Autor Téma: Curtiss P-40  (Přečteno 24873 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

krdo

  • Slovenská armáda
  • Desiatnik ašpirant
  • Příspěvků: 143
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 21. května 2009
Curtiss P-40
« kdy: Květen 21, 2008, 05:34:09 »
Vznik a vývoj:
V marci 1939 predstavil Curtiss prototyp XP-40.USAAC sa rozhodli pre posledný model a dali objednávku na 524 strojov.Objednávka 140 strojov pre Francúzsko sa nemohla pre Nemecku inváziu v máji 1940 uskutocniť, a tak tieto stroje išli do RAF,ktorá nasadila toto lietadlo pod označením Tomahawk.Roku 1941 sa na P-40 uskutočnili zlepšenia.Vbudovaním nového, vykonejšieho motora sa dosiahla vačšia výška a aj bombový naklád sa zvýšil na 227 kg.Okrem toho boli nove modeli vybavené samosvornými obalmy nádrží, nepriestrelným  čelním  sklom.Medzi rokmi 1941a 1942 boli P-40 nasadene na bojisko,,Čínaˇˇ v slavnej prepadovej letke Tigris a dostali zvlášť vyraznú ozdobu.....žraločie zuby.V decembri 1944 sa výroba zastavila.

 Stihačka Curtiss P-40 zaujal navždy  významné miesto v histórii leteckých bojov druhej svetovej vojny. Obzvlašt  v prvom polčase tohoto konfliktu ho bolo možno najst takmer  na každom bojisku. Bol to stihač niekedy chválený, inokedy zatracovaný, víťaziaci i zostrelovaní , podla toho kde a proti komu bojoval.



Technicky popis:
Výrobca: Curtiss Wright Corporation, Airplane Division, zavod Buffalo
Typ: Jednomiestne stihacie , bombardovacie lietadlo
Pohon: Radovy motor Allison V-1710-81 s vykonom 895 kW
Vykon: Najvyssia rychlost:608 km/h : dostup 9450 m : dolet: 1738 km
Vyzbroj: 6 gulometov kalibru 12,7 mm a bombovy naklad do 680 kg
VIVERE MILLITARE EST !

Gen.Hoepner

  • Host
Re: Curtiss P-40 Warhawk
« Odpověď #1 kdy: Září 29, 2008, 06:05:31 »
No těch názvů bylo hafo:Já slyšel Tomahawk Warhawk kyttyhawk a kdosi i Mr.Curtis takže...
Ty 12,7mm kulomety se prý průrazností vyrovnali japonskému 20mm kanónu na Zerech a existovala i upravená verze s výzbrojí:6x7,62mm lmg(po třech na křídle)
                                   2x12,7mm hmg(v nose)

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #2 kdy: Září 29, 2008, 06:16:10 »
existovala i upravená verze s výzbrojí:6x7,62mm lmg(po třech na křídle)               2x12,7mm hmg(v nose)
A to jsi vzal kde?
Tomahawk měl 2x Colt-Browning M-2 ráže 12,7mm nad motorem a 4x Colt-Browning MG-40 ráže 7,62mm nebo 4x Browning Mk.II ráže 7,7mm v křídle jinou verzi neznám.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #3 kdy: Září 29, 2008, 08:00:51 »

Stroje Tomahawk, Kittyhawk a Warhawk byly používány všemi spojeneckými letectvy v Pacifiku tj. RAF, USAAF, RAAF a dalšími. Každé označení mělo několik typů označených ještě písmenem.
A tím kulometem Colt-Browning jsem si naprosto jistý.
Verze rozděleno podle úprav a historie jejich vývoje:
P-40 Tomahawk
P-40B,C Tomahawk
P-40D,E Kittyhawk
P-40F Kittyhawk
P-40G Tomahawk
P-40K,L,M Kittyhawk
P-40N Kittyhawk
P-40Q Warhawk

Gen.Hoepner

  • Host
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #4 kdy: Říjen 01, 2008, 10:06:57 »
A to jsi vzal kde?
Tomahawk měl 2x Colt-Browning M-2 ráže 12,7mm nad motorem a 4x Colt-Browning MG-40 ráže 7,62mm nebo 4x Browning Mk.II ráže 7,7mm v křídle jinou verzi neznám.
Znáš to 80 zdrojů řekne 40 různých verzí takže...jsem v tom nevině

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #5 kdy: Říjen 01, 2008, 04:56:09 »
Souhlasím, výmluva je to pěkná ;). Verze zbraní byly jediné a to podle verze stroje. Stačí se jen podívat do nějaké monografie.
Když jsem se teď díval na jeden článek o P-40 tak byly dokonce verze jen s 2x 0.50 cal a 2x 0.3 cal a to jen pro získání váhy pro palivo.

Gen.Hoepner

  • Host
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #6 kdy: Říjen 01, 2008, 05:52:25 »
Souhlasím, výmluva je to pěkná ;). Verze zbraní byly jediné a to podle verze stroje. Stačí se jen podívat do nějaké monografie.
Když jsem se teď díval na jeden článek o P-40 tak byly dokonce verze jen s 2x 0.50 cal a 2x 0.3 cal a to jen pro získání váhy pro palivo.
Přidám pár perliček na závěr:Doslech jsem se že do jedné takto upravené P-40 namontovali britové motor z huricanu a ještě větší sranda:P-40C prý byla první stíhačka,která sestřelila německý bombardér v druhé světové.
Ale je možný že ta výzbroj 6x.30 a 2x.50 byla já viděl na vlastní brýle Huricane s 12 lehkými kulomety takže...

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #7 kdy: Říjen 01, 2008, 06:21:34 »
ještě větší sranda:P-40C prý byla první stíhačka,která sestřelila německý bombardér v druhé světové.
Ale je možný že ta výzbroj 6x.30 a 2x.50 byla já viděl na vlastní brýle Huricane s 12 lehkými kulomety takže...
Tak o tom sestřelu bych si dovolil silně pochybovat ;).
Hurricane sem netahej ;) To byla sériová verze II.B takže....
Navíc by takovouto výzbroj co tu píšeš P-40 neunesl spočítej si váhu munice a zbraní. Kolik by asi měl tak paliva ;). Na půl hodiny letu? A i tak omezená obratnost by byla kde? ....

Gen.Hoepner

  • Host
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #8 kdy: Říjen 01, 2008, 07:37:04 »
Tak o tom sestřelu bych si dovolil silně pochybovat ;).
Hurricane sem netahej ;) To byla sériová verze II.B takže....
Navíc by takovouto výzbroj co tu píšeš P-40 neunesl spočítej si váhu munice a zbraní. Kolik by asi měl tak paliva ;). Na půl hodiny letu? A i tak omezená obratnost by byla kde? ....
Tak jo pás 500 nábojů .50 má zhruba 2kg kulomet v odlehčené verzi zhruba 15kg to je 34kg .50 a náboje .30 mají poloviční hmotnost a .30 má zhruba 7,85kg to je +-6kg+ něco okolo 50kg.dohromady 84 kg.Zabírá to tedy plochu křídel a .50 v nose dále může být v závěsu asi 150 galonů benzínu a nějakých 300 i v letadle.Byl původně zamýšlen(co já vím)jako stroj pro boj s bombardéry.Doufám že jste četli onu důležitou větu:Přidám pár perliček na závěr...

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #9 kdy: Říjen 01, 2008, 09:03:04 »
Tak jo pás 500 nábojů .50 má zhruba 2kg
Chacha chacha, to určitě........... Jenom střely pětiset nábojů ráže .50 BMG váží 24 kg!!!! Takže celé náboje počítej tak 55 - 60 kg. Asi jsi nikdy náboj 12,7mmx99mm neviděl..............
"пуля дура, штык молодěц!!!"

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #10 kdy: Listopad 07, 2008, 10:26:59 »
Ak uniesol 6x.50 a k tomu 3x227kg bomby, preco by neuniesol 2x.50 a 6x.30? Obratnost ranych verzii (lahkych), bola lepsia, nez napr. Hurricanu. Okrem toho bol pomerne vykonny v malych vyskach (aj neskorsie verzie), kde sa napr. P-40E po zapocitani plusov a minusov vyrovnal Bf-109F (ved aj H.-J. Maiseille sa skoro stal obetou jedneho v suboji 1:1). Mal sice slabu stupavost, ale pomerne vysoku rychlost, bez bomb aj pomerne male plosne zatazenie. Vyhodou bola velka palebna sila, odolnost konstrukcie a silne pancierovanie.
P-40Q prekonal vacsinu vtedajsich strojov, vratane P-51.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #11 kdy: Prosinec 21, 2008, 07:42:40 »
Nebyly i nějaké P-40 dodány do SSSR nebo Finska???
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

krdo

  • Slovenská armáda
  • Desiatnik ašpirant
  • Příspěvků: 143
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 21. května 2009
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #12 kdy: Prosinec 21, 2008, 08:35:58 »
Nebyly i nějaké P-40 dodány do SSSR nebo Finska???
Ano bolo dodanych 73 lietadiel P-40C do SSSR a este boli dodane P-40N ale presný počet neviem
VIVERE MILLITARE EST !

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #13 kdy: Prosinec 22, 2008, 10:11:02 »
Nemá ten dolní stroj výsostný znak Dominia Nový Zéland?

NN. Toto označení používalo letectvo britských kolonií v Pacifiku
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Curtiss P-40
« Odpověď #14 kdy: Prosinec 22, 2008, 06:43:56 »
Ja vim že ti je problém rozeznat, ae japonci měli na letadlech obrovskej červenej kruh zato amíci jen malinkatej
Hmmm tak se někdy postav po stroj letící cca 400 km/h ve výšce 50 metrů a bude pro tebe červené kolo o průměru 20 cm velké jak nevím co a bude jediným co určíš naprosto přesně.