Autor Téma: Junkers Ju-87 Stuka  (Přečteno 56009 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #30 kdy: Listopad 24, 2006, 03:07:18 »
Tak podle tohoto to vypada, ze Stuky nebyly zas tak sestrelovany ve velkem. Pri tom se vsude pise, ze nemecke Stuky se uplatnili ve Francii, ale v bitve o Britanii sly ve velkych poctech k zemi. Ale evidentne se to vztahuje az k pozdejsi fazi ze? :oops:



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #31 kdy: Listopad 24, 2006, 05:33:30 »
Citace: Kageneck
Tak podle tohoto to vypada, ze Stuky nebyly zas tak sestrelovany ve velkem. Pri tom se vsude pise, ze nemecke Stuky se uplatnili ve Francii, ale v bitve o Britanii sly ve velkych poctech k zemi. Ale evidentne se to vztahuje az k pozdejsi fazi ze? :oops:
Poslední nasazení Stuk v bitvě o Británii bylo právě 18.srpna 1940. Po tomto datu již byly nasazovány velmi velmi sporadicky a to převážně v malých počtech. Vetšina skupin s Ju-87 byla po 18.srpna postupně stažena. K 7.září byly ve stavu Luftwaffe na západní frontě pouze tyto jednotky s Ju-87 : Stab/StG-1, I/StG-1, Stab/StG-2, I/StG-2, IV/LG-1 a I/StG-3. Ten článek jsem napsal taky proto, že si myslim, že ztráty Stuk jsou v bitvě o Británii zveličovány.
              Ono když to vezmeš na druhou stranu tak pokud by měla Luftwaffe k dispozice oněch 300 strojů (jako že jich bylo určite o něco méně), tak při ztrátě 59 strojů ti vyjdou hrozivé více jak 20% ztráty. K tomu připočti dalších cca stejný počet těžce nebo neopravitelně poškozených strojů a jsi rázem na cca 110 odepsaných letadlech z celkových méně než 300.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #32 kdy: Listopad 24, 2006, 06:52:25 »
To jsem fakt netusil, ze Stuky byly stazeny jiz 18. srpna. Vzhledem k tomu, ze invaze byla zrusesna myslim nekdy na zacatku zari. Pak uz bombardovali jen He 111 a Ju 88? Predpokladam, ze pote byly vsechny jednotky se Stukama (krome tech africkych) prelozeny do Ruska.
von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #33 kdy: Listopad 24, 2006, 06:55:35 »
Citace: Kageneck
To jsem fakt netusil, ze Stuky byly stazeny jiz 18. srpna. Vzhledem k tomu, ze invaze byla zrusesna myslim nekdy na zacatku zari. Pak uz bombardovali jen He 111 a Ju 88? Predpokladam, ze pote byly vsechny jednotky se Stukama (krome tech africkych) prelozeny do Ruska.
Pote jiz pouze He-111, Ju-88 a Do-17. Jednotky se Stukama byly v prvni rade prelozeny na odpocinek a doplneni, pak nasledovalo pro nektere Stredomori, pro jine Balkan a SSSR. Na zapadni fronte se jiz ve dne neobjevily.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #34 kdy: Prosinec 02, 2006, 11:41:09 »
Počet vyrobených Ju-87 v jednotlivých letech :
1936 - 4
1937 - 7
1938 - 136
1939 - 577
1940 - 769
1941 - 1074
1942 - 1069
1943 - 2630
1944 - 1071

Uživatelé Ju-87 (mimo Německa) :
Královské maďarské letectvo :
1 x Ju-87A, 2 x Ju-87B v roce 1940
4 x Ju-87A v roce 1942
30 x Ju-87D v roce 1943
10 x Ju-87B, 18 x Ju-87D v roce 1944

http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/ju87a/ju87a-c3.jpg

Rumunské letectvo :
54 x Ju-87D v roce 1943
50 x Ju-87B,D v roce 1944

http://www.airwar.ru/image/i/bww2/ju87d-i.jpg

http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/ju87d/ju87d-c9.jpg

Bulharské letectvo :
12 x Ju87R v roce 1943
13 x Ju-87D, 19 x Ju-87 různých verzí  v roce 1944

Regia Aeronautica
58 x Ju-87B v roce 1940
42 x Ju-87B v roce 1941
49 x Ju-87D v roce 1943

http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/ju87b/ju87b-8.jpg

http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/ju87b/ju87b-c9.jpg
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #35 kdy: Prosinec 02, 2006, 10:52:15 »
Zajimavy, ze nemci neposilali svym spojencum taky verze G. Bud pro ne byly cenne a meli jich asi malo. Na druhou stranu uz byly zastarale a tak by se mohlo najit vyuziti pro jejich sluzbu. Me to prijde jako docela dobrej napad, ale asi to melo svuj duvod.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #36 kdy: Prosinec 03, 2006, 12:28:19 »
Jedna zajímavost k námořní verzi Ju 87C

V roce 1944 ve Východním Prusku se jeden Ju 87C-0 zkoušel s 88 mm kanónem pod trupem letadla. Jeho zpětný ráz po výstřelu kompenzovaly raketové urychlovače spuštěné současně s výstřelem. Střílelo se skrz vrtuli. Zkoušky skončily neúspěchem, protože raketové urychlovače se včas nespustily. Zpětný ráz po výstřelu utrhl konzoli upevnění kanónu a kanón prorazil trup letadla a poškodil ocasní plochy.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #37 kdy: Prosinec 03, 2006, 11:15:55 »
Citace: Kageneck
Zajimavy, ze nemci neposilali svym spojencum taky verze G. Bud pro ne byly cenne a meli jich asi malo. Na druhou stranu uz byly zastarale a tak by se mohlo najit vyuziti pro jejich sluzbu. Me to prijde jako docela dobrej napad, ale asi to melo svuj duvod.
No nejspíš to bude tím, že "Géčka" se poprvé v boji objevily u Kurska a to ještě pouze jako zkušební jednotka. V té době Italové to již měli za pár, a ostatní Spojenci nebyly už tak spolehlivý. Já sem to k těm dodávkám nenapsal, ale dodávky Stuk v roce 1943 a 1944 k Německým spojencům byly často stroje z přebytků Luftwaffe, tudíž starší verze.

Citace: Hamerinski
Jedna zajímavost k námořní verzi Ju 87C
V roce 1944 ve Východním Prusku se jeden Ju 87C-0 zkoušel s 88 mm kanónem pod trupem letadla. Jeho zpětný ráz po výstřelu kompenzovaly raketové urychlovače spuštěné současně s výstřelem.
To je zajímavé, koukám, že Němci po kladných zkušenostech s Hs-129 a jeho  "pětasedmdesátkou" šli ještě dále v pokusech ničit tanky ze vzduchu. Koukal jsem na google, jestli bych nenašel fotečku, ale marně.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #38 kdy: Červenec 09, 2007, 07:20:05 »
Preco sa Ju-87 tak podcenuje? Preco by bol Il-2 vo vsetkych ohladoch lepsi? Bol minimalne rovnako "neohrabany", letove vlastnosti mal Ju-87 podstatne lepsie, najma ked porovnavame dvojmiestne verzie Il-2. Jeho nosnost bola vyssia (1800kg vs 400kg). Mal slabsiu palebnu silu, hoci neskor mal 2x20mm MG-151/20, bol slabsie pancierovany, hoci Ju-87D mala pomerne dobru ochranu, s 37mm kanonmi mal lepsie vlastnosti ako Il-2 s podobnou vyzbrojou. Mal vacsi dolet, bol univerzalnejsi, malinko rychlejsi a obratnejsi... pozrime sa ako si pocinali Sturmoviky bez stihacej ochrany - zostrelovane jeden za druhym. V tom nie je medzi tymito strojmi rozdiel. Proti flaku je ucinnejsou obranou strmhlavy utok, nez 6mm ocele. S tou si poradi aj 20mm PLK bez problemov.

Je iste, ze Fw-190 bol lepsi, ale ani ten nebol dokonaly, verzia G s pridavnymi pancierovymi platmi bola tak tazka, ze sa stihacom tiez neubranila. A nemala ani strelca, ktory by poskytol aspon symbolicky ochranu. Nosnost Fw-190 bola mensia, rovnako dolet, plosne zatazenie prilis vysoke, nemohol vyuzivat kratke a neupravene plochy ako ju-87...
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #39 kdy: Červenec 10, 2007, 10:21:41 »
Rikali jste ze meli nahradit Stuky za Fw 190 s tim bych souhlasil jenze focke wulf neni schopnej provadet stremhlave udery ale zase se muze branit... ono je to neco za neco v tomhle pripade.... Ale kazdopadne bych se snazil v co nejvetsim poctu vyrabet Ju 87G protoze to byl skvely stroj na niceni tanku...
         Jinak Stuky ve Stredomori se docela hodne uplatnily pri naletech na britske lodstvo. Jenom v letech 1941-42 tezce poskodili hned tri uplne nove letadlove lode tridy Illustrious coz by asi zadna Fw 190 nedokazala.
         Nekdo z vas rikal ze Stuka mohla letat v uhlu 90 stupnu kolmo k zemi. To dokazala. Pri bombardovani pak Stuky naletali zhruba v uhlu 70 stupnu. s
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #40 kdy: Červenec 10, 2007, 03:41:06 »
Srovnávat Ju 87, Il-2 a FW 190 je jako srovnávat jablka, hrušky a švestky  :roll: každý byl určený pro něco jiného

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #41 kdy: Červenec 10, 2007, 05:43:36 »
Ano, ciastocne, nie vsak verziu G, ktora prabrala cast uloh Ju-87 (takmer vsetky), okrem toho, som porovnaval aj s Il-2, ktory ktorsi vyssie oznacil za "po vsetkych strankach lepsi", s cim absolutne nesuhlasim.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #42 kdy: Červenec 10, 2007, 06:08:38 »
Citace: Hamerinski
Srovnávat Ju 87, Il-2 a FW 190 je jako srovnávat jablka, hrušky a švestky  :roll: každý byl určený pro něco jiného
Souhlas.
       Ju-87 .. střemhlavý bombardér, zhruba od přelomu roku 1942/43 se tato metoda přestává používat a přechází se na hloubkové útoky (tím končí slává Štuk) ..v kterých je ovšem Ju-87 velmi zranitelný...částečný úspěch zaznamenává pouze varianta "G"
       Il-2 .. od počátku bitevník každým coulem
       Fw-190 .. stíhací bombardér
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #43 kdy: Červenec 10, 2007, 08:01:35 »
Citace
Ju-87 .. střemhlavý bombardér, zhruba od přelomu roku 1942/43 se tato metoda přestává používat a přechází se na hloubkové útoky (tím končí slává Štuk) ..v kterých je ovšem Ju-87 velmi zranitelný...částečný úspěch zaznamenává pouze varianta "G"
Il-2 .. od počátku bitevník každým coulem
Fw-190 .. stíhací bombardér
Aha, a aku funckiu plnil Ju-87? Frontovy bombarder/bitevnik, rovnako ako Il-2, len filozofia bola ina, ich funkcia bola ta ista: utoky na pozemne sily nepriatela (hlavne mechanizovane a motorizovane), jeho zasobovanie, vsetko v taktickej hlbke. Ju-87 mal nejake schopnosti navyse, ine mu zase chybali, gro bolo rovnake...
       A co ho nahradilo? Fw-190. Ak neratame Hs-129, ktory ho ale doplnal.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #44 kdy: Červenec 10, 2007, 08:38:01 »
Nj ale srovnej si zásobu munice u bitevníku a u střemhlavého bombardéru, to je hodně velký rozdíl. Hlavně na Stuku jsi nedal rakety a to bylo velké mínus, ty byly proti pojemním cílům nejlepší a hlavně proti pěchotě měl Il-2 narozdíl od Ju 87 velkou výhodu ve variabilitě výzbroje. Ale hlavně Stuka byla strašně zranitelná.

Málo který pilot Stuky se pustil do čelního souboje s nepřátelskou stíhačkou, to zase nebyl pro Il-2 žádný problém, přeci jen tank s vrtulí byl díky pancéřování ve výhodě a i samotná obrana byla rozdílná Ju 87 létaly ve výčce, kdežto Il-2 u země. Ale hlavně styl boje při napadení byl hodně rozdílný, Stuky měli oblíbenou taktiku kdo uteče vyhraje a to hlavně na východě, kdežto u Ijušinů to byly oblíbené nůžky a pro nezkušeného německého stíhače to skončilo v lepším případě jen pořádným šokem když okolo něj proletěla dávka z palubních zbraní Il-2.

Takže přeci jen je tam rozdíl. Navíc Ju 87 byl zastaralý již na počátku druhé poloviny války a jeho modernizace již jen přinesly malá vylepšení.