Autor Téma: Junkers Ju-87 Stuka  (Přečteno 54727 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Manfred

  • Host
Junkers Ju-87 Stuka
« kdy: Září 04, 2006, 01:56:57 »
nemecky strmhlavy bombarder ktory v prvej casti vojny robil velke skody spojencom, pozdejsie verzie s 37 mm kanonom boli prefektnym prostriedkom proti ruskym tankom a na vychodnej fronte sposobovali rozsiahle straty na obrnenej technike, legendou ktora lietala na tomto stroji je Hans Ulrich Rudel(o ktorom sa mozete docitat v jeho samostatnom topicu) ale aj vela dalsich odvaznych mladikov ktory na tomto stroji

Rudel na jeho stroji, aspon myslim
http://www.kheichhorn.de/assets/images/ju_87_01.jpg

stuka v strmhlavom lete, typicky obrazok

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #1 kdy: Září 04, 2006, 02:22:54 »
No tak nevim jestli je tak krasne, jak rikas, ale je to tvuj nazor.

Podle me meli byt tyto stroje nahrazovany uz v polovine roku 1942 a jeho ukoly mel prevzit Fw 190. Nechal bch jeste nejake 2 az 3 specialníi jednotky vyzbrojene Stukami, protoze pokud by bylo docileno klidu, tak by byli velmi presne.

Ale Fw 190 se aspon muze branit narzozdil od Stuky, ktera je dost zranitelna.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Manfred

  • Host
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #2 kdy: Září 04, 2006, 02:24:19 »
no tak ale ked leti v skupine s Fw-190 alebo so stodevinou tak myslim ze sa postaraju o to aby ju nechali na pokoji, ale to nebolo stale

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #3 kdy: Září 04, 2006, 02:29:48 »
No prave a od te poloviny roku 1942 se zacala pomalicku situace zhorsovat, tak proto bych je nahradil. Fw 190 nahrazovat Stuky az v roce 1943, coz mi prijde pozde vzhledem k bitve u Kurska.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Manfred

  • Host
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #4 kdy: Září 04, 2006, 02:33:10 »
Citace: Kageneck
No prave a od te poloviny roku 1942 se zacala pomalicku situace zhorsovat, tak proto bych je nahradil. Fw 190 nahrazovat Stuky az v roce 1943, coz mi prijde pozde vzhledem k bitve u Kurska.
von Kageneck
Myslis ze Fw-190 boli proti tankom ucinnejsie ako stuka s dvoma 37 mm kanonmi, a este ked ju mal nejaky skuseny pilot tak by som povedal ze bola lepsia na tanky, ale zase rusi mali Il-2 a ten ju prekonaval snad vo vsetkom

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #5 kdy: Září 04, 2006, 02:37:24 »
No tak bitevni letouny nesli ucinne 30 mm kanony. Nevim jak byli ucine proti tankum, ale asi to spatne nebylo. Jde o to, ze zatimco Stuka se nedokaze chranit proti stihacum, tak Fw 190 ano, nebo byl jako stihac navrzen. IL2 prekonaval Stuku opravdu snad ve vsem, ale nemci to zase nahrazovali kvalitnim pilotem.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Manfred

  • Host
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #6 kdy: Září 04, 2006, 02:52:58 »
no a myslim ze bolo pre nemcov vyhodnejsie prestavat stuku ktora sa im dost osvedcila a bola spolahliva na bitevny letoun ako vyrabat nove Fw-190, to je len moj nazor, nechcem tu taku hadku ako ked ste sa hadali s hugom ci je jagdtiger dobry

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #7 kdy: Září 04, 2006, 06:50:25 »
No dyt vyroba Fw 190 jiz probihala dlouho, takze by se o zadnou novou vyrobu nejednalo. Jen by se zvysoval pocet vyrobenych stroju. Jiste chapes, ze je mnohem vyhodnejsi mit letadlo, ktere se dokaze ochranit samo, nez letadlo ktere musi byt chraneno jinym letadle. A navic vysledky byli pomerne stejne. Vytvoril bych jeste jednu skupinu Immelman navic a zbytek prezbrojil na Fw 190.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #8 kdy: Září 04, 2006, 08:13:39 »
Citace: Manfred
nechcem tu taku hadku ako ked ste sa hadali s hugom ci je jagdtiger dobry
Jinak ke Stuce, uz na zacatku valky zastaraly. Ale za vlastni letecke ochrany delal doslova zazraky. Ale beda, kdyz se mel potkat se stihaci nepritele. Posledni nasazeni na zapade bylo behem bitvy o Britanii,ve stredomori vydrzel dele a na vychode, sice v omezenem poctu, az do konce valky. Na vychode prechazel od roku 1942/43 stale vice na niceni tanku pomoci zminovynych podvesnych kanonu a k hloubkovym utokum na pechotu. Btw od poloviny roku 1943 se uz stremhlave nalety prakticky neprovadely a strehlave eskadry (StG) byly prejmenovany na bitevni (SG).
                Jinak nahrada pomoci Fw-190 byla v letech 1942/43 uz velice potreba, ale o nepostradatelnosti Stuk v boji proti tankum svedci, ze az to konce valky zustaly ve vyzbroji Rudelovy III./SG-2 a nekterych samostatnych protitankovych letek.
        V polnich podminkach, obzvlaste po destich, se pomerne casto kapotaze podvozku zanasely bahnem a tak byly odstranovany.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #9 kdy: Září 04, 2006, 09:55:49 »
JJ ale to nebyl rpoblem jenom Stuky, ale vsech letadel, ktera mela takovy typ podovzku.

K tomu Fw 190.... Danke Peter, ze jsi mi dal za pravdu :wink:



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #10 kdy: Září 06, 2006, 05:32:19 »
Presouvam debatu o Stuce do spravneho tematu.
Citace: clausewitz
No, je to možný já už se letadlama nějakou dobu moc nezabývám, ale nikdy sem stuku z tunovou bombou neviděl, nevíš o nějakejch obrázkách?
Kouknul jsem na technicke specifikace a vysledek je nasledujici :
Ju-87A,B,C a G - max. nosnost 500kg pum
Ju-87D - max. nosnost 1400kg pum
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Manfred

  • Host
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #11 kdy: Září 07, 2006, 02:40:57 »
V létě 1940 bylo rozhodnuto o další modernizaci. Nová verze měla mít větší nosnost a výzbroj, což vedlo k opětovnému zesílení výkonu motoru. Plánovaný motor Jumo 211 F však nebyl připraven a tak se na několika prototypech zkoušely motory Jumo 211 J-1 (1 400 k), které byly prohlášeny za postačující. Tato verze měla lepší pancéřování, silnější výzbroj (2 ks křídelní MG 17 a pohyblivý MG 81 Z) a nosnost 1 800 kg pum.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #12 kdy: Říjen 27, 2006, 12:07:10 »
Ještě k doplnění verzí v roce 1943 byla z verze Ju 87D postavena školní verze Ju 87H pro výcvik pilotů bitevního letectva.

Jiří Fidler

  • Wehrmacht
    Feldwebel - praporčík
  • Příspěvků: 179
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #13 kdy: Listopad 10, 2006, 06:00:49 »
A ať zde máme s tímto typem také něco nám velmi blízkého.

V září 1938 mělo německé vojenské letectvo celkem šest skupiny střemhlavých bombardérů (Sturzkampfgruppe), ovšem Junkersy Ju 87A se nacházely pouze ve čtyřech z nich. Zbývající dvě musely vzít za vděk přechodným typem Henschel Hs 123A. On totiž výcvik na Ju 87 byl hodně náročný a zdlouhavý. Stačí se podívat na vývoj:

zavedení do výzbroje - léto 1937

vycvičeno 120 až 130 osádek - září 1938

vycvičeno 370 až 380 osádek - září 1939.

Vzhledem k horečným válečným přípravám nic mimořádného.

Navíc ona verze Ju 87A měla naprosto úděsnou kapotáž podvozku, takže maximální rychlost jen ztěží přesahovala 310 km/hod.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju-87 Stuka
« Odpověď #14 kdy: Listopad 10, 2006, 06:03:33 »
Citace: Jiří Fidler
Navíc ona verze Ju 87A měla naprosto úděsnou kapotáž podvozku, takže maximální rychlost jen ztěží přesahovala 310 km/hod.
Ju87A-1
http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/ju87a/ju87a-c4.jpg

jen pro zajímavost přidám ještě 1.prototyp :
http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/ju87a/ju87a-1.jpg
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "