Autor Téma: Plastoví vojáčci  (Přečteno 30162 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

jugen

  • Wehrmacht
    Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 536
Re: Plastoví vojáčci
« Odpověď #45 kdy: Srpen 07, 2011, 01:29:07 »
vyzerá to naozaj zaujímavo kľudne to môžeš rozpísať napr poctata hry,pravidlá....   ;)

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Plastoví vojáčci
« Odpověď #46 kdy: Srpen 07, 2011, 03:21:03 »
hodně v kostce:
"armáda" se skládá vlastně z roty. NJejí tvorba je zčásti volná a zčásti omezená.
1. omezení je doba, ve které se hraje a fronta. FOW se rozděluje v základu na tři období. Early, MIDLE a LATE. Znamená to tedy, že v Early nepotkáte Tigera ani Shermana. V Midlu jej potkáte, ale stojí hodně bodů (viz dále) a v Late je schopná ho jako podporu nasadit velká část německých sil.Fronty se dělí na afriku, západn í a východní frontu.
2. omezení je samozřejmě strana. Nemůžete si poskládat četu Tigerů a doplnit levnými Shermany.
3. Zásadní - armádu skládáte podle tzv army listů (stažitelné z netu , či koupené jako kniha). Army list krom období a národnosti obsahuje možné složení armády. Máte na výběr z několika typů. pěší, motopěchota, průzkumná, tanková (lehká i těžká).

Aby hra nedopadla tak, že si někdo vezme 50 Pantherů a jiný by musel hrát s 50ti shermany, tak každá jednotka stojí BODY. Četa tří pntherů pak stojí třeba 700 bodů, četa 5 shermanů ale polovinu (body teď hážu jen orientačně). Každá jednotka tedy stojí body a hráči se domluví na bodech, na které budou hrát. (běžně od 1000 bodů do 2000. Ale není problém hrát třeba hru 3 vs tři a na straně je pak třeba i mnohem více).
Jednotlivé zbraně mají pak svoje vlastnosti. Tiger má tedy třeba přední pancíř 9, boční 8 a vrchní 2 (vrchní se počítá pro letadla, artilerii a blízkou pěchotu). Panther má přední 10, boční 5 a vrchní 1. Sherman má přední 6, boční 4 a vrchní 1. Takto má pancíř každé obrněné vozidlo (nákladní auta pancíř nemají vůbec)
Každá jednotka má pak samozřejmě zbraň, která má svoji kadenci, průbojné schopnosti a ničící schopnosti. Sherman má dělo s AT 10, Tiger s AT 13, Panther s AT 15. Při střetu tank s tankem to pak vypadá následovně.
1. vezme se ROF hodnota a podle ní se vemou kostky (tanky mají většinou 2). Určí se šance na zásah podle zkušeností posádek, ukrytí a vzdálenosti a provede hod kostkami. Pokud hráč přehodí kostkami na zásah, tak
2. se určí, jestli zbraň probila pancíř. Vezme se tedy síla děla a síla pancíře. Sherman střílející po Pantherovi tedy nemá šanci jej zepředu prostřelit. Dělo má AT 10 a pancíř pantheeru také 10. Z boku má ale panther jen 5 a shermman co se dostane do boku má 10 proti 5. K pancíři ale němec provede hod kostkou (vše šestistěné) a přičte tuto hodnotu. Pokud má méně, než je síla děla shermana, tak je jeho pancíř probit. Pokud méně, tak se projektil odazil a ncic neudělal. Pokud stejně, tak je šance n poškození.
3. Při průniku granátu "dovnitř" se určí, jestli dojde ke zničení, či jen poškození. K tomu složí tzv Firepower hod. Těžké zbraně mají 2+, střední 3+ a lehčí 4-5+ a pěchotní zbraně 6+. Znamená to, že u středních zbraní (většina tankových) musít hodit 3 a více, abste zničili nepřátelský tank. Pokud neuspějete, tak je jen poškozen.
Souboje s pěchotou probíhají podobně. Jen pěchota nemá pancíř, ale "hod na přežití", který je 3+ vždy, ale nepřítel nemusí skládat firepower, pokud není pěchota zakopaná. Posádka Tigeru tak třeba svými kulomety s ROF 4 má větší šanci zničit nepřátelskou pěchotu, než kdyby střílela svým dělem s ROF2, pokud je pěchota v otevřeném terénu.

Mimo pěchoty má člověk k dispozici artilerii, AT děla, letadla a každá jednota má své vlastnosti.
Samozřejmě mimo atributů pancíře a zbraně je důležitý pohyb. Tank se po běžném terénu pohybuje o 12 palců (tiger ale třeba jen 8", Cromwel ale 16"), ve středním stejně, ale v těžkém jen o 4" Pěchota má vhodu, že se téměř všude hýbe o 6" a nemůže "zapadnout". Kolová vozidla jsou ale v lehkém terénu rychlejší - rychlost 16, ale ve středním už jen 8" a v těžkém 4". Pohyb po herním plánu tedy děláme pomocí metru. Pomocí metru se také určuje dostřel zbraně. Německá 88 má dostřel 40", britská 17liberka 34", puška vojáka jen 16"

Hodně důležité jsou také "zkušenosti" a "motivace" vojáků. Zkušenosti i morálka jmají tři stupně. Zpravidla nejdrsnějšími jsou SS jednotky, které jsou nejzkušenější a mají nejvyšší morálku. Američtí vojáci jsou pak většinou středně zkušení se střední morálkou. U Italů je pak morálka nejnižší, ale jsou pořád středně zkušení. Rusové (většinou) jsou málo zkušené, ale s nejvyší morálkou. Samozřejmě i německá armáda lze poskládat ze středně zkušených a motivovaných  vojáků, nebo z Hitlerjugend  s vysokou morálkou a málo zkušenostmi a ruská rota se dá poskládat z gardových zkušených pluků. vlastnosti vojáků pak mají zásadní vliv na zásahy, ale i na "nezapadnutí" v terénu, ale i chuť jít bojovat s pěchotou proti tankům (italský pěšák vám do kontaktního útoku proti tankům půjde jen na 5+(musíte tedy hodit 5, nebo 6), ruký voják ale na 3+ (musíte hodit 3,4,5,nebo 6). Samozřejmě, že kvalitnější posádka je taky řádně ohodnocena a tak vás pěší četa u rusů vyjde třeba na 150 bodů, u britů na 200 bodů a u německýých SS grenadýrů třeba na 300 bodů.

Herní plán pak může vypadat nějak takto:


Jednotky jsou v měřítku 1:100, což není žádné klasické měřítko. Ano, nutí to pak člověka kupovat modely vlastně jen od jedné (dvou) firem, ale nutno podotknout, že ona firma právě rozvíjí a balancuje pravidla, vymýšlí scénáře a kdyby to udělala v měřítku běžném, tak si lidi postahují pravidla z netu, koupí modely od rewelu a ona samozřejmě nic nevydělá.
Cena ale nejsou až tak přepálené, aby se vyplatilo kupovat jiné modely. Semtam mají výprodeje http://www.cernyrytir.cz/index.php3?akce=143 a jsou lidi, co to sem tahají z ciziny. Model tanku pak vyjde kolem 160 korun, což jde. Clá četa pěchoty (50 vojáčků) pak třeba na 200 korun. Celková finanční náročnost se pak pohybuje řádově v tisících. Malou armádu šikovně postavenou můžete poskládat cca za 2-3 tisíce. Ale není samozřejmě problém do too uvalit 5 tisíc. Člověk si často poskládá armádu za 2 tisíce a pak si ekne, že by se mu hodili tři shermany navíc a je to 500 korun. Pak dělostelecká baterie a je to dalších 500 korun. Sice se to prodražuje v průběhu doby, ale hra pak není pořád to samé. Můžete nnasadit třeba stejný typ roty, ale s polovinou složek jiných, které dávají hře další rozměr a ikdyž budete hrát se stejným člověkem 5 bitev, tak to nebude nikdy to stejné.

Zapměl jsem ještě na scénáře. Zpočátku člověk začne na klasické "vybíjené". Ale scénáře se třeba hrají na obsazování několika objectivů na herním pláně. Pak se třeba může snadno stát, že protivník jen s pěchotou porazí četu Tigerů, protože 5 tanků nedokáže obsadit a udržet 5 objectivů, na které má protivník 15 čet motopěchoty atd. Zažil jsem i hru, kdy jsem se svými průzkumným brity přišel o 60% armády, němec s tankovkou přišel jen o 10% a přesto jsem zvítězil, protože jem dokázal udržet na určitou dobu most a zachránit sestřeleného pilota z německého území.

Nejvíce se hraje v Prze a Brně, ale myslím jsou i další místa, kde už je pár hráčů. V Brně máme pronajatou třídu na jedné základní škole, kde přes školní rok hráváme 1-2x týdně. V praze mají také svoji hernu. Dá se to samozřejmě i doma v obýváku. Některé přítelkyně a manželky však nemusí tento koníček vůbec pochopit :D

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Plastoví vojáčci
« Odpověď #47 kdy: Srpen 07, 2011, 03:26:52 »
PS: pokud by chtěl někdo začít, tak je dobré se poradit s někým zkušenějším. Popsal jsem to jen opravdu z hlavy a pravidel je opravdu spousta a skladba roty je opravdu důležitá. Nakoupit pak modely, které se vám nebudou hodit do armády je drahé.
nejdůležiitějším místem, kde se hráči FOW scházejí na internetu je diskuzní fórum HOFYLAND http://www.hofyland.cz/?club&klub=15783

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1539
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Plastoví vojáčci
« Odpověď #48 kdy: Srpen 07, 2011, 03:28:47 »
Ako je to s pohybom jednotiek: ako sa hodnotí kam až sa s nimi môžem posunúť za jedno kolo/ťah ? A ešte by ma zaujímala cena toho herného plánu, ten zrejme nebude najlacnejší :P.
The only easy day was yesterday.

jugen

  • Wehrmacht
    Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 536
Re: Plastoví vojáčci
« Odpověď #49 kdy: Srpen 07, 2011, 08:07:15 »
Znie to zaujímavo,skôr mi to príde ako hra pre ludí čo nemajú čo robiť pretože tam musíte stráviť dosť času a navyše jednoduchšie je zahrať si nejakú stratégiu na počítači s kamošmi po nete  ;)

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Plastoví vojáčci
« Odpověď #50 kdy: Srpen 07, 2011, 09:00:29 »
Sahidko. Každá jednotka má dán pohyb v palcích(nebo cm) v různých terénech. Hra probíhá na kola. Každé kolo se skládá z několik fází. 1. skládání morálky, pokud má četa (celá rota se skládá z čet) velké ztráty, či byla pod těžkou palbou v kole protivníka), motivace vlézt do poškozeného vozidla, nebo vykopání zapadlého vozidla. Následují pohyby jednotek, výstřely (jednotky co se hýbali mají sníženou "kadenci/ROF"), a případné assaulty při blízkém styku znepřátelených stran. Případně některé jednotky mají bonusové pohyby.
Cena herního plánu - buď můžeš koupit vše v originálu od tvůrců hry, nebo můžeš poshánět po bazarech modelářů staré domečky a lesy od vláčkařů, nebo si prostě uděláš tyhle věci sám. U nás v Brně jsme šli střední cestou. Něco jsme nakoupily v originále (když se složí 5-10 lidí a každý dá 50 kč/3 eura, tak to jednou a měsíc není investice) a hodně toho máme uděláno. Jako herní základ stačí zelený starý koberec. Cesty jsme si udělali, stromy máme nakoupené od železničářů, či také udělané. Pár domků z kartonu potaženém sádrolepidlem také vypadá dobře. Vlastně investic e do terénu není velká. My jej třeba průběžně děláme, nebo nakupujeme.

Jugene, ano. Můžeš si s kamarády zahrát na počítači. Ale je to jako nejít do hospody a pokecat si přes Skype. Určitě ti udělá víc radosti, když se ti bazookou podaří sundat velitelský Tiger protivníka, než když ti pixelový panáček zničí pixelový tančík.
Ti lidi co to hrávají opravdu mají co dělat. Vesměs jsou to už pracující lidé. Většina z nich má přítelkyně a ženy, někteří děti. Spojuje nás vlastně zájem o válku a modelářství. Časově to není až ak náročné. Když se domluvíme na šestou, tak včetně skládání a poklízení herního plánu jsme mezi osmou a desátou dohraní. Hry smozřejmě nejsou poviné. U nás je asi 15 hráčů a týdně odehrajem 1-3 bitvy podle toho kdy kdo může. Čas strávený modelařením doma je sice vcelku velký. Modely jsou však v malém měřítku a neskládají se až tak z moc dílů (tank v průměru z 10ti dílů). Většina lidí si modely třeba slepí a některé dobarvují klidně i po několika hrách. Pokud to má člověk stříknuté základní barvou (písková pro poušť, zelená pro spojence, šedá pro němce atd) tak už to díky malému měřítku i jakžtakž vypadá. V podstatě zálží jen na tobě, jestli do své armády investuješ 5 hodin času, nebo 200 hodin. Rozhodně máš z takovéto hry mnohem větší zážitek, než z hraní Company of Heroes na PC, protože máš k těm svým vojáčkům úplně jiný vztah. Krom toho počítačové strategie jsou často o tom, kdo má naučenou lepší strategii. Ve FOW se i prohraná hra dá nakonec vyhrát a opačně.

Edit: Tady jsem hodil pár fotek z našich her http://606tempik.rajce.idnes.cz/FOW_Brno

Dalibor

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 5
Re: Plastoví vojáčci
« Odpověď #51 kdy: Duben 26, 2019, 10:53:58 »
Zdravím, je tu někdo koho zajímají 1/32 plastový vojáčci? Rád bych o tom trochu pokecal....