF -109, kdy po jejich kritice prohlásili, tak nám dejte Spitfiry a uvidíte.. ;)

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Iljušin Il-2 Šturmovik
« Odpověď #46 kdy: Leden 06, 2013, 10:07:28 »
BTW, ono to není příliš známo, ovšem konstrukční kancelář Sergeje Iljušina skutečně vyvinula i 2 "čistě stíhací" verze Šturmoviku.
.....

motor: Mikulin AM 42 o výkonu 1.793 HP

Hned z kraje tohoto tématu je pojednáno o jednomístné verzi Il-2, která byla původním zámyslem konstrukční kanceláře....
Ale to jen pouze na okraj.
Prosím zúčastněné, aby si nejprve přečetli celé téma vždy před napsáním příspěvku, obzvláště je-li tento již staršího data. Vyhneme se tak zdvojeným příspěvkům a jejich následným promazáváním.
Děkuji Sláma
moderátor sekce

Jerry.Gunman

  • ČSR
  • Desátník
  • Příspěvků: 48
  • King George the First von Milowitz
Re: Iljušin Il-2 Šturmovik
« Odpověď #47 kdy: Leden 07, 2013, 06:19:44 »
BTW, ono to není příliš známo, ovšem konstrukční kancelář Sergeje Iljušina skutečně vyvinula i 2 "čistě stíhací" verze Šturmoviku.
.....

motor: Mikulin AM 42 o výkonu 1.793 HP

Hned z kraje tohoto tématu je pojednáno o jednomístné verzi Il-2, která byla původním zámyslem konstrukční kanceláře....
Ale to jen pouze na okraj.
Prosím zúčastněné, aby si nejprve přečetli celé téma vždy před napsáním příspěvku, obzvláště je-li tento již staršího data. Vyhneme se tak zdvojeným příspěvkům a jejich následným promazáváním.
Děkuji Sláma
moderátor sekce

Snažím se  ;)
BTW, návrh CKB 55 byl (neklame-li mne paměť) původně navrhován jako dvoumístný s uzavřenou střeleckou věží pro druhého člena posádky, vyzbrojeného 12,7 mm kulometem UBT.

Do dalšího vývoje stroje, zahrnující mj. nové motorové lože, snižující umístění motoru, snížení výškovosti (+ mnoho dalších) bohužel zasahovali i pseudostratégové z VS DRRA, kteří prosadili pouze jednomístnou konfiguraci. Dle tehdejší strategie se počítalo s markantní vzdušnou převahou "domácích" a proto byl druhý čle posádky shledán zbytečným a jím ušetřené hmotnosti bylo využito jiným způsobem. Takto vzniknul CKB-57, jenž byl pouze jednomístný.

Dalším vývojem a dolaďováním vznikl jiš "standardní" stroj Il-2, bohužel, stále ještě jednomístný.
Přestavba na opět dvoumístnou variantu probíhala zprvu v nouzových polnáích podmínkách - do trupu letadla se vyřízla díra, opatřila plechovým límcem a montáží kulometu, přičemž střelec namísto sedačky seděl jenom na popruhu.

Dvoumístná varianta (již z továrny dvooumístná) se začala vyrábět až od jara 1942 - jak uvedeno na začátku tohoto topicu.

Popisem čistě stíhacích prototypů jsem si dovolil reagovat na debatu, jež nabrala směr k "Iljušin - tak trochu jako stihač"

Ovšem pokud můj příspěvek bereš jako věci mimo mísu, smázni to
Post coitum omne anima triste est, praeter gallo, qui cantat

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Iljušin Il-2 Šturmovik
« Odpověď #48 kdy: Leden 08, 2013, 10:06:10 »
Pane kolego, Vaše texty nejsou vůbec špatné, naopak jste nyní uvedl věci na pravou míru.
Myslím, že zde nejsme schopni určit ráz a vývoj debaty konstruktérů nad prototypem letadla. Já mám veškeré materiály k IL 2 postaveny v rovině, že byl konstruován prioritně k ničení bombardérů nepřítele. Proto ta mohutnost komstrukce, neboť byla vyžadována podstatně silnější výzbroj, než měly stíhací letouny tehdejší doby. A byla mne různými zdroji předkládána teze, že typ Il2m3 vznikl teprve přepracováním prototypu. Ale jak jsem již napsal, neurčíme zde, zda to tak opravdu bylo.
Takže bych chtěl poděkovat a popřát úspěchy do další práce ve stylu samostatných témat zde na fóru, popřípadě doplnění těch, které v sobě mnoho důležitých informací neobsahují.
Sláma

Jerry.Gunman

  • ČSR
  • Desátník
  • Příspěvků: 48
  • King George the First von Milowitz
Re: Iljušin Il-2 Šturmovik
« Odpověď #49 kdy: Leden 09, 2013, 08:16:02 »
2 Sláma:

Díky, uznání od profesionála vašeho formátu si vážím
Post coitum omne anima triste est, praeter gallo, qui cantat