Autor Téma: Srovnání Iljušin Il-2 s Junkers Ju 87 a Henschel Hs 129  (Přečteno 39416 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Srovnání Iljušin Il-2 s Junkers Ju 87 a Henschel Hs 129
« kdy: Květen 29, 2008, 09:18:53 »
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
Ačkoli si většina lidí, že zná vítěze již předem, rozhodl jsem se do této práce vrhnout a jsem připraven na linčování. Předem podotýkám, že jako inspirace mi posloužila debata a článek na fóru palby.cz.
Abych srovnával alespoň z části srovnatelné, tak si vyberu pro srovnání typy Ju 57 D3/D5 a Il-2 m3.
Il-2 x Ju 87
Zatímco o kvalitách Ju 87 v roli střemhlavého bombardéru málokdo pochybuje, tak v roli bitevníka má mnoho odpůrců. Naproti tomu Il-2 je považován za extrémně odolné, silně vyzbrojené letadlo budící strach v řadách německé armády.
Největší a zřejmě nejznámější slabina Il-2 je řešení chlazení. To bylo umístěno v blízkosti paliva a v případě zásahu vznikla dost nebezpečná ?směs?.
Pancéřování přední části trupu bylo opravdu mohutné a mnoho pilotů mu vděčí za své životy. Při bližším pohledu ale zjistíme, že pancéřování bylo hloupě řešené a v některých částech prakticky zbytečné a představovalo jen zvýšení hmotnosti a výrazné zhoršení letových vlastností. Na druhou stranu zadní střelec (který zpočátku nebyl do letadla vůbec zamýšlen) byl velice špatně chráněn. Nebyl umístěn v uzavřené střelecké kabině a jeho pancéřování tak sahalo jen od pasu dolů. Takovéto pancéřování značně ztěžovalo další modernizaci.
Čím odolnější byla přední část trupu, o to horší byla odolnost křídel a zejména zadní části trupu. Zadní část trupu byla většinou dřevěná (vlivem nedostatku materiálu i jeho špatným zpracováním, celokovové trupy běžně létaly až s příchodem roku 1945) a zranitelná i palbou kulometů puškové ráže.
Výhled pilota nebyl také zrovna ideální. Letové vlastnosti by se daly nazvat mizerné: nízký dostup a tudíž neustálé ohrožení od flaků a k tomu ne příliš vysoká rychlost. Motory také za moc nestály a praktická životnost se pohybovala kolem 100 hodin s postupným úbytkem již tak špatného výkonu (nutno ovšem dodat, že málokterý sovětský bitevník odlétal tolik hodin).

Ju 87 byl starší konstrukce (vyráběn od roku 1937). Jeho konstrukce, ale byla vcelku inteligentně řešena a s poměrně značnou možností modernizace (podívejte se jakým vývojem Ju 87 prošel). Ju 87 měl vzhledem k úloze střemhlavého bombardování velmi pevný drak. Verze D přinesla značné vylepšení v možnostech letounu. Zlepšila se aerodynamika a letoun byl již méně zranitelným (rozdělení chladičů a jejich pancéřování). Pancéřování se nemohlo co do hmotnosti s Il2 rovnat, ale na rozdíl od sovětské legendy bylo inteligentně umístěno. . Pancéřováno bylo sedadlo pilota, přepážka za ním, čelní štítek krytu kabiny, podlaha a boky kabiny, střelecká věžička, spodek motoru a chladiče. Zadní střelec seděl v kompletně uzavřené kabině a byl tak lépe chráněn. Výhled pilota byl lepší, letové parametry vyšší (dostup, dolet, manévrovací schopnosti).
Co se týče výzbroje disponoval Il-2 m3 dvěma kanóny ráže 23 mm a dvěma kulomety. Účinnost těchto kanónu byla díky munici přibližně stejná jako u MG 151/20 ráže 20 mm. Nosnost se pohybovala kolem 400-600 kg. Používány byly pumy ráží 2,5-250 kg, rakety RS-82 a RS-132, kazety AZ-2 s kuličkovými pumičkami KS aj. Přesnost palby byla ovšem omezena primitivním zaměřovačem a prakticky absencí zaměřovače pro bombardování. Rakety trpěly značným rozptylem a byly tudíž nepřesné. Obranná výzbroj byla tvořena jediným kulometem ráže 12,7mm, který byl účinnější než kulomet MG 81 používaný ve Stuce, ale disponoval jen 150 náboji.
Ju 87 D3 byl poprvé stavěn i jako bitevní letoun. Vyzbrojen byl pouze 2 kulomety ráže 12,7mm. Nosnost dosahovala až 1800kg, v praxi cca 700-1000 kg. Existovala možnost posílení palebné síly podvěšením dvou kulometných kontejnerů (kontejner nesl tři kulomety).
Používány byly pumy ráží 50-1800 kg, často také pumové kontejnery AB 250 či AB 500, protipěchotní typu SD-2 a SD-4, protipancéřovou SD-4/HL s přídavným raketovým motorem či zápalnou. Také bylo možno podvěsit 300 l přídavné nádrže. Schopnost zásahu byla vyšší díky kvalitnějším zaměřovačům a lepší manévrovatelnosti. Varianta D-5 již byla konstruována jako bitevní, byly odstraněny například aerodynamické brzdy pro střemhlavé bombardování. Byla zesílena výzbroj, když byly kulomety nahrazeny kanóny ráže 20 mm.
Obrannou výzbroj tvořil kulomet MG 81 Z s 1000 náboji na hlaveň.
Hs 129
Hs 129 měl velice těžké začátky. Nejenže nebyla idea těžce pancéřovaného letounu v Německu populární, ale ani po zahájení projektu nebylo dosaženo velkých úspěchů. Před konkurenčním letadlem z koncernu Focke-Wulf dostal přednost jen díky nižším výrobním nákladům - výkony byly u obou prototypů letadel tragické.
Nejvýraznějším typem byl letoun B-2. Stejně jako předchůdce trpěl problémy s motory. Byla upravena palivová soustava. Letoun byl vyzbrojen dvěma kanony MG 151/20 a dvěma kulomety MG 17, pod křídlem byly dva závěsníky pro pumy SC 50 či kontejnery AB 24. Dále pak existovaly dvě v praxi používané výzbrojní sady: pumová, což byly závěsy pro čtyři SC 50 či AB 24, a protitanková, což byl kanón MK 101 ráže 30 mm, umístěný v pouzdru pod trupem.Časem byl kanón MK 101 nahrazen účinnějším MK 103. Pancéřování bylo velice mohutné a inteligentně umístěné. Vyrobeno bylo 734 kusů Hs 129 B-2.
Roku 1944 byl Hs 129 opatřen ještě účinnější výzbrojí. Byl jí kanón ráže 75 mm se zásobníkem na 12 nábojů. Kanón byl vybaven mohutnou úsťovou brzdou. Rychlost střelby dosahovala 30 ran za minutu. Ze vzdálenosti 500 metrů prorážel kolmý pancíř silný 130 mm. Skloněný pod úhlem 30 stupňů prorazil 95 mm. Dále byl vybaven dvěma kulomety k zastřílení. Bylo postaveno 25 kusů, v září byla výroba Hs 129.
U Hs 129 se obavy ze špatného výkonu kvůli silnému pancéřování skutečně do značné míry potvrdily. Jediný stroj, s kterým jej lze porovnávat, byl sovětský Il-2. Výkony byly srovnatelné, Hs byl však podstatně obratnější, měl nesrovnatelně lepší výhled z kabiny a podstatně lepší možnosti zaměření. Pancéřování bylo na rozdíl od Il-2 řešeno inteligentně, bylo tam, kde bylo třeba. Hlavňová výzbroj byla srovnatelná, praktická nosnost také. V protitankové roli byl Hs 129 s MK 101/103 lepší než Il-2 s NS-37 či RS-82/132, o účinnosti BK 7,5 nemluvě.

Vše to jsou ale pouze mé názory založené na určitých informacích a tak si udělejte hodnocení mezi těmito soupeři sami.
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Heinrich Reimers

  • Luftwaffe
  • Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 384
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 8. srpna 2008
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #1 kdy: Květen 29, 2008, 10:01:15 »
Abych pravdu řekl, ani Il-2 nebyl nikdy plnohodnotný bitevník, bylo ty spíš takové frontové letadlo, problémy Sturmovika plně vyřešil až Il-10

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #2 kdy: Květen 30, 2008, 10:57:43 »
takze 23mm naboj mal rovnku ucinnost ako 20mm? Ani nahodou. Mal podstatne vacsi ucinok v cieli aj pribojnost. Ju-87 mal 2 gulomety kalibru 7,92mm, nie 12,7 (tento kaliber v nemecku ani neexistoval), niektore ich mali zamenene za 20mm.

Pancierovanie bolo navrhnute dobre, bol to prvy stroj, ktoreho pancierovanie tvorilo integralnu (a nosnu) sucast trupu. Neskorsie skusenosti ukazali, ze je na niektorych miestach preexponovane, alebo zbytocne. To vsak neznamena, ze bolo navrhnute zle. Chladenie bolo navrhnute zle? Chladic chladiacej kvapaliny bol skryty medzi motorom a kabinou, teda na mieste, kde ho rozhocdne nebolo lahke zasiahnut. Horsie na tom bol chladic oleja - v pancierovanej krabici pod trupom, ten bolo mozne poskodit relativne lahko. Chudak strelec - ich straty boli 8:1 v porovnani s pilotmi. Ale: uz prvy prototyp IL-2 mal plne pancierovanu a uzavretu kabinu strelca. Bola odstranena na prikaz z "vyssich miest". Zadna cast trupu a kridla boli celokovove, az pocas vojny sa preslo na drevenu konstrukciu, ktora trpela palbou lahsich zbrani. Aj tam vsak existovalo riesenie - chvostova cast trupu bola vystuzena pozdlznymi traverzami. Kridlo tiez nebolo "krehke". Existuju zaznamy o lietadlach, ktore dostali priamy zasah flakom do kridel a predsa doleteli domov. Nizky dostup? Pre bitevne lietadlo je dostup 10000m asi dost nevyuzitelny... Mimochodom, Ju-87 nemal nijak zazracne vyskove vlastnosti a tiez bol stale v dosahu PVO. Letove vlastnosti Il-2 boli dobre. U prvych strojov. Dokonca boli obratne a prevysovali vykonmi vsetky nemecke bombardery, okrem Ju-88. Aj preto maju Il-2 na konte mnozstvo zostrelov. Neskorsie verzie (najma s kanonmi 37mm) boli presnym opakom. Lenze tie mali vzletovu hmotnost o 1,5t vyssiu, takze niet sa co divit. Ani Ju-87G uz nebol tak obratny, ako Ju-87B. Vyhlad bol z Ju-87 lepsi v tom, ze mal presklenu podlahu. Ju-87 bol starsi, ano, ale iba Ju-87A, typ B bol uplne inym lietadlom s kompletne novym trupom. Typ D bol opat dost pozmeneny.

Mk-103 sanemohol rovnat ucinkom NS-37. Celkovo vsak automaticke kanony na lietadlach neboli velmi ucinnou PT zbranou. Ich presnost strelby totiz nebola velka. Cim vacsi kaliber, tym vacsi spatny raz, tym vacsie zachvevy a destabilizacia lietadla pocas strelby. To iste plati aj pre zvysovanie kadencie. Ucinok Bk-7,5 na malinke lietadlo typu Hs-129 prikadencii 30r/min musel byt obrovsky. Mimochodom, pre NS-37 existovala aj HVAP municia, ktora mala prieraznost az 110mm (neviem na aku vzdialenost, predpokladam, ze aspon 300m).

O co bolo pancierovanie Hs-129 inteligentnejsie, ako u Il-2? Cim to bolo? Nejak presnejsie rozpisat, prosim. Inak vyhlad nebol ani na urovni Il-2 (pricom pilotovi vo vyhlade nezavadzal motor!) - totiz presklenie kabiny bolo tak male, ze pilot takmer von nevidel (u verzie A, verzia B mala trochu lepsi vyhlad), letove vlastnosti minimalne rovnako zle a sily v riadeni obrovske - teda o obratnosti ani nema vyznam hovorit. Najma s podvesenym Bk-7,5. Priestor v kabine bol na medzi unosnosti. Lietadlo silne podmotorovane (najma v kombinacii s jedinym(!) Mk-101/103, ci Bk-7,5), nosnost bomb miziva. Rychlost bez podvesenej vyzbroje okolo 370km/h, s Bk-7,5 mozno 300. Schopnost prezit intenzivnu PVO pri takej rychlosti si asi kazdy dobre predstavi.

Este jedna vec: straty sovietskych tankov pocas vojny boli asi z 90% zapricinene delostrelectvom. Letectvo (komplet, nie len bitevne) sa na nich podielalo len 4-5%.

Tot moje chaoticke nazory vytvorene na zaklade dostupnych informacii  :D
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #3 kdy: Květen 30, 2008, 04:27:25 »
Citace
takze 23mm naboj mal rovnku ucinnost ako 20mm? Ani nahodou.
Použiji doslovnou citaci z mého zdroje: dva kanony VJa-23 ráže 23 mm s 300-360 náboji na hlaveň, dva kulomety ŠKAS ráže 7,62 mm s 750-1000 náboji na hlaveň. Kvalita kanonů VJa a munice pro ně nebyla nejvyšší, účinností je lze srovnat s MG 151/20 ráže pouze 20 mm.
Za údaj o ráži německého kulometu 12,7mm se omlouvám, to jsem zkrátka spletl.
Citace
Pancierovanie bolo navrhnute dobre, bol to prvy stroj, ktoreho pancierovanie tvorilo integralnu (a nosnu) sucast trupu. Neskorsie skusenosti ukazali, ze je na niektorych miestach preexponovane, alebo zbytocne.
Jak jinak to mám nazvat? Každé zvýšení hmotnosti letadla rapidně zhoršovalo jeho letové vlastnoti. Při pokusu o zvýšení munice pro zadního střelce na číslo 200 nábojů na hlaveň, došlo k tak nežádoucím výkonům, že od toho bylo opuštěno.
Citace
Mk-103 sanemohol rovnat ucinkom NS-37.
Prečo?
Citace
Ucinok Bk-7,5 na malinke lietadlo typu Hs-129 prikadencii 30r/min musel byt obrovsky.
Bezpochyby, nicméně praxe ukázala, že letadlo je schopno tento kanón nést a používat.
Citace
O co bolo pancierovanie Hs-129 inteligentnejsie, ako u Il-2? Cim to bolo?
Jednoduše bylo tam, kde skutečně bylo třeba. Nezvyšovala se tak hloupě hmotnost letadla. Víc ti k tomu asi neřeknu.
Na letadla nejsem žádný expert a jsem tak plně závislý na zdrojích, které mám. Cílem tohoto téma bylo spíše oživit debatu i v odborné části fóra.
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #4 kdy: Květen 30, 2008, 05:14:04 »
Tak diky  :D

Teraz k pripomienkam:

23mm vs 20mm - neviem o tom, ze by kvalita 23mm municie bola nejaka mimoriadne nizka. Agrumentovat sa da aj opacne - porzi si, aka bola kvalita koristnej municie 20mm dodavanej Sovietmi pre Bf-109 slovenskych povstalcov, ktori vdaka jej nizkej kvalite nemohli ani Mausery pouzivat. Hmotnost strely kanona VJa bola 2-nasobna oproti Mauseru, rovnako ucinok v cieli a priebojnost triestivo-trhaveho naboja.



Pancier Il-2 bol "all-round", teda chranil lietadlo prakticky z kazdeho uhla. Ju-87 boli chranene len odspodu a odzadu, co sa v boji ukazalo byt relativne postacujucim. Bola to vsak vojnova improvizacia, viac sa jednoducho na lietadlo nedalo, alebo neoplatilo dat. Dizajn Il-2 bol vsak predvojnovy a ano, bolo to urcite obmedzenie do buducnosti, nie vsak zasadne. Hs-129Bmal podobnu schemu panciera, ako Il-2. Okrem motorov, samozrejme. Tie neboli pancierovane. Iba olejove chladice (z nejakeho dovodu panoval nazor, ze hviezdicovy motor je menej haklivy na priestrel).

Hs-129 s Bk 7,5 nebola osvedcena kombinacia, to bola len jedna z nepodarenych nemeckych odpovedi na tazsie a lepsie pancierovane sovietske tanky. Stabilita danej zostavy bola prilis nizka na to, aby bolo mozne dosiahnut dostatocnu presnost strelby. Tam nepomoze ani ustova brzda. nepoznam statistiky, ktore by hovorili, kolko tankov znicila kombinacia Hs-129 a Bk 7,5. Ale vela ich asi nebude. Pozri sa, ake problemy mali Americania so 75mm kanonom na B-25, a to je uz poriadny kus lietadla.

Mk-103 vs NS-37: hmotnost strely 440g vs 735g hovori sama za seba. na druhej strane vyssia kadencia Mk-103 sposobovala, ze celkovy spatny raz bol prakticky rovnaky. Ale je mozne, ze presnost zbrane bola vacsia. V kazdom pripade, bezhlave zvysovanie kalibru viedlo iba k dodatocnemu zatazovaniu lietadla (mimochodom, Mk-103 vazil tolko isto, ako NS-37) a jeho destabilizacii pristrelbe. Sovietske skusenosti hovoria, ze celkovo kombinacia 2xNS-37 nebola v PT boji ucinnejsia, ako 2xVja-23, a to prave z dovodu nizsej presnosti kadencie a zasoby streliva. A to z 50-tich vystrelenych projektilov kalibru 23mm mali zasiahnut stacionarny(!) ciel velkosti tanku iba asi 3. Teraz si to porovnaj s Ju-87G a jeho vezenou zasobou streliva pre Bk-3,7 a odmysli si, ze za "knyplom" sedi nejake "protitankove eso"...

Ospravedlnovat sa za nazory nemusis, je to predsa diskusia.  :wink:
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #5 kdy: Květen 30, 2008, 05:27:04 »
Citace
Pozri sa, ake problemy mali Americania so 75mm kanonom na B-25, a to je uz poriadny kus lietadla.
V tom případě tě možná překvapí, že Němci měli letadlo Do 217E-1 vyzbrojené bezzákluzovým kanonem "104" ráže 355 mm! Děléka hlavně 11,25 metru. Hmotnost granátu 1470 až 1600 kg, protipancéřová hlavice pak vážila 700 kg. Letadlo mělo sloužit na ničení lodí. Bylo uskutečněno 14 letů, poté bylo od projektu upuštěno neboť se zjistilo, že zbraně Hs 293 a PC 1400 FX byly podstatně lepší.
Citace
Dizajn Il-2 bol vsak predvojnovy a ano, bolo to urcite obmedzenie do buducnosti, nie vsak zasadne.
Stejně jako design Ju 87.
Citace
Mk-103 vs NS-37: hmotnost strely 440g vs 735g hovori sama za seba. na druhej strane vyssia kadencia Mk-103 sposobovala, ze celkovy spatny raz bol prakticky rovnaky. Ale je mozne, ze presnost zbrane bola vacsia.
Minimálně byla přesnost sovětského kaónu značně redukována primitivním zaměřovačem.
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #6 kdy: Květen 30, 2008, 06:12:42 »
Citace: "Hans"
A primitivní obsluhou.


Tím chceš naznačit, že poláci co létali na Il-2m3 byli primitivové?  :roll:.

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #7 kdy: Květen 30, 2008, 06:29:57 »
Tím jsem si rejpnul do Sovětů. Jak jsem viděl tu Pavlovu zprávu o primitivním zaměřovači, hned jsem se pozastavil nad schopnostmi Rusáků. Nic o Polácích v tom nebylo.
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #8 kdy: Květen 30, 2008, 06:42:14 »
Lenze dizajn Ju-87 bol jednak totalne prepracovany (prechod verzii A a B), jednak silne modifikovany (prechod od B ku D).

Bezzaklzovy kanon kalibru 355mm nema v principe nic spolocne s klasickym kanonom. Ma skor blizsie k Bazooke.

Il-2 mal zo zaciatku pomerne vyspely kolimatorovy zameriavac. Od jeho pouzivania sa upustilo kvoli bezpecnosti pilota, ktoremu hrozilo vazne poranenie tvare pri nudzovom pristati.



Honzik, nemusis nam stale dokazovat, ako nenavidis vsetko ruske. Dobre to vieme. Pomaly sa dostavas na uroven obohranej gramoplatne. Uz by si mohol koncene pochopit, ze vsade su dobri aj zli, mudri aj hlupi a politika je rovnaka...  :lol:
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #9 kdy: Květen 30, 2008, 06:58:49 »
To máš těžký, když většina Rusáků primitivní byla a je. Srovnávat schopnosti sovětských pilotů s německými a spojeneckými je jako srovnávat jablka s hruškama.
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #10 kdy: Květen 30, 2008, 07:12:41 »
Citace: "Páter"
Lenze dizajn Ju-87 bol jednak totalne prepracovany (prechod verzii A a B), jednak silne modifikovany (prechod od B ku D).

Bezzaklzovy kanon kalibru 355mm nema v principe nic spolocne s klasickym kanonom. Ma skor blizsie k Bazooke.

Il-2 mal zo zaciatku pomerne vyspely kolimatorovy zameriavac. Od jeho pouzivania sa upustilo kvoli bezpecnosti pilota, ktoremu hrozilo vazne poranenie tvare pri nudzovom pristati.



Honzik, nemusis nam stale dokazovat, ako nenavidis vsetko ruske. Dobre to vieme. Pomaly sa dostavas na uroven obohranej gramoplatne. Uz by si mohol koncene pochopit, ze vsade su dobri aj zli, mudri aj hlupi a politika je rovnaka...  :lol:


Ty změny jsou dobře viditelné na siluetě:

 
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #11 kdy: Květen 30, 2008, 08:25:49 »
Citace: "Hans"
To máš těžký, když většina Rusáků primitivní byla a je. Srovnávat schopnosti sovětských pilotů s německými a spojeneckými je jako srovnávat jablka s hruškama.


Až na to, že pokud bylo němců na jednoho rusa 5 tak to bylo ok, ale běda když se síla vyrovnala, to se ukázala ta německá "kvalita", jen jednomu z nich seknul jeden z rusů po kormidlech už slavní Göringovi hrdinové stahovali ocas  :lol:. A na jedno eso jich muselo být dokonce osm než ho dostali, jenže to nebylo podle jejich představ, vzal jich totiž několik sebou, než mu došla munice a poslední šel taranem. Kolik spojeneckých "hrdinů" toto dokázalo, všichni raději vyskakovali po prvním zásahu, než aby bojovali dokonce za svojí vlast.

Tvůj problém je, že nedokážeš uznat, že sověti měli proti němcům horší techniku, ale přece s ní dokázali sundavat o generaci novější stroje.

Btw. porovnej si kompletně celou Luftwaffe, USAAF, RAF a VVS SSSR a zjistíš, že ta úroveň pilotů byla na stejné úrovni. A pokud to vezmeme z hlediska sestřelů jsou sověti lepší než zbytek spojenců.

A teď zpět k tématu.

Ani jeden z německých strojů se nemohl postavit čelem útočící stíhačce. Il-2 si to mohl dovolit díky kulometné a kanónové výzbroji.

Hs-129 byl kontruován čistě jako tankobijec, čili efektivně pancéřován pro daný účel, Ju 87 byl původně střemhlavý bombardér narychlo předělaný pro bitevní akce (stala se zněj pomalá neobratná kačena). Il-2 byl navržen jako bitevní stroj pro přímou podporu jednotek, čili podle toho odpovídalo jeho pančéřování, byť pro mnohé nepochopitelné při jeho využívání v útokům proti tankům. Ale proti pěchotě naprosto dokonalé. Olejový chladič byl sice slabina, ale otázka je kolik německých stíhačů se odvážilo těsně nad terén, aby se do něj trefovali ;).

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #12 kdy: Květen 30, 2008, 08:55:59 »
Ke konci války na tom byli němečtí letci ještě hůř než ruští, to je pravda, ale mluvíme-li o jejím začátku a průběhu, měli Němci piloty cvičení na nové stroje, měli zkušenosti ze španělské občasnké války a z bitev v Polsku a na západě, zatímco příprava Rusáků byla... no horší.

Doporučuji knihu od Petera Stahla Nad ledem a Saharou. Dost se tam rozepisuje o výcviku na Ju 88, jak dlouhá byla teoretická příprava a cvičení, než byl pilot připraven, a jak se to urychlovalo a flákalo s postupem války víc a víc, až byli piloti vycvieni během ár hodin a létali naprosto nezkušení. A narozdíl od pěšáků měli letci v oblibě právě východní frontu, protože Rusáci pro ně nebyli žádným nebezpečím, zatímco z převelení do Afriky měli naděláno v gatích, když to přeženu.
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #13 kdy: Květen 30, 2008, 09:03:08 »
Vím, ale kolik? A kolik z nich ve ,,velké vlastnenecké válce" bojovalo?
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Srovnání Il2 s Ju 87 a Hs 129
« Odpověď #14 kdy: Květen 30, 2008, 09:07:01 »
Citace: Hamerinski
Olejový chladič byl sice slabina, ale otázka je kolik německých stíhačů se odvážilo těsně nad terén, aby se do něj trefovali ;).
Nicméně čím více se na obloze objevovaly iljušiny tím víc se kladlo v Luftwaffe důraz na výzbroj stíhaček, čímž se to do jisté míry kompenzovalo.
Citace
Až na to, že pokud bylo němců na jednoho rusa 5 tak to bylo ok, ale běda když se síla vyrovnala, to se ukázala ta německá "kvalita", jen jednomu z nich seknul jeden z rusů po kormidlech už slavní Göringovi hrdinové stahovali ocas.
Prosím? Hromada soubojů na východní frontě se odehrávala buď za početní převahy Rusů či při vyrovnané "sestavě". Jenže zatímco šla kvalita ruských pilotů s každým rokem nahoru (možná s vyjímkou 1942, což byl zoufalý rok snad v každé složce RA), tak kvalita pilotů Luftwaffe šla díky naprosté neschopnosti Görringa a spol. pracovat s lidskými zdroji rapidně dolů. Rozhodně tak nechci snižovat kvalitu Rusů, které považuji za statečné vojáky, ale tohle mi k německým pilotům nepřijde úplně korektní.
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel