Autor Téma: Lavočkin La-5 a La-7  (Přečteno 53437 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #60 kdy: Říjen 31, 2007, 10:25:13 »
Citace: Hans
Citace
to jistě,ale chybí mi tam ten svéráz bitev na západě 
Když taky ti na západě byli opravdoví stíhači, tak to byla bitka. Z Rusů (letců)měli Němci leccos, jen né respekt a strach už vůbec né. Takže to nemůžeš srovnat s bitkami na západě.

To je vidět hlavně zde:
http://www.topsid.com/index.php?war=sssr&unit=stihaci_esa

flak88

  • Wehrmacht
    Stabsfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 247
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. července 2008
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #61 kdy: Říjen 31, 2007, 11:40:12 »
Citace: "Béďa"
to flak 88: Copak si mohl Pokryškyn vybrat na čem bude lítat?? Stejně tak Kožedub?? Prostě lítali čím byla jejich jednotka vyzbrojena, stejně jako třeba esa na Jaku-9 atd. ...
Buďte ujištěn pane kolego,že si vybírali a jejich slovo mělo kolikrát větší váhu,než velitele jednotky,protože oni přinášeli svými výsledky útvaru Rudé prapory,Leninovy řády apod.flak88
flak88

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #62 kdy: Říjen 31, 2007, 11:49:49 »
Citace: flak88
Citace: Béďa
to flak 88: Copak si mohl Pokryškyn vybrat na čem bude lítat?? Stejně tak Kožedub?? Prostě lítali čím byla jejich jednotka vyzbrojena, stejně jako třeba esa na Jaku-9 atd. ...
Buďte ujištěn pane kolego,že si vybírali a jejich slovo mělo kolikrát větší váhu,než velitele jednotky,protože oni přinášeli svými výsledky útvaru Rudé prapory,Leninovy řády apod.flak88

Nikoliv, mé informace se liší- jednotlivé pluky měly odlišné stroje zřídkakdy- logistika nedovolovala soustředit více typů. Berte vpotaz, že postupujete závratným tempem- neustále budujete nová letiště- jak byste chtěl zabespečit, aby na jednom letišti stálo několik typů od Lavočkina, Jakovleva a navíc ještě Aircobry? Navíc dost letišť se používalo jako kombinovaných- většinou ve spojení s bitvním a střemhlavo-bombardovacím letištěm. O to horší to bylo u gardových pluků, které se neustále přemysťovaly do ohrožených sektorů.

Navíc de fakto většina sovětských es létala na strojích La-5 a Jak-1, na které se přezbrojovala z I-16.

flak88

  • Wehrmacht
    Stabsfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 247
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. července 2008
Re: Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #63 kdy: Říjen 31, 2007, 11:56:47 »
Citace: "pan.sup"
Navíc de fakto většina sovětských es létala na strojích La-5 a Jak-1, na které se přezbrojovala z I-16.
Prosím porovnat pancéřování Airacobry s La-5 a La-7 a budeme doma.flak88
flak88

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #64 kdy: Listopad 01, 2007, 08:57:32 »
Citace: flak88
Citace: pan.sup
Navíc de fakto většina sovětských es létala na strojích La-5 a Jak-1, na které se přezbrojovala z I-16.
Prosím porovnat pancéřování Airacobry s La-5 a La-7 a budeme doma.flak88
Jakoupak to má souvislost?
Aircobra byla populární cca. u 15% leteckých es, ostatní po ni nesáhla z důvodů jako nižší rychlost, komplikovanost ovládání, nižší stoupavost.
Němci se nejvíce na frontě obávali strojů La-5 a výš, o Aircobře se zatím ze žádných autorů nezmiňoval.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #65 kdy: Listopad 01, 2007, 05:00:02 »
Citace: pan.sup
Nikoliv, mé informace se liší- jednotlivé pluky měly odlišné stroje zřídkakdy- logistika nedovolovala soustředit více typů.
S tímto si dovolím souhlasit, názorný příklad jsou typy Jak-1 a MiGy 1 a 3. Jak měl odlišnou koncovku pro plnění tlakové láhve něž měl MiG a to byl velký problém. Nešlo stroj naplnit a pak musel vykonat přelet s otevřeným podvozkem a to je pro stíhačku jako je MiG docela problém z hlediska  stability. To samé bylo s výzbrojí, každý typ měl odlišnou skladbu výzbroje a nešlo mít proto mít u pluku několik typů stíhaček. Něco jiného byly pak už na konci války Lavočkiny u nich byla výzbroj zaměnitelná a vše z výstroje bylo děláno tak aby to šlo používat mezitypově.

Něco jiného byla pak divize tam již mohlo dojít ve skladbě letounů k několika typové výzbroji, každý z pluků měl svoje vybavení, ale vždy jen jeden typ stíhačky.

Béďa

  • Wehrmacht
    Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 284
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 4. listopadu 2008
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #66 kdy: Listopad 05, 2007, 09:16:53 »
to flak 88: Nic vezlém, ale doporučuju si přečíst něco o východní frontě (a pokud možno od Rusů, když chci psát o Rusech) pak bys nemohl napsat takovou perlu jaká se Ti povedla... vybírat si fakt nemohli, četl jsi už zmiňované paměti Pokryškina??

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #67 kdy: Leden 26, 2009, 04:26:10 »
Dovolil bych si pár poznámek: Konstrukce, obzvláště potah La - 5 a La - 7 byl z balzového sendviče. Toto letadlo nemělo dlouhou životnost ani po technické stránce. Vzhledem ke svým tvarům, ale bylo rychlé a obratné. To bezesporu. A k vyzbrojení našeho letectva? Již v červnu 1945 byla ruskou technickou komisí doporučeno většinu La-5FN vyřadit okamžitě a životnost La 7 byla určena na maximálně dva roky. S tím, že další odpovědnost za provoz již nese jen a výhradně česká strana. A tak můžete pozorovat, že v roce 1947 sloužily v čsl. voj.letectvu jen kořistní německé letrouny a Spitfiry Mk.IX, s nimiž přiletěli piloti z Anglie.  Tyto letouny totiž byly celokovové./ zdroj: J.Rajlich/

..a i pan Fajtl popisuje nezměřitelné problémy s náhradnímy díly.To je stabilní situace celé rusko-německé fronty.Letouny se opravovaly "kanibalizací" jiných. A pokud to nešlo dále, zapálily se. Při postupu Rudé armády  tyto vraky překážely.Však také asi dobře hořely...

Rogan

  • Slovenská armáda
  • Desiatnik ašpirant
  • Příspěvků: 136
Re: Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #68 kdy: Březen 03, 2009, 09:04:52 »
http://www.youtube.com/watch?v=nHfEnNPp6Ds zajímavé videjko na tube...


Jistota je....Kulomet

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #69 kdy: Únor 04, 2011, 09:42:15 »


Letoun La-7 trojnásobného Hrdiny SSSR I.N.Kožeduba (72 sestřelů), vystavený v Leteckém muzeu v Moninu. (Rusko)

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Re: Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #70 kdy: Únor 04, 2011, 10:11:29 »
Připomínám, že o Kožedubovi máme na fóru pěkný článek.
(http://www.panzernet.net/php/index.php/topic,3437.msg64733.html#msg64733)

Pro ty, kteří by chtěli vidět La na živo (bohužel nevím o kterou verzi jde), tak může v leteckém muzeu v Kbelích.
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Tony eM

  • Administrátor
  • Příspěvků: 1727
  • Kvalitními příspěvky podporuj forum Panzernet!
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 30. června 2009
Re: Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #71 kdy: Červenec 22, 2011, 10:58:13 »
Nebojuj s nikým, kdo neví nic o vztahu rytíře a meče!