Autor Téma: Chance Vought F4U Corsair  (Přečteno 25582 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Chance Vought F4U Corsair
« kdy: Září 27, 2006, 03:04:16 »
F4U Corsair byl jedním z nejúspěšnějších stíhačů druhé světové války - Corsairy US Navy a USMC provedly v Pacifiku 64 051 bojový vzlet a sestřelily 2140 japonských letadel při ztrátě 189 vlastních. Byl naplánován s nejsilnějším motorem a největší vrtulí, jaké byly do té doby u americké stíhačky použity; prototyp jako první americký letoun přesáhl rychlost 640 km/h (400 mph) a výkony překonal tehdejší americká letadla. Byl to rychlý stroj, nicméně trpěl problémy s řízením a první verze měly dík příliš tuhému podvozku tendenci k odskakování. Proto byla také omezena jeho činnost zprvu jen na pozemní letiště jednotek US Marine Corps. Všechny jednotky USMC operující v Pacifiku jím byly vybaveny v druhé polovině roku 1943. Po některých úpravách začal být používán pro námořní akce i jako palubní letoun, řízení však stále vyžadovalo jistou opatrnost. Největší část Corsairů startovala z pozemních základen. F4U měl lomená křídla do tvaru písmene W a aerodynamický trup s kruhovým průřezem. Kabina byla umístěna příliš vzadu a omezený výhled byl tak vážným problémem.

Po válce byly Corsairy vyráběny dál (už s celokovovými křídly a kanónovou výzbrojí), vzniklo také 110 kusů bombardovací verze AU-1, nasazených v Koreji (letouny nesly 1810 kg pumu při rychlosti 384 km/h). Poslední F4U sjel z výrobní linky v prosinci 1952 a až do nástupu F-4 Phantom byl nejdéle vyráběnou americkou stíhačkou.

Celkem bylo postaveno 12 571 strojů, z toho 4017 firmou Goodyear jako typ FG a 735 firmou Brewster jako typ F3A.

A ted mala otazecka myslite si ze byl corsair nejlepsi stihackou v pacifiku :?:

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #1 kdy: Září 27, 2006, 03:15:19 »
Podle me ano. Z americkych stihacek nasazenych v pacifiku asi nejslavnejsi.  Podle me vyrazne prispek k vitezstvi Ameriky v pacifiku. Tot vse co o tom chci rict :D



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #2 kdy: Září 27, 2006, 04:12:11 »
Citace: Kageneck
Podle me ano. Z americkych stihacek nasazenych v pacifiku asi nejslavnejsi.  Podle me vyrazne prispek k vitezstvi Ameriky v pacifiku. Tot vse co o tom chci rict :D
von Kageneck
nevim jestli nejslavnejsi rozhodne ,ale nejlepsi z americanu otazka je jestli nebyl lepsi nakej z japoncu

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #3 kdy: Září 27, 2006, 04:52:40 »
Než corsair? Japonci měly akorát zera ve službě a modernější stíhačky přišly pozdě a byly poruchový takže bojově skoro bezcený. Možná něco lepšího měly ale nestihly to zavést a vyrobyt v dostatečným množství.
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #4 kdy: Září 27, 2006, 07:24:05 »
NEjlepsi asi byl. Ale nemohu to posoudit protoze o letadlech z paciiku vim malo, odkud sto opsal?

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #5 kdy: Září 27, 2006, 07:42:00 »
Kdo odkud co opsal?
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #6 kdy: Září 27, 2006, 08:28:37 »
Citace: Galland
NEjlepsi asi byl. Ale nemohu to posoudit protoze o letadlech z paciiku vim malo, odkud sto opsal?
hele rozhodne to nebylo z zadnyho fora (metoda ctrl c a ctrl v) ale ptal se te sakra nekdo na to.No japonci nemeli jen zera meli i modernejsi stihacky ki-84,n1k1,ki-61,ki-100 trochu me ale zarazi ze meli jakysi slaby vykony na to ze byli nove skonstruovany (overim si zdroj)

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #7 kdy: Říjen 05, 2006, 09:36:24 »
Záznam z boja:

Jeden pilot Luftwaffe, ktorý letel na Bf-109F zbadal na začiatku roku 1945 skupinu nových lietadiel F4U precenil svoje sili a zaútočil. Po chvíli sa jeden stroj dostal zaňho. Pri pokuse o únik sa vrhol strmhlav dole. Keď si už myslel, že je všetko v poriadku, začali mu okolo lietadla lietať guľky. Už bol príliš nízko, tak sa pod veľkým preťažením otočil a začal strmo stúpať. Keď sa obzrel, F4U bol stále za ním a približoval sa. Ako sa zmenšovala rýchlosť letu, Bf-109 zmiernil stúpanie tak, aby nestratil rýchlosť a snažil sa uniknúť. Podarilo sa mu to len preto, že neskúsenému pilotovi v americkej stíhačke došli náboje.

nevim co vam ale me se na tomhle pribehu opravdu neco nezda (mam to z vojna.net) hadejte co.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #8 kdy: Říjen 05, 2006, 09:48:55 »
Hmmm co by taky chtel, kdyz letal ve verzi F v roce 1945??? I s Gustavem by to mel tezky, tak to si teda fandil. Asi se moc do vzduchu nedostal, tak si chtel zastrilet. :D



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #9 kdy: Říjen 06, 2006, 08:37:15 »
no tak v roce 1945 fridricha do vzduchu uz opravdu nepustili (m,yslim ze nejstarsi tehdy pouzivany byli G-6 a to uz byli jenom raritky zpusobeny spatnym zasobovanim) a navic pokud vim tak F4U nebyl nikdy bojove nasazenej v evrope.

mira.ko

  • ČSR
  • Četař
  • Příspěvků: 70
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #10 kdy: Říjen 06, 2006, 12:44:12 »
Citace: erich HARTMANN
no tak v roce 1945 fridricha do vzduchu uz opravdu nepustili (m,yslim ze nejstarsi tehdy pouzivany byli G-6 a to uz byli jenom raritky zpusobeny spatnym zasobovanim) a navic pokud vim tak F4U nebyl nikdy bojove nasazenej v evrope.
Taky se mi to moc nezdá. Teda taky jsem nikdy nikde neviděl, neslyšel, nečetl, že by je měli amíci v Evropě. Ale abych trošku doplnil, tak F4U Corsair byl v nějakých počtech i u FAA. A ty se teoreticky nad Evropu dostat mohli - i když tomu nevěřím  :lol: . A když už, tak by za knyplem seděl anglán  :lol:  :lol:  :lol: .

Jo a taky ho měli francouzi, ale Ti ho koupili ASI až po válce - kdo ví?

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #11 kdy: Říjen 06, 2006, 01:20:15 »
Citace: mira.ko
Taky se mi to moc nezdá. Teda taky jsem nikdy nikde neviděl, neslyšel, nečetl, že by je měli amíci v Evropě. Ale abych trošku doplnil, tak F4U Corsair byl v nějakých počtech i u FAA. A ty se teoreticky nad Evropu dostat mohli - i když tomu nevěřím  :lol: . A když už, tak by za knyplem seděl anglán  :lol:  :lol:  :lol: .
Jo a taky ho měli francouzi, ale Ti ho koupili ASI až po válce - kdo ví?
V Evrope nasazeny nebyly, hlavni duvod je ten, ze Corsair byl od prvopocatku koncipovan jako palubni letoun. Prvni nasazeni si odbyly behem unora 1943 z Guadalcanalu. Zpocatku byly se strojem velke potize, proto se na paluby letadlovych lodi dostal az na prelomu let 1944/45.
     Jinak co se tyce ostatni uzivatelu, Franouzi Corsairy nasadili behem valky ve Vietnamu na pocatku 50.let. Britove je pouzivali pouze jako palubni kde nahradily Seafiry a Wildcaty, ale pouze v bojich v Tichomori.

Foto:
http://tomcat85.free.fr/corsair-2.jpg

Citace: erich HARTMANN
Záznam z boja:
Jeden pilot Luftwaffe, ktorý letel na Bf-109F zbadal na začiatku roku 1945 skupinu nových lietadiel F4U precenil svoje sili a zaútočil. Po chvíli sa jeden stroj dostal zaňho. Pri pokuse o únik sa vrhol strmhlav dole. Keď si už myslel, že je všetko v poriadku, začali mu okolo lietadla lietať guľky. Už bol príliš nízko, tak sa pod veľkým preťažením otočil a začal strmo stúpať. Keď sa obzrel, F4U bol stále za ním a približoval sa. Ako sa zmenšovala rýchlosť letu, Bf-109 zmiernil stúpanie tak, aby nestratil rýchlosť a snažil sa uniknúť. Podarilo sa mu to len preto, že neskúsenému pilotovi v americkej stíhačke došli náboje.
Moc by me zajimalo, kde to na ty vojne.net vzali. F4U, v Evrope nasazen na nebyl. Navic to "Efko" ve vzduchu v 45 je taky divy, ale to je tema k jine diskuzi. Mozna doslu k nedorozumeni, protoze F4 se oznacoval I Wildcat a ten v Evrope Britove pouzivali. Ze by to byl Corsair na 99,9% vylucuji.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #12 kdy: Říjen 06, 2006, 08:53:48 »
no ty anglani meli corsairu docela dost (kolem 2000) ale vsechny byli na  letadlovejch lodich, no k zamene asi nedoslo protoze f4u je od wildcata jasne rozpoznatelnej,britove ho oznacovali marlet a nevim kde by se vzal nad pevninskou evropou protoze toho by sestrelil tehdy snad i ten dedecek fridrich (myslim ze ho pouzivali proti ponorkam,nebo ne :?:)

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #13 kdy: Říjen 06, 2006, 11:59:41 »
Citace: erich HARTMANN
no ty anglani meli corsairu docela dost (kolem 2000) ale vsechny byli na  letadlovejch lodich, no k zamene asi nedoslo protoze f4u je od wildcata jasne rozpoznatelnej,britove ho oznacovali marlet a nevim kde by se vzal nad pevninskou evropou protoze toho by sestrelil tehdy snad i ten dedecek fridrich (myslim ze ho pouzivali proti ponorkam,nebo ne :?:)

A kde by se vzal nad pevninskou evropou Corsair? Ja nemyslel, ze si to ten nemec spletl, ale casem se to zapomene, napise se F4 a nekdo to pak nekde v archivu vystracha a vidi F4...jasnej Corsair :). Jako ten Corsair v Evrope je opravdu nesmysl.
     S tim poctem Corsairu mas v Britskem letectvu mas pravdu, ale nezapomen, ze vyroba Corsairu skoncila nekdy v roce 1952, takze bych tipoval, ze vetsi cast jich prichazela spise po valce. Nasel jsem dodavky Corsairu Britskemu letectvu :
95 - F4U-1B (Corsair Mk.I)
510 - F4U-1A (Corsair Mk.II)
430 - F3A-1D (Corsair Mk.III)
977 - FG-1D (Corsair Mk.IV)

Pokud mate nekdo chut zkoumat, ktery verze byly az povalecne jedine to uvitam. Podle me minimalne polovina Corsairu prisla az po valce.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Chance Vought F4U Corsair
« Odpověď #14 kdy: Říjen 07, 2006, 12:36:48 »
no ja si myslim ze wildcat a corsair si snad splest nejde (teda tvarove).no a s tema tema anglanama nevim,ty verse cos tam napsal sou vsechno docela casny,no ale urcite byli dodavany s casovyma mezerama protoze tolik letadlovek snad britove nikdy nemeli :D.(nemas ty cisla z knizky stihaci a bomb.letadla USA 1939-45 :?: )