Autor Téma: T-34/85  (Přečteno 43030 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Byzantias

  • Wehrmacht
    Stabsgefreiter - desátník
  • Příspěvků: 87
Re: T-34/85
« Odpověď #60 kdy: Září 30, 2009, 09:07:24 »
Pánové , měl bych dotaz .  Chci se vás zeptat , kde je u nás v ČR k vidění ,,originální" T-34/85 . Významem originální myslím vyrobenou v SSSR (která i prošla bojem  ;) )  a ne v československé licenci . Mimochodem je možné , že už jsem ji viděl např v Lešanech a ani o ní nevím , ale zajímalo by mě , kde je to sichr ruská výroba.
Wittmanův střelec: ,,Chovají se, jako by už tuhle válku vyhráli."
Michael Wittmann:,,Ukážeme jim, že jsou na omylu."
(Villers Bocage, Normandie, 13. června 1944)

brano

  • Wehrmacht
    Feldwebel - praporčík
  • Příspěvků: 152
Re: T-34/85
« Odpověď #61 kdy: Říjen 01, 2009, 09:04:15 »
Prejdi si túto tému, možno tam čosi nájdeš. Ale vojnovú verziu asi nenájdeš. Leda tak povojnovú sovietskú výrobu.
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=2&t=17938&start=120&st=0&sk=t&sd=a

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1444
Re: T-34/85
« Odpověď #62 kdy: Říjen 01, 2009, 03:56:22 »
Škoda,že tam nemáš někde pomník s tigrem...Už mi ta T 34 leze krkem,že byla dobrá je jasné,ale nedělejte z ní kdoví co...Jakou asi měl  převodovku vyprošťovák T 34 v 70.letech.?Samozřejmě  5 stupnovou moderní...jak jste tady psali,ne?A když jsme s tím sráčem museli jet,tak bez kladiva jsme jeli jak s jednokvaltovou Babetou....Třeba jsme byli blbci/někdo určitě řěkne/,já třeba jo,ale kolega byl profík řidič tanku,který s T 55 posunoval pásem krabičku od sirek....To nebyla jízda,ale galeje...klobouk dolů před řidiči v boji a tam mi došlo,že člověk je až na druhém místě....

hirosima

  • Wehrmacht
    Stabsgefreiter - desátník
  • Příspěvků: 75
Re: T-34/85
« Odpověď #63 kdy: Říjen 02, 2009, 09:38:17 »
zelezny kriz ma celkom pravdu. Tecko ide aj mne na nervy. Bol som na dukle a tam co vidim? Tecka a jeden Pz III. plno rusakov a nemcov pomenej. Bol som na dargove a tam co? Tecko Su 100 a plno ruskych kravin. Kam to ten svet speje ked sa zabuda ze aj nemci bojovali a nebojovali prave na teckach. Ale nic. Zrejme tu mame preto taku absenciu nemeckych tankov ze komunisti nechceli uznat ze by mohlo nieco predsit slavne tanky sudruha stalina.

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2047
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: T-34/85
« Odpověď #64 kdy: Říjen 02, 2009, 11:06:45 »
Tak pravdu máte oba, ale....
1)Tank Tiger se nedochoval v tolika exemplářích jako tanky T-34/85 či jiné spojenecké tanky (Sherman).
2)Takže pro Tiger přichází pouze úvaha přestavby z nějakého jiného tanku. Čímž se věrohodnost ale dost sníží.
3)Jelikož byl T-34/85 snad nejmasověji vyráběný tank druhé světové války, je jasné, že se dostane i do výzbroje jiných států, čímž se zajistí jeho další dostupnost i v muzeích (v té době ovšem ne) je proto můžeme obdivovat mnohem víc než tanky Tiger,Panther a spol.
4)Nejen vysoká produkce tanku T-34 ve válce zajistí jeho počty. Až do konce 50.let byl masově vyráběn i v zemích východního bloku čímž se zvýšily počty vyrobených kusů T-34/85 z války. Tanky si zabojovaly i v průběhu dějin až do 90.let, což se o německých tancích říci nedá (až na několik kusů syrských Pz.IV jež byly ale do 70.let zcela zničeny v bojích s izraelci)
Toto je můj názor na problematiku-proto mě nekamenujte.
Edit pospec-komentář k bambiho pozdějšímu příspěvku: ;D I tak. Bylo by špatné uctívat někoho, kdo nás po 6 let tak utlačoval a chtěl vyhladit..... :-\
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Re: T-34/85
« Odpověď #65 kdy: Říjen 02, 2009, 01:19:13 »
A ještě za 5) : přeci těžko můžeš chtít po někom, aby čerstvě po válce stavěl pomníky s Tygrem!! To je snad trochu zcestné....
"пуля дура, штык молодěц!!!"

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1444
Re: T-34/85
« Odpověď #66 kdy: Říjen 03, 2009, 06:41:53 »
Bambi,to byl vtip,..prostě jsem chtěl poukázat na to neustálé vynášení téček na piedestal.,aniž bych snižoval jakkoliv jejich ůroveň..A to,co napsal Pospec je prostě fakt..téček je prostě nejvíc..bohužel..Myslím to pouze technicky....bohužel jsem Tigra nikdy neviděl na vlastní oči...a pojízdný snad ani nikde není...Nebylo by špatné,kdyby se mohl předvézt v Lešanech,co?Tak aspon ,že tam je  pancer IV...

Josef Buršík

  • ČSR
  • Svobodník
  • Příspěvků: 28
Re: T-34/85
« Odpověď #67 kdy: Listopad 01, 2009, 05:19:11 »
Jen doplním, že tenhle Tiger vyrobený v roce 1943 má výrobní číslo 250112 a patřil k 1. rotě 504. praporu těžkých tanků, kde nosil taktické číslo 131. Osádka ho opustila poté, co byl poškozen nedaleko města Džebel (Tunisko) dne 22. dubna 1943 britskými Churchilly od 48. RTR. Restaurátoské práce trvaly od roku 1992 do roku 2004, kdy se předvedl na Tankfestu.
"Studená ocel vůkol, která kondenzuje námi vydechované páry a spolu s prosakovanou vodou tvoří kapky, které nám padají z horních pancířů za krk... Spíme a odpočíváme na sedačkách v tanku, kdykoliv připraveni k boji.... To je život tankisty..."

Vladimír Palička, plk. v.v.,bývalý řidič-mechanik a po

Petrz

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 197
Re: T-34/85
« Odpověď #68 kdy: Leden 17, 2012, 08:07:03 »
Nuž dokázal-podle testů tanku Tiger sověty dokázal protiletadlový kanón ráže 85mm (tuším vzor 39) probít čelní pancíř Tigera na 1000 metrů, boční na 1500 metrů. Z tohoto kanónu byl vyvinut (tuším) Zis-S-53 (resp. obě děla používala stejnou protipanc. munici) takže není důvod domnívat se že i tento kanón toho nedokázal.

Mimochodem pancéřováním T-34/85 za Tigrem zas tak nezaostával. Kromě boků korby a vany na tom byly oba stroje srovnatelně(Tiger mírně lépe), přitom T-34 byl výrazně rychlejší, měl nižší siluetu a v optickém spektru disponoval efektivnějším "stealth" tvarováním.

Podle mne je pravda to co tu tvrdil pan.sup T-34/85 v sobě spojoval vlastnosti středních tanků(lehký,nízký,rychlý) s vlastnostmi těžkých (silná univerzální výzbroj, silný pancíř).
Je přežití na úkor slabších projevem síly, nebo slabosti ? Fakt, že tato společnost se přiklání k prvému a je založena na názoru, že zneužívání slabších je v pořádku a v souladu s lidskou přirozeností, popírá ty nejušlechtilejší a nejsilnější vlastnosti člověka- soucit, ochotu pomáhat a sdílet.

rasticek

  • Rudá armáda - RKKA
  • лейтенант - Lejtenant
  • Příspěvků: 208
Re: T-34/85
« Odpověď #69 kdy: Duben 22, 2013, 09:36:39 »
toto som našiel na nete......nevedel som kam to dať tak som to hodil sem :) http://jenproauta.jenpromuze.cz/video/4817-rusove-vyprostili-tank-t-34-z-bahna-byl-tam-67-let-pak-ho-nastartovali-se-rozjel .....po sedemdesiatich rokoch v blate......nie zlé
Bojuj s nepřáteli, zachraň přátele.

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1444
Re: T-34/85
« Odpověď #70 kdy: Duben 22, 2013, 10:46:21 »
Ano, je to krásné, ale to nastartování po omytí je minimálně přitažené za vlasy..Největší nepřítel dieselového motoru je voda v palivu, zničí celou soustavu.. Konzervace bahnem má jistě velký vliv, ale voda je i v tom bahně... ;)

rasticek

  • Rudá armáda - RKKA
  • лейтенант - Lejtenant
  • Příspěvků: 208
Re: T-34/85
« Odpověď #71 kdy: Duben 23, 2013, 07:06:55 »
Tak možno mimo kameru vymenili palivo :D
Bojuj s nepřáteli, zachraň přátele.

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1444
Re: T-34/85
« Odpověď #72 kdy: Duben 23, 2013, 12:42:13 »
Možná, ale koroze vstřikovacích trysek, jejich zablokování  je velice reálné..Trysky jsou sice pod neustálým tlakem paliva, ale 65 let je jeden lidský život..Co se týče pístů a valců, bahno je bezva izolant, který tam nepustí vzduch, takže koroze nemusí být nijak tragická, ale je poměrně logické, že tank se nejprve celý naplnil vodou, než sedl na dno a bahno, které jej zakrylo vznikalo postupně..Takže je předpoklad, že motor se zalil vodou, sáním nateklo do válců, do nádrží , o starteru nemluvě, a rozvody vzduchového startování za zaplnili vodou také...Přesto  zpráva o startu je lidsky a "technicky" potěšující....Ale třeba jsem bahno podcenil a byl to takový kalup, že byl rovnou v bahně.... ;D

Thor Herman

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 811
  • Není vždy hříchem neuposlechnout příkazu vrchnosti
Re: T-34/85
« Odpověď #73 kdy: Duben 23, 2013, 06:10:47 »
Spíše bych to viděl na špatný překlad, místo omýt mělo být možná spíše vyčistit. Tedy včetně palivové soustavy, alektroinstalace atd.
Schválně  jsem navštívil stránky tohoto klubu, potěšující je, že jsou i v češtině.
Pojde dobytek,zemřou tví přátelé. I ty jednou zemřeš. Však jedno nikdy neumírá ! Tvé jméno! Tvé jméno,tvá sláva a skutky jenž si vykonal.

Hrdinství je stav ducha, kdy se chlapci mění v muže. A muži v mrtvoly. Obvykle zcela zbytečně.

JSEM VLASTENEC , JSEM NA TO HRDÝ A OSUD MÉ ZEMĚ MI NENÍ LHOSTEJNÝ

Martas

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 17
Re: T-34/85
« Odpověď #74 kdy: Říjen 22, 2016, 12:45:22 »
Pánové , měl bych dotaz .  Chci se vás zeptat , kde je u nás v ČR k vidění ,,originální" T-34/85 . Významem originální myslím vyrobenou v SSSR (která i prošla bojem  ;) )  a ne v československé licenci . Mimochodem je možné , že už jsem ji viděl např v Lešanech a ani o ní nevím , ale zajímalo by mě , kde je to sichr ruská výroba.

Tak já vím o jednom,je tady u nás a stojí na podstavci na Slezké Ostravě naproti Sýkorova mostu.Tento je pravdu originál.Tank 051 1.Československé tankové brigády.Dne 30.dubna 1945 dojelo ze 65 tanků Československé brigády do Ostravy pouhých 7 strojů.Tak těžké boje byly v Ostravsko -Opavském směru.Tento tank byl jedním z nich.Vyrazil přes Říšský most,který byl podminován z Moravské Ostravy směrem na Slezskou Ostravu.Tam kde nyní stojí podstavec s tankem byl kdysi dům.Z něho byl tento tank 3 krát zasažen pancéřovou pěstí.

Posádku tvořili:

velitel rtn. Nikolaj Ivasjuk - raněn
radista rtn. Ivan Ahepjuk - zahynul
střelec voj. Josef Vaněk – raněn
řidič svob. Alexandr Hroch - raněn

Tento tank při průjezdu mostem byl palebně kryt tankem Bedřicha Opočenského,který při podpůrné palbě na druhou stranu ustřelil kus mostního oblouku.
Chtěl bych něco o tom napsat více.Ostravané jsou na tento tank patřičně hrdi.Je to stoprocentní originál :)