Autor Téma: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)  (Přečteno 78470 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« kdy: Únor 07, 2008, 09:37:32 »
SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)



Motor: kapalinou zážehový dvanáctiválec Maybach HL 230 P30 o objemu 23,1 litru o max. výkonu 700 koní

Zásoba pohoných hmot: 860 litru

Spotřeba v terénu: 750 litru na 100 km

Délka: 10,28 m

Výška: 3,09 m

Šířka: 3,75 m

Světlost: 0,5 m

Bojová hmotnost: 69,8 t

Maximální rychlost v terénu: 15 až 20 km/h

Maximální rychlost na silnici: 38 km/h

Dojezd v terénu: 120 km

Dojezd na silnici: 170 km

Výzbroj: kanón KwK 43 L/71 ráže 88 mm se zásobou 72 nábojů, dva kulomety MG 34 ráže 7,9 mm se zásobou 5 100 nábojů

Posádka: 5



Dokončeno bylo 489 kusů.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #1 kdy: Únor 07, 2008, 09:46:04 »
Účinný dostřel kanónu KwK 43 na proražení pancíře nepřátelského tanku



Sherman A2, A4

Kryt kanónu: 3 500 m

Čelo věže: 2 600 m

Boky věže: 3 500 m

Zadní část věže: 3 500 m

Horní část čela korby: 3 500 m

Dolní část čela korby: 3 500 m

Horní část boku korby: 3 500 m

Dolní část boku korby: 3 500 m

Zadní část korby: 3 500 m



Cromwell

Kryt kanónu: 3 500 m

Čelo věže: 3 500 m

Boky věže: 3 500 m

Zadní část věže: 3 500 m

Horní část čela korby: 3 500 m

Dolní část čela korby: 3 500 m

Horní část boku korby: 3 500 m

Dolní část boku korby: 3 500 m

Zadní část korby:  3 500 m



Churchill

Kryt kanónu: 3 500 m

Čelo věže: 3 500 m

Boky věže: 3 500 m

Zadní část věže: 3 500 m

Horní část čela korby: 3 500 m

Dolní část čela korby: 3 400 m

Horní část boku korby: 3 500 m

Dolní část boku korby: 3 500 m

Zadní část korby: 3 500 m



T-34/85

Kryt kanónu: 3 500 m

Čelo věže: 2 800 m

Boky věže: 3 500 m

Zadní část věže: 3 500 m

Horní část čela korby: 3 500 m

Dolní část čela korby: 2 600 m

Horní část boku korby: 3 500 m

Dolní část boku korby: 3 500 m

Zadní část korby:  3 500 m

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #2 kdy: Únor 07, 2008, 09:55:12 »
Účinný dostřel spojeneckých tanků pro zničení Königstigeru



Sherman A2 (75 mm)

Kryt kanonu: 0 m

Čelo věže: 0 m

Horní část korby: 0 m

Dolní část korby: 0 m

Bok věže: 0 m

Horní část boku korby: 0 m

Dolní část boku korby: 100 m



Sherman A4 (76 mm)

Kryt kanonu: 0 m

Čelo věže: 0 m

Horní část korby: 0 m

Dolní část korby: 0 m

Bok věže: 1 100 m

Horní část boku korby: 900 m

Dolní část boku korby: 1 800 m



Cromwell

Kryt kanonu: 0 m

Čelo věže: 0 m

Horní část korby: 0 m

Dolní část korby: 0 m

Bok věže: 0 m

Horní část boku korby: 0 m

Dolní část boku korby: 100 m



Churchill

Kryt kanonu: 0 m

Čelo věže: 0 m

Horní část korby: 0 m

Dolní část korby: 0 m

Bok věže: 0 m

Horní část boku korby: 0 m

Dolní část boku korby: 100 m



T-34/85

Kryt kanonu: 0 m

Čelo věže: 0 m

Horní část korby: 0 m

Dolní část korby: 0 m

Bok věže: 500 m

Horní část boku korby: 500 m

Dolní část boku korby: 1 600 m



JS-22

Kryt kanonu: 0 m

Čelo věže: 0 m

Horní část korby: 0 m

Dolní část korby: 0 m

Bok věže: 1 800 m

Horní část boku korby: 1 400 m

Dolní část boku korby: 2 900 m

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #3 kdy: Únor 07, 2008, 10:00:17 »
Citace: "XY"
Podle mě měl několikrát více slabých stránek než těch silných.




Jedno z nejslabších míst byly časté požáry motoru. To byl horší problém než palba nepřátelských tanků a děl. Pancíř také vždy neodpovídal německé normě a nastávaly tak případy kdy došlo k prasknutí pancíře, i když k samotnému průstřelu nedošlo.

XY

  • Host
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #4 kdy: Únor 07, 2008, 10:05:42 »
Nedošlo k průstřelu, ale k čemu to je když osádku zabije a tank vyřadí, pokud by neměly němci na bojišti iniacitivu a nezískaly tank zpět.



A Königstiger šel probít čelně, téčko s kanónem ráže 85mm ze 200-300m probilo Königstigera a Sherman při jedné akci fosforečným granátem též prostřelil čelo, pokud si dobře vzpomínám.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #5 kdy: Únor 07, 2008, 10:12:37 »
To byly případy nekvalitního pancíře a těch nebylo málo, bohužel osádky nevěděly jakou "kvalitu" jim poslali z výrobního závodu. Spojenci stejně takový tan vyřadili kolikrát palbou do podvozku, zničily pojezdová kola a pásy a z tanku se tak stal dobrý cíl pro letectvo.

Hlavně na tento typ tanku používali T-34 podkaliberní munici i za cenu toho, že je to bude stát po určitém počtu výstřelů hlaveň.

XY

  • Host
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #6 kdy: Únor 07, 2008, 10:40:27 »
Kromě kanónu, který byl rozhodně za WWII nejlepší, měl skvělý motor, ale na jeho hmotnost prostě nestačil, jen u Tigera byla jeho hmotnost o 10% překročena, což to potom udělá s tankem, který má o dalších 13-14tun navíc ?

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #7 kdy: Únor 07, 2008, 10:56:41 »
Citace: "Sepp"
Navíc mohl na pláních v rusku ničit nepřátelský tahky na obrovskou zdálenost. Rozhodně bych netvrdil, že má víc slabých stránek než těch silných




Právě rychlost byla jeho slabinou. Viz Baranovo během pár dní po příchodu na frontu bylo ztraceno 13 tanků jednotky PzAbt 501, díky dělostřelecké palbě Rudé armády.

Je pravda, že tento tank si dokázal poradit i s IS-2 bez sebemenších problémů.

Mausberg dosáhl u Königsbergu na tomto tanku impozantní skore 50 zničených sovětských tanků.

kcobain

  • Wehrmacht
    Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 284
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #8 kdy: Únor 07, 2008, 11:16:38 »
Mě udivil ten počet kusů myslel sem že jich bylo vyrobeno daleko míň, zajímalo by mě jestli by byli schopni časem vychytam u takového kolosu mouchy to by mohlo být hoooodně zajímavé.

XY

  • Host
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #9 kdy: Únor 07, 2008, 11:20:39 »
by, kdyby atp. neexistuje, celkově byl Königstiger zklamáním, i když zničil několikanásobek tanků v porovnání s vlastními výrobními počty

kcobain

  • Wehrmacht
    Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 284
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #10 kdy: Únor 07, 2008, 11:21:39 »
To je mě jasný že to je nesmysl kdyby ale prostě mě to nedá aspoň se nad tím nezamyslet...

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #11 kdy: Únor 07, 2008, 11:27:30 »
Výroba byla rozdělena na čtyři série. Celkem podle plánů se počítalo s výrobou  1 234 tanků a to od února 1944 do května 1945. Což němcům naštěstí pro spojence nevyšlo.

Sepp

  • US ARMY
  • First Sergeant
  • Příspěvků: 184
    • http://emiel1.blog.cz
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 1. února 2009
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #12 kdy: Únor 07, 2008, 11:29:49 »
no zklamáním, zaleží jak pro koho, pro mě to je jedním z nejlepších stroju druhé světové války, němci měli tenhle tank upřednostit před jinými návrhy a začít ho vyrábět daleko dřív, v dostetečném počtu by třeba válka dopadla uplně jinak ale i přesto je to super tank
Pane Wachmajstr, vy jste hlava.

RABO

  • Rudá armáda - RKKA
  • старшина - Staršina
  • Příspěvků: 133
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #13 kdy: Únor 08, 2008, 09:19:45 »
Citace
Mausberg dosáhl u Königsbergu na tomto tanku impozantní skore 50 zničených sovětských tanků.




Nebolo 50 celkový počet zničených tankov Mausbergom počas celej vojny ?

 Táto akcia v západnom Prusku, je častou ukážkou ľudskosti Nemeckých vojakov voči vlastnému obyvateľstvu. Keď 505. s 52. sa vrátili do mesta, ktoré už začalo byť obsadzované vojakmi ČA, spravili v meste protiútok, vytlačili vojakov ČA a vytvorili koridor vďaka ktorému mohli mesto opustiť 1000-ce obyvateľov. Vydržali 6 dní odolávať útokom 6 Sov. divízií. Počas akcie prišli Nemci o 10 KT a všetky Tigre. Sám Mausberg zahynul počas týchto bojov. Byť takýto charakterný aj  voči inému obyvaťeľstvu, mimo Nemecka, tak nemusela nad Reichstagom viať  červená zástava s kosákom a kladivom.

kcobain

  • Wehrmacht
    Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 284
Re: SdKfz 182 PzKpfw VI Ausf.B Tiger II (Königstiger)
« Odpověď #14 kdy: Únor 08, 2008, 02:23:21 »
výroba prej běžela od 12/1943.

Jen ještě doplním že Tigery II byly poprvé bojově nasazeny na východní frontě v květnu 1944. A zajímavostí je že měl být co nejvíc unifikován s plánovaným Pantherem II, což já osobně slyším poprvý.