Autor Téma: Lavočkin La-5 a La-7  (Přečteno 54858 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

hydrostar

  • Host
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #30 kdy: Duben 25, 2007, 07:10:45 »
Ano u Stalingradu byl nakonec nedostatek letadel. A to i proto, že sověti z oblohy vymazali jednu roční produkci tet Ju. Dokonce i Il 2 se vydávaly na lov.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #31 kdy: Duben 25, 2007, 07:23:58 »
Citace: hydrostar
A omyl to je jen po část války. Platila stejná zásada jak u Britů, kteří se stejnou taktikou (jen někteří se přeškolili na dvojky) vyhráli bitvu o Británii.
Ježiši, dyť to říkám, že to zavedl až Pokryškin. A zavedl to kolem doby bojů u Kurska. V dalším období už měl větší váhu aj na vyšších postech, tak to zavedlo celé letectvo (para a zveno).
     
Neplyne spíš z toho, že jim to vydrželo od doby obratu ve válce? Pokud jako obrat počítáš Kursk. A jak říkáš, tak to zavedl přibližně v tomto období...
Tak nevim jestli bych zrovna tvrdil, že taktika Britů (3) vyhrála zrovna Bitvu o Británii..... To podle mě nebyl rozhodující moment :?
Aby mě někdo špatně nepochopil..... U Stalingradu sovětší letci výrazně přispěli k vítězství (ale popravdě by Rusové vyhráli i bez letectva, vzhledem k síle Luftwaffe v ZIMĚ). Pokud by ale Junkersy 52 aj. neutrpěli, tak vysoké ztráty na Krétě, atd., tak by ta podpora pro 6. armádu mohla vypadat jinak. Zkrátka transportní letadla vykrvácela jako první, co se týče Luftwaffe....
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

hydrostar

  • Host
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #32 kdy: Duben 25, 2007, 07:41:16 »
Ano, to bylo řečeno blbě o tych Britech a ostatních národech. Mělo to znít takto. Tuto taktiku používali po celou dobu bojů o Británii. Teprve po ní se Briti poučili a začali používat německou taktiku u všech stíhacích skupin. Stejné to bylo v SSSR.
Je pravda, že vykrvácelo částečně na Krétě, ale proč ta slavná německá stíhací esa nezajistila těmto letadlům průlet ani v teplých krajích? Čí to teda byla vina než stíhačů? Na zimu se neodvolávej. Ta byla stejná pro všechny. Ale někdo bojuje, protože mu jde o přežití své vlastní země a někdo bojuje jako dobyvatel. A ten kdo brání a chce bránit má vyšší odhodlání bojovat. A stejné to bylo u Stalingradu. Rusům taky byla zima a jedli jen pohankovou kaši (většina pěšáků).
Ale vraťme se k La-5, ta se ve všech parametrech vyrovnala efkům a v dalších je překonávala. Rozdíl byl hlavně v použití, kdy se sovětské stroje používaly o dost víc k přímé podpoře pozemních vojsk. Napadnout nalétávající stroj z výšky umí kde kdo ;-) .
Tím prodnešek končím a valím do teplých krajů.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #33 kdy: Duben 25, 2007, 08:19:42 »
Takže když už tu byla zmíněna ta zima.

Dám ti jeden příklad ze součastnosti z hlediska leteckých motorů a to konkrétně u turbopropů.

Walter M 601 nastartuješ bez zahřátí i v mínus 40 sice si "zakašle", ale rozeběhne se a Pratt and Whitney PT6 se nerozeběhne za stejných podmínek ani omylem.

Takže to bylo i o motorech a ty měli sověti stavěné na svoje podmínky a to byl německý problém číslo jedna. Prostě na tu zimu nebyla jejich letecká technika připravená.

hydrostar

  • Host
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #34 kdy: Duben 25, 2007, 08:27:36 »
Tak su rád, že uznáváš, že německé letadla byly prostě horší, že nemohly létat za všech podmínek. Proč to neřekneš hned a mosím to z tebe taků dobu páčit.
Ale nevyjádřil ses, proč tolik tet padlo v teplém počasí ve středozemí. To asi taky nebylo vinou německých stíhačů, že je nechali napospas spojencom.  :twisted:

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #35 kdy: Duben 25, 2007, 08:36:32 »
Pokud mluvíš o Krétě, tak s tim nemaj britští stíhači co dělat. Na ostrově se v době zahájení invaze žádný nenacházel. Těch pár Hurricanu, co tam bylo bylo převeleno do Afriky. Všechna letadla, která byla sestřelena padla za oběť protiletadlové palbě....a s tím měli pomoct stíhači jak?
Přesně jak říká Hamerinski..... německá letadla jsou konstruovaná na jiné podmínky. V tomhle ohledu jsou rozhodně horší. Ale přesto pokud bys chtěl počítat ztrát letadel Rusů a Luftwaffe, tak z toho vzejde vítězně Luftwaffe (opět se radši budu bavit o prvním období války).
A co se týče odolnosti německých vojáků.....tohle nemá s vlastenectvím, co dělat. Těžko si roztlučeš zmrzlé srdce vlasteneckou písní. Je to o tom, že Rus je prostě aktlimatizovanější na ruskou zimu. Docela logické, když se tam narodil :wink:
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #36 kdy: Duben 25, 2007, 08:43:33 »
Citace: hydrostar
Ale vraťme se k La-5, ta se ve všech parametrech vyrovnala efkům a v dalších je překonávala. Rozdíl byl hlavně v použití, kdy se sovětské stroje používaly o dost víc k přímé podpoře pozemních vojsk.
Takže La-5 proti Bf 109F zaostávala v maximální rychlosti o pěkných pár desítek kilometrů v hodině výzbroj byla skoro srovnatelná. Ale také je dobré vzít v potaz, že lavočka byla o dva roky novější než stodevítka verze F. Gustav už měl možnost nést silnější výzbroj v podvěsech. Jinak stoupavost La-5 833 m/min, Bf 109F 1308 m/min.
Ono totiž srovnávat stíhačku s hvězdicovým a stíhačku s řadovým motorem je mě trochu proti srsti. Pokud bych vzal stíhačky s hvězdou tak by to byl na německé straně FW 190 A-3 a za tím zaostával La-5 jak v rychlosti tak i ve výzbroji.

hydrostar

  • Host
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #37 kdy: Duben 25, 2007, 08:45:58 »
No viděl sem pár fotek, jak mezky a macci letijů pryč a nechávajů tety, aby hrdině padly za vlast. Ale větší podíl na to měli spíš talijáni, kterým v té době skopčáco eště věřili. A s tů palbů budiž.
Tak proč chce mermomocí to Rusko osídlit, když je mu tam zima ;-)
(pro ty, kteří by to nepochopili, vysvětlím, že se jedná o ironii)
Mluvme o La-5F a FN. Starší verze zeostávaly a měly problémy s chlazením motoru a větráním kabiny.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #38 kdy: Duben 25, 2007, 08:52:08 »
No tak ty fotky jsem neviděl a ani o nih nikdy neslyšel, ale nemáš důvod lhát, tak ti budu věřit :D
Na druhou stranu, když na Krétě nebyla jediná stíhačka, tak co by tam mesouny dělaly? Zavěšenou pumu neměly, takže by ani nemohly podporovat paragány.
To není otázka pro mě, ale pro pana Hitlera a spol.....
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #39 kdy: Duben 25, 2007, 08:53:56 »
Citace: hydrostar
Tak su rád, že uznáváš, že německé letadla byly prostě horší, že nemohly létat za všech podmínek. Proč to neřekneš hned a mosím to z tebe taků dobu páčit.
Ale nevyjádřil ses, proč tolik tet padlo v teplém počasí ve středozemí. To asi taky nebylo vinou německých stíhačů, že je nechali napospas spojencom.  :twisted:
Horší nebyla ani omylem, za třeskutých mrazů také spousta sovětských strojů s kapalinovým chlazením seděla jak slepice na hřadu a nikam se neletělo :D. Pokud pomineme sovětskou metodu zahřívání motorů přímým plamenem.
                         Tak středozemí je pro mě celkem pochopitelné německé stíhačky to měli dál z Itálie než angláni z Malty a pravděpodobně z letadlových lodí. Takže čas na boj byl na straně Anglánů, ti si mohli počkat až se Bf 109 otočí a udělat v sestavě Ju 52 pěkný průvan.

hydrostar

  • Host
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #40 kdy: Duben 25, 2007, 08:58:34 »
To bylo v pozdější době, kdy zásobovaly Romela v Africe. A to teprve byly pořádné ztráty. Kréta to bylo takové plácnutí do vody proti tomu. A myslím, že se Stalingradem se ta Kréta vůbec nedá srovnat.
     Jo fotky v knize od Walter J Boyne či jak to je. Druhá světová válka ve vzduchu. Sice tam má moc nesrovnalostí a často si sám odporuje, ale budiž. Fotkám bych ale věřil.

Pokud vím, tak pod letadly zapalovali oheň Němci. ;-)

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #41 kdy: Duben 25, 2007, 09:06:30 »
Zapalovali, ale s nevalným úspěchem dokud jim to nebylo předvedeno zajatým sovětským mechanikem. Vana na olej a trocha benzínu a bylo hned teplo, jen si nepamatuju knížku kde je tato sranda popisována. Další metoda bylo ředit motorový olej benzínem.

Paulus

  • ČSR
  • Kapitán
  • Příspěvků: 429
  • Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. března 2009
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #42 kdy: Duben 25, 2007, 09:09:12 »
Hm,to zavání požárem letounu.Jinak neni divu že Luftwaffe v zimě neoproval jak se řeklo:zamrzala paliva a kapaliny.Pak ještě neměli zimní uniformy.Jinak ti vojáci z Afriky,nevím jak u letadel,ale hodně tanků poškodili špatným startováním :D .

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #43 kdy: Duben 25, 2007, 09:27:07 »
Ani ne ;) pokud toho tam nenaliješ kanistr a vem si že to malé množství se rozleje po celé vaně a vyhodí během okamžiku, na druhou stranu chudáci mechanici takový motor měl hned sníženou životnost a měnit ho v mraze -30°C by se mě moc nechtělo díky takové ohřívačce.

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Lavočkin La-5 a La-7
« Odpověď #44 kdy: Duben 26, 2007, 07:49:35 »
Citace: Hamerinski
Zapalovali, ale s nevalným úspěchem dokud jim to nebylo předvedeno zajatým sovětským mechanikem. Vana na olej a trocha benzínu a bylo hned teplo, jen si nepamatuju knížku kde je tato sranda popisována. Další metoda bylo ředit motorový olej benzínem.
Mám pocit, že to bylo v knize Konec honicích psů.
Jinak položme si otázku, co je účelem leteckého boje. Přiletí padesát šturmoviků, deset je sestřeleno a čtyřicet rozmašíruje Němce na zemi, přitom sovětská stíhací ochrana sestřelí pět německých stíhaček. Skóre je 10:5 ve prospěch Němců, ale kdo k tomu připočítá účinky náletů na zemi?
Jinak jak už to bylo řečeno výše, byl to Pokryškin, který prosazoval sudý počet strojů v roji a převedení bojů ze zatáček na vertikálu. Naplněno to bylo zejména v bojích nad Kubání na jaře 1943, takže jsme de facto v polovině války na východě.
Jak-3 a výše a La-5 a 7 byly dle mého německým strojům víc než důstojnými soupeři. A v rukou dobrých pilotů představovaly smrtelné nebezpečí. Sovětské elitní gardové letecké pluky byly německým pilotům zcela rovnocenné. Zbytek sovětských pilotů ne, ale to je stejné jako u německých. Vzpomeňte na Clostermanna, který taky za esa považoval 15-20% německých pilotů, zbytek byli zelenáči a potrava pro kulomety. Nic mezi tím, nebyla "střední třída." Buď se stali esy nebo byli mrtví. A stejně tomu muselo být i na východě, ba mnohem víc, protože elitní jednotky Luftwaffe byly na západě.
"пуля дура, штык молодěц!!!"