Autor Téma: Avia B.534  (Přečteno 30119 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Thor Herman

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 803
  • Není vždy hříchem neuposlechnout příkazu vrchnosti
Re: Avia B.534
« Odpověď #30 kdy: Duben 15, 2011, 06:57:50 »
V knize Filipa Jánského: Hrušňová alej jsem četl, že se počítalo s montáží yperitových rozprašovačů, nebo jak nazvat nádrže na vypouštění yperitu.
Neví o tom někdo něco? Nebo se jedná jen o autorovu fabulaci
Pojde dobytek,zemřou tví přátelé. I ty jednou zemřeš. Však jedno nikdy neumírá ! Tvé jméno! Tvé jméno,tvá sláva a skutky jenž si vykonal.

Hrdinství je stav ducha, kdy se chlapci mění v muže. A muži v mrtvoly. Obvykle zcela zbytečně.

JSEM VLASTENEC , JSEM NA TO HRDÝ A OSUD MÉ ZEMĚ MI NENÍ LHOSTEJNÝ

pospec

  • Moderator
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2047
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Avia B.534
« Odpověď #31 kdy: Květen 01, 2011, 07:20:19 »


Velmi známá, přesto velmi zajímavá fotka vlastními silami zničeného povstaleckého dvouplošníku Avia B.534 na letišti Tri Duby po potlačení povstání německými silami. Zajímavostí je netradiční velikost československých znaků na horním křídle. Podobné znaky se údajně měly nacházet i na spodním křídle.
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

Sláma

  • Moderator
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1017
Re: Avia B.534
« Odpověď #32 kdy: Květen 01, 2011, 09:54:32 »
       Budeš asi překvapen, já si nemohu vzpomenout, jestli tu fotku znám, nebo ne. Velikost znaků může být netradiční s největší pravděpodobností proto, že byly zamalovávány znaky Slovenského štátu/Slovenskej republiky, které jak známo se velice silně podobaly německým trámovým křížům. Jenom barva byla modrá a uprostřed kříže se nacházel červený kulatý střed. Asi něco, jako miniatura japonského znaku… A pokud jej chtěli zamalovat kružnicí, potom výsledek byl opravdu velký. Mne více překvapuje to, že znak je původní československý. Po dobu socialismu jsme byli masírováni, že  tam bylo ještě pohoří Malá (nebo Velká?) Fatra, tri kopčeky, a na nich stál kříž dvojramenný, tedy pravoslavný.
Tož včíl nevím, ako  to  vlastne bolo?

pospec

  • Moderator
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2047
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Avia B.534
« Odpověď #33 kdy: Prosinec 10, 2011, 03:39:32 »


http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=1cdc2bf3-a6ba-4744-be5c-93feb192c4c5

Našel jsem tuto neěťastnou událost. Proto ji zde chci publikovat.
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

Sláma

  • Moderator
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1017
Re: Avia B.534
« Odpověď #34 kdy: Květen 05, 2013, 11:28:33 »
Již jednou jsem zde psal o práci pana Fialy na stavbě ULL Avie B 534. Tento letoun létá!!





O celé práci je napsáno zajímavé vyprávění zde, na tomto webu.

http://www.flymag.cz/article.php?id=7611

ostatně tam také naleznete další fotografie....

Thor Herman

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 803
  • Není vždy hříchem neuposlechnout příkazu vrchnosti
Re: Avia B.534
« Odpověď #35 kdy: Květen 06, 2013, 08:34:52 »
Tak to je prostě nádhera.
Pojde dobytek,zemřou tví přátelé. I ty jednou zemřeš. Však jedno nikdy neumírá ! Tvé jméno! Tvé jméno,tvá sláva a skutky jenž si vykonal.

Hrdinství je stav ducha, kdy se chlapci mění v muže. A muži v mrtvoly. Obvykle zcela zbytečně.

JSEM VLASTENEC , JSEM NA TO HRDÝ A OSUD MÉ ZEMĚ MI NENÍ LHOSTEJNÝ

Pombo

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 43
Re: Avia B.534
« Odpověď #36 kdy: Květen 08, 2013, 12:30:20 »
Krása, to chci taky :-)

QVAK

  • ČSR
  • Rotmistr
  • Příspěvků: 140
Re: Avia B.534
« Odpověď #37 kdy: Únor 16, 2014, 01:48:29 »
Tak to je prostě nádhera.

Jenže místo výroby IV. série měl být již vyráběn a zaváděn nástupce  (B 135?). Takto letectvo zastarávalo každý měsíc oproti leteckým velmocím (Francie, Německo, V.B., Sovětské Rusko). Zde se naplno projevilo podceňování potřeb moderní armády v druhé půli 20. let a prvé půli 30. let. včetně vybudování moderní a dostatečně kapacitní průmyslové a vývojové základny státu pro zajištění její obranyschopnosti. Díky tomuto stavu nemohla celá armáda včetně letectva (Útočné vozby, polního dělostřelectva, OPL) plnit úkoly pro něž byla státem postavena. Již v r. 1940 měli i zmatkaři Frantíci celé stíhací letectvo vybaveno dolnoplošníky.

Jerry.Gunman

  • ČSR
  • Desátník
  • Příspěvků: 47
  • King George the First von Milowitz
Re: Avia B.534
« Odpověď #38 kdy: Únor 24, 2014, 01:26:24 »
Tak to je prostě nádhera.

Jenže místo výroby IV. série měl být již vyráběn a zaváděn nástupce  (B 135?). Takto letectvo zastarávalo každý měsíc oproti leteckým velmocím (Francie, Německo, V.B., Sovětské Rusko). Zde se naplno projevilo podceňování potřeb moderní armády v druhé půli 20. let a prvé půli 30. let. včetně vybudování moderní a dostatečně kapacitní průmyslové a vývojové základny státu pro zajištění její obranyschopnosti. Díky tomuto stavu nemohla celá armáda včetně letectva (Útočné vozby, polního dělostřelectva, OPL) plnit úkoly pro něž byla státem postavena. Již v r. 1940 měli i zmatkaři Frantíci celé stíhací letectvo vybaveno dolnoplošníky.

Leč dolnoplošníky mnohdy bez vrtulí - a bez té tehdejší létadla létala jen skutečně velmi neochotně :D
Post coitum omne anima triste est, praeter gallo, qui cantat

svitak

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 196
  • Plány imperialistů zhatí, naši vepři boubelatí!
    • Dokumentaristi forever!!!
Re: Avia B.534
« Odpověď #39 kdy: Březen 06, 2014, 06:59:25 »

Zajímavá fotografie B-534
Havárie v Blovicích 24. června 1937, pilot přežil
"Dějiny se sice neopakují, ale lidská blbost je všudypřítomná." -  Ivan Sviták
"Vždy jsem se snažil být dobrým vojákem a důstojníkem a musím být připraven na to, že přijde konec." - Otakar Sviták

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Avia B.534
« Odpověď #40 kdy: Březen 07, 2014, 07:27:11 »
Netušil jsem, že se dá žít ve více kusech.

NotSureIfGusta

  • ČSR
  • Desátník
  • Příspěvků: 40
Re: Avia B.534
« Odpověď #41 kdy: Duben 22, 2014, 06:14:52 »
       Budeš asi překvapen, já si nemohu vzpomenout, jestli tu fotku znám, nebo ne. Velikost znaků může být netradiční s největší pravděpodobností proto, že byly zamalovávány znaky Slovenského štátu/Slovenskej republiky, které jak známo se velice silně podobaly německým trámovým křížům. Jenom barva byla modrá a uprostřed kříže se nacházel červený kulatý střed. Asi něco, jako miniatura japonského znaku… A pokud jej chtěli zamalovat kružnicí, potom výsledek byl opravdu velký. Mne více překvapuje to, že znak je původní československý. Po dobu socialismu jsme byli masírováni, že  tam bylo ještě pohoří Malá (nebo Velká?) Fatra, tri kopčeky, a na nich stál kříž dvojramenný, tedy pravoslavný.
Tož včíl nevím, ako  to  vlastne bolo?

tu maš ten znak :)

Sláma

  • Moderator
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1017
Re: Avia B.534
« Odpověď #42 kdy: Září 19, 2016, 05:36:49 »
Nikoli, měl jsem na mysli znak, který vidíš na SOP Šmolíka Š328. Ten byl kdysi prezentován jako standardní znak Povstaleckého letectva.