Autor Téma: Junkers Ju-87 Stuka  (Přečteno 54736 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Roski

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 4
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #90 kdy: Únor 07, 2013, 11:44:34 »
Neviem ako mozte porovnavat Stuku s Il-2 letove vlastnosti mali rovnake  jedine v com prekonava Il-2 Stuku je v pocte vyrobenych kusoch inak asi v nicom stuka bola jedinecna ll-2 bol len stroj ktory bol vo velkom zostrelovany.

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #91 kdy: Únor 08, 2013, 05:23:17 »
Porovnávají se proto, že plnili stejnou úlohu. Jinak stejné ale opravdu nejsou. Navíc máš asi domotáno který stroj byl z těch dvou zastaralejší. Stuka měla například pevný podvozek a byla pomalejší. Il2 byl naopak hrozně přetížen díky mohutné pasívní obraně, díky které ale opravdu dominoval. O počtech vyrobených kusů to ale opravdu není. Zatímco sestřelování štuk popisovli britští letci jako střílet krysy zavřené v sudu, tak Il2 se němcům sestřeloval natolik špatně, že z něj pomalu šedivěli.

Roski

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 4
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #92 kdy: Červen 14, 2013, 01:05:59 »
Čaute neviete niekto niečo o lietadle ktoré malo štuku nahradiť Junkers Ju-187 moc som sa o ňom nedočítal a celkom ma to zaujíma diky.

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #93 kdy: Červen 14, 2013, 01:20:58 »
Junkers Ju-187

Po bitvě o Británii se letadla typu Ju-87 ukázala býti velmi zranitelnými nepřátelskými stíhači. Proto bylo potřeba najít nástupce Štuky, který by byl:
 - rychlejší
 - lépe vyzbrojené
 - silněji pancéřován

Stejně jako předchůdce, měl býti i Ju-187:
 - dvoumístný (pilot/střelec)
 - křídla do tvaru W

Rozdíly měly býti ovšem:
 - zúžené křídlo
 - zatahovací podvozek
 - rotující svislé ocasní plochy
 - kormidlo mělo umožňovat zatáčení ve vzduchu o 180 stupňů téměř na místě!

Pohon měl býti rovněž větší:
 - k pohonu měl sloužit 12ti válecový kapalinou chlazený motor Jumo 213A
 - tyto motory se používaly později i v Fw 190D a Ju 88G-6

Pilotní prostor:
 - opět dvoumístný, ovšem kabina měla být přetlaková
 - střelec měl sedět za pilotem, ovšem hlavní střelecká výzbroj se měla nacházet v samostatné střelecké věži (dálkově ovládané střelcem)
 
Výzbroj (věž):
 - jeden kanón MG151/20 ráže 20 mm a jeden kulomet MG 131 13mm

Výzbroj (útočná):
 - 500kg puma pod trupem nebo dvě 50kg pumy pod křídly

http://www.luft46.com/junkers/3bj187.jpg
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

leon IV.

  • ČSR
  • Kapitán
  • Příspěvků: 336
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #94 kdy: Červen 14, 2013, 03:01:44 »
Rád bych se zeptal na co jsou ty rotující svislé ocasní plochy?
Proč se to nedostalo do výroby??
Smrt jednotlivce je tragédie, smrt miliónů je statistika.
Josif Vissarionovič Džugašvili (Stalin)

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #95 kdy: Červen 14, 2013, 05:39:17 »
Hádám, že došlo pouze k náčrtkům a u toho to zůstalo. Otáčení prakticky na místě... malé cíle si tehdy v Německu skutečně nekladli.
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #96 kdy: Červen 14, 2013, 05:56:09 »
Projekt zrušen na podzim roku 1943. Nikdy se nedostali dále než do fáze výzkumu, projektu a makety. (to tvrdí více zdrojů). Jinak proč projekt zrušili, vcelku se jednalo o to, že podle výpočtů nový typ neměl vykazovat o hodně lepší charakteristiky než verze Ju-87 D.

Pouze česká Wiki uvádí dokonce první let! což je těžko uvěřitelné, kdy všechny zahraniční webové stránky, na které jsem zavítal hovořily pouze o projektu a maketě, čili údaj ,, První let - 28. května 1935" je více než směšný :) Zmiňuje je opět a jen česká Wiki, nikdo víc....

http://www.ww2aircraft.net/forum/attachments/aviation/41237d1299757782t-coolest-radical-aircaft-world-war-ii-ju187-1.jpg
Maketa
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

leon IV.

  • ČSR
  • Kapitán
  • Příspěvků: 336
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #97 kdy: Červen 14, 2013, 08:48:12 »
No on u střemhlavých bombardéru je problém, že u byli ve druhé polovině války více méně překonané. Hlavně příchodem letadlových raket. Takže se střemhlavé bombardéry nemohli dál vyvíjet.
Smrt jednotlivce je tragédie, smrt miliónů je statistika.
Josif Vissarionovič Džugašvili (Stalin)

Roski

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 4
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #98 kdy: Červenec 13, 2013, 12:21:49 »
Neviem ako mozte porovnavat Stuku s Il-2 letove vlastnosti mali rovnake  jedine v com prekonava Il-2 Stuku je v pocte vyrobenych kusoch inak asi v nicom stuka bola jedinecna ll-2 bol len stroj ktory bol vo velkom zostrelovany.

Zle som sa vyjadril myslel som ze Stuka by sa ako strmhlavy bombarder mala skor porovnavat s Dauntlessom alebo Aichi D3A a Il-2 ako lietadlo na podporu pozemnych vojsk skor s Typhoonom alebo s Tempestom

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #99 kdy: Červenec 13, 2013, 09:15:15 »
Tempest nebylo letadlo na podporu pozemních vojsk. Bylo to hloubkový stíhač. To že ke konci války každé stíhací letadlo spojenců napadalo i pozemní cíle (protože už neměli toílik práce ve vzduchu) z nich ale letadla na podporu pozemních vojsk nedělají.
Porovnávat s Typhoonem už ale můžeme. Štuka byla určitě mnohem přesnější, než Typhoon při odhozech bomb. Ovšem tam její výhody končí. Zatímco napadení štuk stíhačemi končilo vždy maskrem štuk, tak napadení Typhoonů stíhačemi už byl hazard pro samotné německé stíhače. V podstatě za každého sestřeleného typhoona zaplatili jedním sestřeleným letadlem od Typhoonů.
Srovnání s Palubními střemhlavými bombardéry už je ale o dost zajímavější. Tam je jasně vidět překonání Ju 87 i na poli střemhlavého bombardování. Oba stroje jsou prakticky ve všem lepší, než štuka.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #100 kdy: Červenec 13, 2013, 09:36:36 »
Úplně se v té klasifikaci strojů u Spojenců nevyznám. Které stroje se řadí mezi palubní střemhlavé bombardéry?
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1540
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #101 kdy: Červenec 13, 2013, 10:38:01 »
Úplně se v té klasifikaci strojů u Spojenců nevyznám. Které stroje se řadí mezi palubní střemhlavé bombardéry?

Predovšetkým Douglas SDB Dauntless a jeho náhrada v podobe Curtissu SB2C Helldiver.
The only easy day was yesterday.