Autor Téma: Chance Vought F4U Corsair  (Přečteno 24442 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Rastislaus

  • Host
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #30 kdy: Duben 10, 2007, 09:38:08 »
Citace: Bad-Boy82
F4U byl urcite hodne dobry stroj, polodrevene Zera nemely sanci  :D Na tehle fotce je jasne videt velke rozmery vrtule
Bol polodrevený, ale pokial viem, tak pilot mal za chrbtom plát hliníku (ktorý ho aj tak nedokázal uchrániť, ten plát prestrelil gulomet každej ráže).
          Ale zase, Zerá boli obratnejšie (čo dokazovali v prvej fáze vojny), ale časom to pancierovanie už predsa len chýbalo.  :?

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #31 kdy: Duben 10, 2007, 05:39:29 »
hoho konecne muhu napsat seriozni prispevek hodny meho intelektu (coz ovsem dokazuje maly intelekt tehle diskuze)

A6m5 melo na rozdil od svych predchudcu pancerovani nadrzi a lepe byl chranen i ten sikmooka slupka od bananu uvnitr, to byl posun v rychlosti sice zaostaval, ale zase sve soupere premohl obratnosti na cele care, takze pokud v nem sedel zkuseny pilot nemel by byt problem nepritele sestreli.

Tady se ale dostavame k jaderku veci- vsichni mocni samurajove s koulema jako king kong byli v te dobe jiz vyhubeni, takze to je hlavni duvod.

Navic corsair mi nesmirne pripomina dnesni spickove sportovce- vykony vyborne a prelitne mu smitko pres moc a uz lezi na marotce ve smrtelnych krecich.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #32 kdy: Červenec 08, 2007, 04:45:34 »
Nepodcenoval by som obratnost Corsairu a uz vobec nie jeho odolnost voci poskodeniu. Navyse bol o 100km/h rychlejsi ako ktorekolvek Zero. O medznej rychlosti ani nehovorim. Male lepsiu akceleraciu aj stupavost. Proste moderne lietadlo, na rozdiel od Zera, ktore inkorporovalo mylne predstavy z 30-tych rokov a doplacalo na ne. Ani pancierovanie Zera nepomohlo, ak doslo k zasahu do kridla, ktore ostavalo nadalej dost krehkym, navyse samosvorne obaly nadrzi neboli ucinne voci kalibru 12,7mm, takze v podstate si ich mohli usetrit...
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #33 kdy: Červenec 08, 2007, 06:37:03 »
Citace: Peter
Citace: mira.ko
Ale abych trošku doplnil, tak F4U Corsair byl v nějakých počtech i u FAA. A ty se teoreticky nad Evropu dostat mohli - i když tomu nevěřím  :lol: . A když už, tak by za knyplem seděl anglán  :lol:  :lol:  :lol: .
V Evrope nasazeny nebyly, hlavni duvod je ten, ze Corsair byl od prvopocatku koncipovan jako palubni letoun. Prvni nasazeni si odbyly behem unora 1943 z Guadalcanalu.  Britove je pouzivali pouze jako palubni kde nahradily Seafiry a Wildcaty, ale pouze v bojich v Tichomori.
Citace: erich HARTMANN
Záznam z boja:
Jeden pilot Luftwaffe, ktorý letel na Bf-109F zbadal na začiatku roku 1945 skupinu nových lietadiel F4U precenil svoje sili a zaútočil. Po chvíli sa jeden stroj dostal zaňho. Pri pokuse o únik sa vrhol strmhlav dole. Keď si už myslel, že je všetko v poriadku, začali mu okolo lietadla lietať guľky. Už bol príliš nízko, tak sa pod veľkým preťažením otočil a začal strmo stúpať. Keď sa obzrel, F4U bol stále za ním a približoval sa. Ako sa zmenšovala rýchlosť letu, Bf-109 zmiernil stúpanie tak, aby nestratil rýchlosť a snažil sa uniknúť. Podarilo sa mu to len preto, že neskúsenému pilotovi v americkej stíhačke došli náboje.
Moc by me zajimalo, kde to na ty vojne.net vzali. F4U, v Evrope nasazen na nebyl. Navic to "Efko" ve vzduchu v 45 je taky divy, ale to je tema k jine diskuzi. Mozna doslu k nedorozumeni, protoze F4 se oznacoval I Wildcat a ten v Evrope Britove pouzivali. Ze by to byl Corsair na 99,9% vylucuji.
Panove vsichni jste na omylu. Corsair byl v Evrope pouzit a to v roce 1944 behem operaci v Norskem mori, tj. behem utoku na pobrezni plavbu a taky behem utoku na Tirpitz. Doctete se o tom v palubnich stihacich jeho velicenstva dil treti od Miroslava Snajdra. Nepamatuji si presne z kterych lodi operovali bohuzel. Pri utocich na Tirpitz byli Corsairy urceny nejdrive jako vyskovy doprovod. Jenze bombardery Barracuda meli malou stoupavost takze museli zacit stoupat daleho od pobrezi. Potom je nemci brzo odhalili a Tirpitz zahalili umelym kourem. Pozdeji podvesili pod Corsairy a Hellcaty bomby a jelikoz meli stihacky dobrou stoupavost tak prileteli neodhaleni a Tirpitz nebyla v cas prikryta clonou jenze zase jejich bomby byli moc lehke na to aby prorazili silny pancir Tirpitzu :D  docela pakarna co?
Jinak btw Corsairy zacali bojove letat z palub lodi Royal Navy o celych devet mesicu drive nez z lodi US Navy.

S tou Bf 109 nezda se mi ze by to bylo popsano v one vyse zminene knize ale teoreticky je to mozne. Pochybuju ze by Luftwaffe mela v Norsku moderni Bf 109 ktere byli potreba uplne nekde jinde takze si myslim ze je celkem mozne ze Friedrichove letali v Norsku i v roce 1944.
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1538
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #34 kdy: Červenec 20, 2010, 08:48:21 »
Corsair bol do služby uvedený 28. decembra 1942. Pôvodne sa mal spolu s Hellcatom stať hlavnou palubnou stíhačkou US Navy. Bohužial sa počas testov ukázalo viacero nedostatkov: pri pristavaní došlo častokrát k znečisteniu čelného skla olejom, taktiež v dôsledku dlhého nosa a sklonu lietadla nevideli piloti tesne pred pristátím takmer nič (vyriešili to až Briti, ktorí začali s Corsairmi pristávať miernym oblúkom, vďaka čomu mali letovú palubu väčšinu času na očiach). Ďalšími problémami bol nepružný podvozok, kvôli ktorému Corsair po palube poskakoval a míňal brzdové laná. V neposlednej rade to bolo pomerne vysoká pádová rýchlosť tohto stroja. Osem mesiacov potom ako väčšinu týchto problémov vyriešili Briti sa konečne Corsairy objavili aj na palubách amerických lietadlových lodí, koncom roku 1944.
The only easy day was yesterday.

Sláma

  • Moderator
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1016
Re: Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #35 kdy: Červenec 21, 2010, 04:14:41 »
  Já bych problematiku Corsaira a F6F Hellcata viděl trochu jinak.
     Pokud se podíváme do historie vzniku obou typů, nevidíme paralelní vývoj, ale zcela (diametrálně) odlišný náhled filozofie vývoje letadla. Grumman šel cestou rozvoje typové řady (víme, že předchůdce Wildcat je s Hellcatem dosti podobný), Vought šel cestou vývoje úplně nového, řekněme „nadčasového“ letadla. Výroba Hellcata po několika drobných úpravách se mohla rozběhnout tak, že již v lednu 1943 byly první stroje předávány uživateli, tedy US Navy.
Samozřejmě, pokud bych se pustil do podrobné monografie, daly by se mnohé změny v konstrukci obsáhnout. Ale jedním ze základních faktorů, proč nebyl přijat do služby a Hellcat dostal přednost, nebylo jenom špinavé okno od oleje a tvrdý podvozek!!
     Jedním a to bezesporu zásadním problémem bylo, že Hellcat byl celkově (příď  letadla, vrtule a sklopená křídla) NIŽŠÍ než Corsair!!!!!! Neznám výšku podpalubních hangárů USS Carrier Ships, ale Corsair se v roce 1943 do nich jednoduše nevešel.
     Dalším problémem bylo křídlo do W. To, co je psáno v české Wikipedii je absolutní blábol, pramenící z neznalosti. Hlavní konstruktér Corsairu Rex Beisel se snažil o lehké, aerodynamicky čisté a výkonné (tedy rychlé) letadlo. Proto trup měl čistě (a krásně) kruhový průměr bez dalších tvarových deformací, a křídlo do W mělo být nejvýhodnější pro co nejmenší  možnou hodnotu indukovaného odporu v prostoru křídlo – trup. Bohužel, taktéž profil křídla, stanovený pro vysoké rychlosti (Hellcat měl tlustější profil pro nižší rychlosti), způsobil vyšší pádovou rychlost (při konečném okamžiku přistání na letadlové lodi po zachycení lana hákem na konci letadla, tedy pád letadla). To vše vedlo k počáteční nedůvěře pilotů a k oddalování rozhodnutí o přijetí do výzbroje.
     Letounu paradoxně pomohlo přijetí do služby u britské FAA, kdy Britové provedli několik technických úprav:
1./  Překryt kabiny, do té doby ne nepodobný tomu z Hurricane, zvětšili typem „Malcolm Hood“, tedy tím, co znáte z fotografií.
2./  Posunuli sedačku pilotu vzhůru o celých 180mm pro zlepšení výhledu z cockpitu při startu a přistání
3./  Křídla, která se vyklápěla vzhůru a zabránila tak již dost vysokému letadlu dostat se do podpalubních hangárů, obdržela další mechanismus sklopení koncových oblouků křídel pro snížení výšky letadla pro hangárování v podpalubí letadlové lodi
4./  Přepracovali systém chlazení motoru tak, aby vrchní strana trupu byla při přistání na letadlové lodi  i nadále hladká a klapky chlazení nezakrývaly výhled pilotovi.
5./  Již z doby zavedení Fairey Barracuda byla na HMS Airship Carriers zavedena funkce Landing Signals Officer, tedy LSO. Byl to onen muž s velkými plácačkami v rukou, který pilotovi ukazoval jeho náklon v průběhu přiblížení. V souvislosti se změnou přistávacího manévru, který byl změněn z „klasického okruhu“ tedy trajektorie 2x 180 stupňů na spojení 3. a 4. zatáčky do pozvolného oblouku, končícího v bodě dotyku na palubě letadlové lodi. Oba tyto způsoby později U.S. NAVY převzalo.
V době odstranění těchto nedostatků již letadlové lodě USA byly vcelku standardně vybaveny letadly F6F Hellcat a asi budete se mnou souhlasit, že další přezbrojení v poměrně krátkém čase zřejmě nebylo žádoucí pro vysokou cenu finanční, ale i časovou, spojenou s výcvikem personálu a zajištěním provozu, včetně oprav tohoto letounu.
O dalších technických vylepšeních, změnou počtu a ráže zbraní F4U Corsair, ( které by zabralo více času) se již rozepisovat nebudu.
Celkově je toto téma již staršího data a chtěl jsem pouze uvést věci na pravou míru.
Sláma

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1538
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #36 kdy: Červenec 21, 2010, 08:36:12 »
...Neznám výšku podpalubních hangárů USS Carrier Ships, ale Corsair se v roce 1943 do nich jednoduše nevešel...
To sa mi zdá divné, v roku 1943 boli už jadrom amerických námorných zväzov lietadlové lode triedy Essex. To isté platilo aj v nasledujúcom roku 1944 keď už sa tam Corsairy zmestiť zrazu mali.
To že sa Britom na lietadlové lode nezmestil nie je také prekvapnie, keďže ich hangáry boli v porovnaní s americkými nižšie (pri triede Yorktown a Illustrious bol rozdiel takmer pol metra, podobne to bolo aj u triedy Essex vs Implacable)
PS: mohol by som sa btw spýtať odkiaľ si čerpal, najmä teda, čo sa týka tej časti o dôvodoch tvaru krídel Corsairu, diky
The only easy day was yesterday.

Sláma

  • Moderator
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1016
Re: Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #37 kdy: Červenec 22, 2010, 11:15:45 »
Celý předešlý příspěvek jsem psal z hlavy, na základě svých znalostí. Aerodynamiku  jsme brali ve škole jako jeden z hlavních předmětů (hned po matematice, tělesné přípravě, výuce jazyka českého a ruského, s možností rozšíření výuky,taktéž technického kreslení,....... :) ), takže to není až takový problém. Zde ale nemohu posloužit konkrétním zdrojem, jak je soudobá internetová generace zvyklá. Sbad jen, že bych začal jmenovat své vyučující pedagogy.....
     Pokud jsem se mýlil ve velikosti podpalubních hangárů amerických letadlových lodí,  nejsem v této oblasti odborníkem, rád se nechám poučit. Byl-li  by tedy  údaj mnou uvedenýl chybný, za chybu se omluvím a následně bych provedl korekci svého příspěvku.
Sláma

jíra

  • ČSR
  • Rotmistr
  • Příspěvků: 148
Re: Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #38 kdy: Červenec 23, 2010, 07:55:04 »
Tady máme podle mého skromného názoru kvalitní článek, který by měl postihnout všechny problémy: Vought F4U Corsair (Palba.cz)
Tux - tux - tux - tux - ta - ta - ta - ta - zavírá všem virům vrata  /  www.ubuntu.cz

QVAK

  • ČSR
  • Rotmistr
  • Příspěvků: 141
Re: Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #39 kdy: Květen 18, 2014, 02:14:18 »
  Já bych problematiku Corsaira a F6F Hellcata viděl trochu jinak.
     Pokud se podíváme do historie vzniku obou typů, nevidíme paralelní vývoj, ale zcela (diametrálně) odlišný náhled filozofie vývoje letadla. Grumman šel cestou rozvoje typové řady (víme, že předchůdce Wildcat je s Hellcatem dosti podobný), Vought šel cestou vývoje úplně nového, řekněme „nadčasového“ letadla. Výroba Hellcata po několika drobných úpravách se mohla rozběhnout tak, že již v lednu 1943 byly první stroje předávány uživateli, tedy US Navy.
Samozřejmě, pokud bych se pustil do podrobné monografie,.......

Vought šel až tak daleko, že zavedl do sériové výroby draků novou technologii (běžně zavedenou až v poválečném období) místo nýtování odporové sváření (bodové, švové) duralu. Tato technologie umožňovala naprosto hladký povrch draku a tím další zvýšení aerodynamické čistoty stroje (nižší odpor) a tak zvýšení výkonů stroje. V praxi to znamenalo zaškolení obsluh na nové opravářské technologie s vyšší pracností a prostorovými nároky. USMC to vyřešila zorganizováním opravárenských technologicky a odborně vybavených dep a rotaci strojů u jednotek. Na letadlových lodích byl tento problém výraznější tak jejich letky zůstali vybaveny T6F Hellcat a pro útok na Japonsko se plánovalo jejich přezbrojení na F8F Bearcat.