Autor Téma: Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G  (Přečteno 15133 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #15 kdy: Listopad 22, 2006, 09:12:57 »
me se taky hrozne libi 109 emil,vypada uplne drsne ma takovy dravy tvary a cumak je taky dost zvlastni.Ostani bf109 se mi zas tak nelibi sou hodne zaobleny a ke konci valky meli hrozne flekaty kamuflaze a skoro se napouzivala ta jejich letecka heraldika.
foket ma supr. prekryt kabiny,na svou dobu vyborne resenej jako vsechno na nem
       kdybych se mel rozhodnout podle vykonu a bojiste tak bych vahal na vychod bych si asi vzal 190 protoze pro mezka s tim jeho podvozkem to tam bylo hrozny,na druhou stranu bych si tam moc nezastihal.
       na zapad bych si vzal bf109 protoze mel lepsi vyskovy vlastnosti az do púrichodu mustanga bych mohl pocitat ze mam proste lepsi stroj nez doprovodni stihaci

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #16 kdy: Listopad 22, 2006, 12:00:05 »
Ja bych volil presne naopak. Teda pravdepodobne bych si vzal Fw vsude, ale pokud bych se mel rozhodnout jen pro jednu frontu tak fw na zapad. Protoze s nim bych si mohl uzivat dele nez do prichodu mustanga. Na vychode b byl problem s Bf 109 a podvozkem, ale zase Me byl min narocny na udrzbu. Navic kdybych tam letal na Fw tak by po me casem asi chteli abych plnil roli bitevniho letadla a to je smrt.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #17 kdy: Listopad 22, 2006, 12:30:10 »
no pokud ja vim tak byli fw190 pouzivany na vychode hlavne jako bitevniky a dost uspesne,nevim ktery s tech dvou je lepsi na udrzbu ale ja by si typl fw190,ale bude to tak na stejno.Rozhodne by me ale nedostali za polarni kruh bez zasobovania s obri ruskou presilou.no s tim fw na zapade vybrqal bys si radsi utecis s fw na b-17 nebo s bf109 se prat s doprovodem.Ja dokud tam ty americky paka rvali p-38 s allisonama :D  a bez topeni tak rozhodne na bf,no a ono na konci nebyl v ty kvali zas tak velkej rozdil tam slo taky hodne o to ze amici meli benzin,cerstvy piloty a pocetni prevahu.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #18 kdy: Listopad 22, 2006, 05:36:06 »
Citace: "erich HARTMANN"
no pokud ja vim tak byli fw190 pouzivany na vychode hlavne jako bitevniky a dost uspesne.


No máš pravdu, že většina Fw-190 operujících na Východě byla zařazena u bitevních (SG) eskader, ale podle potřeby byly i toto eskadry používany čistě ke stíhacím úkolům.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #19 kdy: Listopad 23, 2006, 04:38:45 »
Peter a Black snad to bude stačit :D k té FW 190B a C s turbokompresorem nejednalo se totiž jen o jeden kousek, ale bylo jich více ;)
          První zkušební letadlo série V, Fw 190 V13 se už zapojil do letových zkoušel, ale protože BMW nedokázalo včas postavit turbokompresor, byl BMW 801S spolu s GM-1 zaměněn za DB 603A-0 s čelním chladičem. Ve výsledku se tak V13 de facto stal prvním letadlem série C, třebaže byl bez turbokompresoru a hermetické kabiny. Umístění motoru s kapalinovým chlazením zvětšilo celkovou délku letadla o 0,66 metru, ale drak prakticky neprodělal vážné změny. Vyvážení letadla bylo zachováno posunutím výzbroje. Motor Daimler-Benz byl o 140 kg lehčí než BMW 801. Druhý zkušební letoun série V, Fw 190 V16 (CF+OW) byl také bez hermetické kabiny a turbokompresoru. Jejich zástavba se předpokládala později. Vzápětí za nimi následoval první letoun série C, Fw 190 V18 (CF+OY) a znovu bez hermetické kabiny a turbokompresoru. Výškové zkoušky začaly v Bremenu s V13 v dubnu 1943 a pokračovaly v Langenhagenu už s V16 a V18.

    Původně byly všechny tři zkušební letadla vybavená motory DB 603A - dvanáctiválcovým typem do převráceného V, vzletový výkon byl 1 750 koní, ve výšce 2 100 m vyl výkon 1 850 koní a ve výšce 5 700 m byl výkon 1 625 koní. Zkušební Fw 190 V16 byl 2.srpna 1942 předán Daimler Benzu pro provedení zkoušek motoru a kompresoru. Do předávky v Echteredingenu na tomto letadle chladič oleje přemístili pod kapotu čelního chladiče. Hned po dodání byl DB 603A zaměněn za DB 603E se silnějším kompresorem. Letadlo se zkoušelo s urychlovací soustavou MW-50 a GN-1. Při použití MW-50 stoupal výkon motoru z 1 800 koní na 2 250 koní u země a z 1 630 na 1 900 koní ve výšce 5 500 metrů. S GM-1 při vstřiku 3,5 kg dusíku za minutu v normálním režimu ve výšce 8 500 metrů byl výkon 1 500 koní, ale při vstřiku 7 kg/min byl v mimořádném režimu nárůst výkonu do 1 490 koní ve výšce 9 900 m.

    Na samotném začátku zkoušek v Echteredingenu Fw 190 V16 pilotovaný kapitánem Ellenriderem dosahoval rychlost 720 km/h ve výšce 7 200 m, ale při využití MW-50 dosáhla rychlost stoupání u země 22 m/s. 10.října Ellenrider dosáhl výšky 12 000 m. Zakrátko se lety v takové výšce staly běžnými, letadlo mohlo během svého letu být v té výšce 1,5 hodiny. Takový let představoval velké zatížení na pilota. Nicméně RLM vyžadovalo zvednou dostup na 14 000 m, ale bylo jasné, že pro toto je nutný turbokompresor a hermetická kabina.

    Německý výzkumný ústav leteckých zbraní DFL a Hirt motoren vytvořili pro použití ve výškovém letadle turbokompresor TK-11, třebaže trpěl ještě závadami, které bránili jeho používání. Dílo DFL turbokompresor TK-11, byl spočítaný na výškové číslo 12 000 m a byl připravený k zastavění na letadlo na konci roku 1942. Prvně byl použitý na prototypu série C, přejmenovaném na Fw 190 V18/U1. TK-11 se montoval na spodní část trupu letadla. Motor DB 603G dostal více rychlostní kompresor a zvýšený kompresní tlak. Výfukové roury šli dozadu nad křídlem k turbíně kompresoru, ale stlačený vzduch se předběžně ochlazoval a poté se dostával do turbodmychadla.

    Motor roztáčel čtyřlistou vrtuli a vyvíjel při vzletu výkon 1 900 koní a 1 560 koní ve výšce 7 400 m. S TK-11 se výkon 1 600 koní udržel do výšky 10 600m. Fw 190 V18/U1 dostal též větší kýlovou plochu a za měsíc na to i hermetickou kabinu. Ta se předem zkoušela na čtyřech Fw 190B V24, V26, V28 a V29. Kabina, ale vykazovala hermetické vady. Před kabinou byla protipožární přepážka. Boční panely byly vyhřívány tepelnou lampou sendvičového typu. Tyto letouny byly známy jako Fw 190B-0 a měly motor BMW 801D s GM-1 a odlišovaly se od sebe jen nepatrně. Odchylku představoval V24 s málo zvětšeným rozpětím křídla na 10.85 m a nosnou plochou 19,7 m². Toto křídlo bylo původně určeno pro letadla série B a C a zkoušelo se ještě na Fw 190 V15, přestavěném z předsériového Fw 190A-0 a později vybaveného motorem Daimler Benz DB 603.

    Zkoušky hermetické kabiny neustále mařily problémy se špatným opracováním krytu kabiny a díky tomu bylo nutné často měnit gumové těsnění kabiny, utěsňující spoj mezi překrytem kabiny a trupem letadla. Kromě toho nedorazily některé potřebné věci z Langenhagenu. V květnu 1943 se Fw 190 V24 krátce zkoušel v Rechlinu. Předběžné zkoušky byly provedeny ještě dva měsíce předtím na V18/U1, ale bez hermetické kabiny a turbokompresoru.
    Plně vybaveny byly zkušební stroje série C a bylo dokončeno pět draků V29 až V33. Všechny měli motor DB 603G se čtyřlistou dřevěnou vrtulí Schwarz a turbokompresor pod trupem letadla. Díky tomu dostali přezdívku klokan. V29 a V30 byly přestavěny v Hirth motoren v létě 1943 pro používání turbokompresoru Hirth 9-2281, ale V31, V32 a V33 dostaly turbokompresor TK-11 vytvořený DFL. Všechny byly vybavené hermetickou kabinou.

    Fw 190 V16 zůstal v Echteredingenu u jako létající zkušební laboratoře, namísto DB 603E dostal DB 603AA s výkonnějším kompresorem s hydraulickým měněním rychlosti z DB 603E. S novým motorovým vybavením letadlo dosáhlo rychlosti 715 km/h ve výšce 9 000 m a 646 km/h ve výšce 12 000 m při letové váze 3 700 kg. V té době už bylo jasné, že Fw 190B nepůjde do sériové výroby pro slabé letové vlastnosti a zbývající letadla byla zapojena do zkoušek hermetické kabiny. Letadla série C zdržovalo přezkušování turbokompresoru. Fw 190 V31 byl odepsán při nouzovém přistání 23.května 1943. Poruchy neustále pronásledovaly kompresory DFL a Hirth motoren. Hlavní problém bylo výfukové potrubí, které nevydrželo vysoké teploty spalin z motoru. Na podzim 1943 bylo jasné, že na dokončovací práce bude ještě potřeba hodně času. Úměrně k tomu se vztah RLM k Fw 190C změnil, ale práce na turbokompresoru pokračovaly.

    Základní konstrukci použili na Fw 190D. Nehledě na to, že firma Focke Wulf dávala přednost DB 603 s lepší výškovou charakteristikou a větším potencionálem rozvoje, byl vybrán Jumo 213, protože se v té době již rozjela jeho masová výroba.

Black

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 884
    • http://www.greendevils.estranky.cz/
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 2. listopadu 2008 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #20 kdy: Listopad 23, 2006, 01:42:22 »
Moc pěknej článek a zajímavej...děkuji mnohokráte. 8)
Je zajímavé, že měli takové problémy s těsněním kvůli špatně opracované kabině!!
Taky mě udivilo, že sáhli po Jumo 213, když mohli použít DB 603, i když později!
Každopádně je to zajímavý kus historie 190!
A dle mého....kompresor 190 moc sluší!
"Padáčkáři všech zemí, spojte se!"
"Však víte, jak to chodí u výsadkářů. Chtějí buď vyhrát, anebo se nechají společně rozsekat!"

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #21 kdy: Listopad 23, 2006, 02:00:20 »
Tak u řadové stíhačky nebylo třeba mít zaoblené hrany kabiny protože to bylo jen zdržení ve výrobě. Jinak mě docela překvapilo, co je nepřesných informací o použití těch kompresorů.
Citace
Štíhle línie Fw 190 V18 narušil vypuklý vonkajší kryt skrývajúci turbokompresor Hirth 9-2281 (podľa iných zdrojov Hirth TK 11).
Toto vypadá jako by si autor nezjistil bližší podrobnosti o použití a výrobcích daných kompresorů, konkrétně toto je psané na wikipedii a v tu nemám od jisté doby moc důvěru.

Black

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 884
    • http://www.greendevils.estranky.cz/
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 2. listopadu 2008 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #22 kdy: Listopad 23, 2006, 04:36:21 »
Citace
Tak u řadové stíhačky nebylo třeba mít zaoblené hrany kabiny protože to bylo jen zdržení ve výrobě
To ano, ale u hermetické kabiny si to mohli nechat upravit, aby hrany byly zaoblené, když s tím měli takové problémy.
Citace
citace: Štíhle línie Fw 190 V18 narušil vypuklý vonkajší kryt skrývajúci turbokompresor Hirth 9-2281 (podľa iných zdrojov Hirth TK 11). 
Toto vypadá jako by si autor nezjistil bližší podrobnosti o použití a výrobcích daných kompresorů, konkrétně toto je psané na wikipedii a v tu nemám od jisté doby moc důvěru.
Tak to je něco!! :shock:
A já si myslel, že wikipedia je přesná a ověřená! Čemu má pak človek věřit, když se většina pramenů neschoduje? :?
"Padáčkáři všech zemí, spojte se!"
"Však víte, jak to chodí u výsadkářů. Chtějí buď vyhrát, anebo se nechají společně rozsekat!"

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #23 kdy: Listopad 23, 2006, 04:51:41 »
Ono to spíš bylo tlakem na konstruktéry a techniky co nejrychleji tu hermetickou kabinu vyzkoušet a tak se pak řešily takovéto drobné problémy s rozřezáváním gumy za pochodu, ale tak to bylo u všeho.
_____________________
Ona wikipedie je kapitola sama o sobě. U některých článků jsou údaje přesné a u některých nepřesné, záleží vždy na autorovi a jak moc se mu chce hledat a zpřesňovat data. Kolikrát když něco sepisuju nebo překládám tak to porovnávám s několika zdroji a když jde o věci z USA tak se celkem za bernou minci dají brát domény s koncovkou .mil a .gov jelikož se k nim jen tak nějaká lama nedostane, ale i tak si najdu pár jiných věcí na stejné téma na netu a porovnávám.

Krojd

  • Host
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #24 kdy: Duben 27, 2007, 11:39:05 »
Na YouTube sem našel velice zajímavé video. Co tahkle si někdy vyjít na procházku po ruských lesích :lol: http://www.youtube.com/watch?v=lmKFqFDRfrQ&mode=related&search=

rase

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2848
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Focke-Wulf Fw 190A, B, C, F, G
« Odpověď #25 kdy: Duben 28, 2007, 09:50:32 »
Tak to je drny video  :shock:  

Kdy uspořádáme "forový" výlet do ruska co ???  :)
"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757

Milan S.

  • Finská armáda
  • Everstiluutnantti - Podplukovník
  • Příspěvků: 772
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 20. srpna 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. srpna 2008 Za zásluhy o rozvoj fóra.   Uděleno: 1. listopadu 2008
..
« Odpověď #26 kdy: Duben 28, 2007, 10:13:49 »
No ja bych jel do Kubinky, jenom nevim jesli by sme tam s takovou bandou nekdy vubec dorazili, a doufam ze tam dorazi elektrina a asfalt pred nama.

Whitney

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 51
FW 190 A
« Odpověď #27 kdy: Květen 25, 2008, 11:43:17 »
Toto video jsme našel náhodou, ale nejsem si jistý jestli je to FW-190.
Stojí to za zhlédnutí!!!
http://www.youtube.com/watch?v=NUwF2FRQmIU&feature=related
Meine Ehre Heisst Treue