Autor Téma: T-34/85  (Přečteno 42474 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Béďa

  • Wehrmacht
    Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 284
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 4. listopadu 2008
Re: T-34/85
« Odpověď #45 kdy: Duben 17, 2009, 07:20:10 »
V prostoru řidiče po bocích.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: T-34/85
« Odpověď #46 kdy: Duben 17, 2009, 07:38:26 »
Tam, kde se jinak ukládá munice....

Béďa

  • Wehrmacht
    Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 284
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 4. listopadu 2008
Re: T-34/85
« Odpověď #47 kdy: Duben 19, 2009, 12:10:23 »
TZrochu Tě nechápu... Munice byla rozmístěna od zadní části věže po prostor střelce, největší část byla asi na podlaze...
Přiznám se, že jsi mě ale trochu znejistěl, nádrže po bocích řidiče měl určitě JS, s téčkem bych si to musel ověřit...
Zajímavost:
dle vzpomínek jednoho tankysty na batllefildu (jméno mi vypadlo z hlavy), který bojoval od roku 1943 až k Berlínu, měl jejich pluk 25% přeživších co bojovali od začátku, u téček při podobném srovnání mělo být podstatně horší...

Dark.Lord

  • Host
Re: T-34/85
« Odpověď #48 kdy: Duben 19, 2009, 02:17:25 »
minimálně že nádrž paliva byla v prostoru posádky...
Jinak nejlepší sovětský tank byl z pohledu posádky JS-2, jeho, dle vzpomínek uveřejněných na battlefildu, záviděli posádky téček posádkám Jesek... Je ale pravda, že ani jesko bylo velmi zranitelné i od "krátké" 88ky.
Velkou smůlou posádek téček bylo, že takový T-34/85M nebyl zaveden do výroby, s čelem 75mm a řadou dalších vylepšení mohl přeci jen poskytnout posádkám větší šanci na přežití.
Máš nějaké bližší např. technické parametry, jestli  by jsi je zde nedoplnil, nebo kdy mohl být nasazen, popřípadně jestli je něco o T-34/85M na internetu...

Béďa

  • Wehrmacht
    Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 284
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 4. listopadu 2008
Re: T-34/85
« Odpověď #49 kdy: Duben 19, 2009, 09:24:25 »

to Lord: zdroj třeba Neizvěstnyj T-34. Na webu nevím. Lišil se hlavně korbou, čelo bylo zesíleno na 75mm (poklop až 100mm), dále byla upravena převodovka a u druhého prototypu byla výrazně předělána i její záď kde bylo umístěno veškeré palivo. Měla mít i větší dojezd. Dle mého názoru za odolností korby zaostávala věž a u sériových tanků by došlo asi k jejímu zesílení.
Jinak podvozek z emka a věž (verze se širším věncem) se 100mm kanonem a máš tank co strčí do kapsy i Panthera...

Dark.Lord

  • Host
Re: T-34/85
« Odpověď #50 kdy: Duben 19, 2009, 10:35:06 »
Díky, ještě jedna otázka, ta věž se 100mm kanónem byla plánovaná i na tuto T-34 se 75mm čelem trupu nebo měl být zachován normální 85mm ZiS-53 ? Protože 100mm by stačil nejen na Pershingy a jak si zmínil i centuriona, ale i na KT, navíc v takových počtech... škoda že nepřišel dříve, nemáš něco o tom kdy vzniknul a proč nestuhl být nasazen ?
Předem dík
http://www.battlefield.ru/tanks/t34_85/t34_85_29.jpg

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Re: T-34/85
« Odpověď #51 kdy: Duben 20, 2009, 08:11:38 »
V prostoru řidiče po bocích.
Dle knihy T-34 v akci, což jsou vzpomínky veteránů, měl největší šanci na přežití řidič, protože byl dole a tam málokdy přišel zásah. I v bitvě jezdili s pootevřenými řidičskými poklopy, pač přes zelené sklíčko periskopu nebylo nic vidět. Naopak nejmenší šanci na přežití měl radista vedle řidiče, pač mohl vylézat až po řidičovi nebo nabíječi a většinou to nestihl. Byl navíc naprosto zbytečným členem posádky, pač vysílačku stejně ovládal velitel a na střelbu z kulometu bylo špatně vidět, střílel jen, když byli na špici a vlastní pěchota za nimi. Jeho hlavní náplní bylo pomáhat řidiči rvát tam rychlosti a balit a připalovat mu cigarety.   
"пуля дура, штык молодěц!!!"

Béďa

  • Wehrmacht
    Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 284
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 4. listopadu 2008
Re: T-34/85
« Odpověď #52 kdy: Duben 21, 2009, 08:15:00 »
M-8??? To si děláš srandu?? Prototyp lehkého tanku, který možná nebude ani zaveden do výzbroje a vydáváš to za etalon moderní konstrukce?? Neznám poslední verze, ale co vím tak měl být tříčlený, kde jsi vzal, že je vedle řidiče munice, docela by mě zajímal zdroj...
Kde máš ty ostatní typy? Osobně si myslím, že žádny moderní MBT nemá a ani se neplánuje, že by byla munice v prostoru posádky! Nějaký rotační zásobník má Merkava Mk.4, ale ten je naopak doplňován z hlavní zásoby nabíječem.
Docela by mě zajímaly další typy a zdroje odkud čerpáš..
Přesto že jsi takový znalec, tak ti jaksi uniklo, že pětistupňová převodovka byla montována od roku 1943 už do T-34/76...A rozhodně nešla nijak super hladce, ale už s ní šlo v celku rozumně řadit.
Jinak radista byl opravdu zbytečný, často se ani nevozil, a jeho hlavní role se ve většině publiíkací udává jako střelec/radista. Nevím jak mohl řidiči pomáhat, ale rozhodně jeho hlavní funkcí nebylo převzít řízení v případě vyřazení řidiče... To je dost blbost, protože v případě takového zásahu kdy by byl zasažen řidič, by nejspíš sám byl vyřazen, nebo raněn, a pokud ne tak by se hlavně staral opustit tank...

jumpman

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 14
Re: T-34/85
« Odpověď #53 kdy: Duben 22, 2009, 11:46:44 »
to Béďa: palivová nádrž v prostoru osádky sice nebezpečná je, ale už za 2.sv. zjistili, že při zásahu kumulativní střelou má palivová (naftová) nádrž pozoruhodnou schopnost ochránit zbytek vozidla aniž by došlo k jejímu vznícení. Navíc podstatně nebezpečnější je zásah do munice a ta byla v prostoru osádky v podstatě vždy...
to dark.lord: Béďa evidentně mluví o stroji T - 34m někdy označovaném jako T - 43. Pár jich bylo nasazeno, ale k seriové výrobě nedošlo z prostého důvodu. V době vzniku se sovětský svaz nacházel pod soustředěným tlakem německa a přechod zaběhnuté výroby T - 34 na sice lepší, ale neodzkoušený stroj, by znamenal nezanedbatelnou mezeru ve výrobě a to si rusové nemohli dovolit a věděli to. Většinu vylepšení z tohoto stroje použili u T -34/85 a v době, kdy je už výpadek výroby existenčně netlačil byl ve fázi testování mnohem perspektivnější T - 44

Dark.Lord

  • Host
Re: T-34/85
« Odpověď #54 kdy: Duben 22, 2009, 12:27:45 »
Bohužel to béďa nemyslí, T-34M a T-34/85M je veliký rozdíl a rok 1940-41 a 45 také. A T-34M a T-43 jsou také jiné stroje.

jumpman

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 14
Re: T-34/85
« Odpověď #55 kdy: Duben 23, 2009, 06:53:05 »
to Dark.lord: tak to se omlouvám, já o T - 34/85M nikdy neslyšel, proto sem z Béďova příspěvku pochopil, že mluví o T -34m a dle mých informací T -34m a T - 43 je označení pro stejný stroj, ale rád se poučím, pokud je to jinak...

rase

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2848
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Re: T-34/85
« Odpověď #56 kdy: Duben 23, 2009, 02:20:09 »
Dam aspon obrázky aby každy viděl o čem mluvíte:
T-34m

Tyhle mašinky vypadají na obrázcích hodně zajimavě. Hlavně onen 34m mě překvapil
"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757

Dark.Lord

  • Host
Re: T-34/85
« Odpověď #57 kdy: Duben 23, 2009, 03:36:50 »
Škoda že T-34M nešel do výroby, překonával by ještě násobněji ostatní tanky než "normální" téčko. Pak by z něj byli T-34M s kánonem 85mm atd... a držel by si náskok nad tanky němců po celou válku, i když by němci po jeho ukořistějí které by musleo přijít mohli rovněž vyvinout lepíš stroj.

Béďa

  • Wehrmacht
    Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 284
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 4. listopadu 2008
Re: T-34/85
« Odpověď #58 kdy: Duben 23, 2009, 08:35:56 »
to sup:_ Fakt nechápu: na webu jsem tykal jiným kapacitám a nevadilo jim to, nic ve zlém, ale dle mě je to póza.. nejde přeci o nedostaek neúcty mezi sebou, spíše bych to nazval "duch internetu". A s tím mazáním to je extrémně přehnané ...
Ale k věci, Soukup je dobrý, ale pokud vím tak jeho přehled je už letitý a nijak podrobný co do popisu jednotlivých typů.. Když jste takový expert vážený tak bych čekal celou plejádu nových monografií...
Naftu jsem nikdy nehasil, ale podle statistik z roku 42 hořel T-34 stejně dobře jako T-70. viz Ja dralsja na T-34.
T-34M je z roku 1944, více Nizvěstnyj T-34.

DOLIN45

  • Wehrmacht
    Gefreiter - svobodník
  • Příspěvků: 21
    • historické foto, knihy , informace
Re: T-34/85
« Odpověď #59 kdy: Červenec 08, 2009, 12:00:10 »
Viděl jste někdy T-34 s utrženým plátem čelního pancíře?
Ano několikrát. Jak T-34/76 tak T-34/85 (jen pro informaci, nejde o flame nebo "souboj"). U té "85" dokonce tak "odborně", že je zbytek tanku zcela neporušený,..mimo interiér tedy ;) Viděl jsem je "rozebrané" vpodstatě jakýmkoliv způsobem!
T-34/85
.... Při přímém boji s německým tanky Königstiger zaznamenával velké ztráty.
To by mě zajímalo. Z čeho vycházíte? Pokud vezmu bitvy 503.s.SS na Berlínských přístupech (tankové eso karl Brommnann, Bollersdorf, duben 1945 a podobně) tak němci vždy uplatňovali taktiku ambush přepadů. A to je pak celkem jedno co jede před kanonem ne? Ale vždyť už úprvní souboj T-34/85 a tanku Tiger II skončil jasným vítězstvím posádek T-34 (jména velitelů a podrobnosti z hlavy nedám,...)!!

Jinak s modernějším T-43 to bylo celkem zajímavé. T-34/76 byl ve stavu zahájení výroby. Kulik (po problémech při testech na polygonu) nechává výrobu zastavit a zahájit vývoj právě T-43.......Myslím že i tu pramení neostatky počtu nasazených T-34/76 (do 15. 9. 1940 byly přebrány armádou pouhé 3 T-34/76!)....klasické mocenské spory!
Ohledně kvality pancíře T-34/85 - eso p.por.I.S. Mirenkov - zásah do věže ze 75mm paku a granát se odrazil (16.4.1945.Starovičky), "první tank č.23 :D :D v Praze", známý T-34 "1-24" taktéž 2x zásah z Hetzeru na 100m a tank v pohodě!!!!
Ovšem to nedokazuje že to tak bylo vždycky že!
Právě dočítám " Cesta začala na Urale. autor - Fomičov" a jako tanky se opravovali i těžce poškozené!, mohdy vlastními silami a pluky si předávaly starší bazarové mašiny navzájem!! ;)
Jinak je to tu docela sranda to číst :D :D ::)