Autor Téma: Tupolev SB-2  (Přečteno 10942 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

1CZECH-front

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 443
    • Blitzkrieg>Úvod
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 5. srpna 2008
Tupolev SB-2
« kdy: Listopad 17, 2007, 01:47:10 »
Tupolev SB-2 -lehký bombardér'

      Prototyp Tupolev SB-2 vzlétl  poprvé roku 1934 pod označením ANT-40.Do výzbroje letectva se dostal v roce 1936. Svou rychlostí a svými výkony zaujal i československo, které projevilo zájem o nákup a licenci. Letoun se účastnil španělské občanské války na straně Republikánů, kde v rychlosti překonával i většinu tehdejších stíhacích letadel Frankistů. Po ukončení bojů se SB-2 dostal do výzbroje španělské armády, další kusy získala Čína. V roce 1938 byl modernizován a vyráběl se pod označením SB-2bis. Letouny se účastnily bojů v Zimní válce a Finsku se podařilo několik strojů ukořistit. Výroba SB-2 skončila v roce 1942.SB-2 se vyráběl v licenci také v Československu pod označením B-71 v továrnách Avia a Aero. Celkem získalo československé letectvo 61 kusů B-71.

Po okupaci Československa je získalo Německo. To 24 z nich prodalo Bulharsku.

Motor: 2 kusy VK-100, později M-100A s výkonem 840 k. SB-2bis měly motory M-103 s výkonem 1100 k.
Rozpětí: 20,34 m
Délka: 12,29 m
Výška: 3,28 m
Max.rychlost: 410 km/h, SB-2bis: 450 km/h
Výzbroj: 6 kulometů ŠKAS a jedna 500 kg puma nebo šest 100 kg pum
Hmotnost prázdná: 4 768 kg
Hmotnost vzletová: 7 880 kg
Cestovní rychlost: 375 km/h
Max. rychlost: 450 km/h
Dostup: 7 800 m
Dolet: 2300 km



Ještě jsem našel na portálu vojsko.net ,že v případě války jsme měly se Sovětským svazem uzavřenou spojeneckou smlouvu,ve které je uvedeno ,že by k nám Sovětský svaz vyslal 246 těchto letounů a další k doplnění případných ztrát,myslím,že by naše malá země byla pro Němce větší oříšek než třeba Francie.



Naše armáda ho používala k průzkumným letům nad Německem a sledovala soustřeďování německých vojsk.
1CZECH-front

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Tupolev SB-2
« Odpověď #1 kdy: Listopad 19, 2007, 10:13:46 »
Teď čtu paměti Žukova a ve vysvětlivkách tan služebně starším členům fóra známý Jiří Fidler tvrdí, že v r. 1938 neměla Rudá armáda žádné operační plány na nasazení ku pomoci ČSR.

I já si myslím, že nám vůbec pomoci nechtěli. Možná pár letadel. V tu dobu jsme SB-2 vyráběli v licenci.
"пуля дура, штык молодěц!!!"

Heinrich Reimers

  • Luftwaffe
  • Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 384
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 8. srpna 2008
Tupolev SB-2
« Odpověď #2 kdy: Listopad 19, 2007, 10:24:21 »
SB-2 nebylo nijak ůčinné letadlo,v případě přepadení země by byly asi všechny rychle zničeny,Rusové by nám poskytli maximálně pár I-16

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Tupolev SB-2
« Odpověď #3 kdy: Srpen 05, 2008, 08:08:11 »
Působení ve Španělsku
Ve Španělsku používali SB-2 bombardování plošně ve formaci. Podnikaly též jednotlivé bombardovací akce na vzdálené cíle. K významným úspěchům patří zničení velkého množství německé a frankistické techniky v Zaragoze. Jednoho z těchto náletů na Zaragozu se účastnil i Ján Ferák, který působil jako pilot u sovětské eskadry na základně San Clemente u Albacete.

mbbb

  • ČSR
  • Štábní kapitán
  • Příspěvků: 496
    • Finanční stráž
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 28. září 2008
Re: Tupolev SB-2
« Odpověď #4 kdy: Srpen 05, 2008, 08:32:03 »
SB-2 se vyráběl v licenci také v Československu pod označením B-71 v továrnách Avia a Aero. Celkem získalo československé letectvo 61 kusů B-71.
jen pro přesnost nejzávažnější připomínky:
1) stroje SB-2 a B-71 nebyly zcela totožné, na našich strojích bylo dost změn oproti sovětským letadlům
2) Antky měla krom uváděných firem Avia (Škoda) a Aero vyrábět i firma Letov. Avia v licenci, zbylé dvě v sublicenci
3) v ČSR nebyl vyroben do Mnichova ani jeden stroj B-71 (SB 2). Všechny, co u nás létaly za mobilisace byly ze Svazu.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Re: Tupolev SB-2
« Odpověď #5 kdy: Listopad 07, 2008, 10:13:22 »
SB-2 bol jednoznacne najlepsim bombarderom v dobe svojho vzniku. Najmenej dva roky bol rovnako rychly ci rychlejsi, nez stihacie lietadla. Tvrdit, ze bol neucinny, mozno s rovnakou ci vacsou istotou, ako ze nim bol He-111, Do-17, Blenheim, Wellington I, Martin B-10 atd.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Tupolev SB-2
« Odpověď #6 kdy: Březen 27, 2009, 06:11:28 »
To bambi:  Ty paměti jsem ještě nečetl.ale není to tím,že ve všech dokumentech,hovořících o Mnichovu a pomoci SSSR nám,byli jmenováni pouze vyslanec při Společnosti národů Litvinnov? A nikdo další? V tom případě šlo asi jen o politické proklamace SSSR.které vojáci vůbec nedostali jako zadání k řešení.Možná,že kdyby se tady Jiří Fidler ještě objevil,sand by mohl říci více....

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Tupolev SB-2
« Odpověď #7 kdy: Listopad 15, 2011, 09:20:41 »
Finské SB-2
Během Zimní války mnoho sovětských SB havarovalo na území ovládaném Finy (Sovětské letectvo ztratilo přes sto kusů během bojových operací), kteří začali ihned s jejich shromažďováním a vybráním nejlepších kusů pro použití ve vlastním letectvu. Stroje, které byly shledány jako techniky nejlepší, byly odeslány do Valtion lentokonetehdas (Státní letecká továrna) pro případné opravy a jejich odeslání finskému letectvu. K 22.červnu 1941, na začátku tzv. Pokračovací války, mělo finské letectvo k dispozici pět opravených kusů (tři další byly dodány do konce roku 1941), které sloužily u námořní hlídkové a útočné Lentolaivue 6.

Tyto stroje byly posléze posíleny dalšími 16 kusy, zakoupenými z Německa ( dodané od 5. listopadu 1941 do 27. srpna 1942), které je ukořistilo během svého tažení. Během pokračovací války ztratilo finské letectvo sedm letounů, žádný ovšem působením nepřátelského letectva či protiletadlového dělostřelectva. Naopak byly posádkám finských SB prokázány tři potopené sovětské ponorky a 4000 tun výtlaku sovětského obchodního loďstva.

Dvě letadla byla přestavěna a používána jako výcviková. Finské letectvo stáhlo své SB ze služby roku 1945, přičemž k jejich oficiálnímu vyřazení došlo roku 1950.



další fotografie:
http://www.asisbiz.com/il2/SB-2M/Tupolev-SB-2M/images/1-SB-2M100A-FAF-SB2-Finland-01.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Tupolev_SB-2.jpg
http://www.asisbiz.com/il2/SB-2M/Tupolev-SB-2M/images/1-SB-2M100A-FAF-SB-8-crashed-on-take-off-Finland-1944-01.jpg
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/