Autor Téma: Fieseler Fi 167  (Přečteno 3511 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

1CZECH-front

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 443
    • Blitzkrieg>Úvod
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 5. srpna 2008
Fieseler Fi 167
« kdy: Listopad 16, 2007, 04:36:17 »
Fieseler Fi 167-torpédový bombardér a průzkumné letadlo
     Byl to dvouplošný palubní letoun vyvinutý pro letadlové lodě jako torpédový bombardér a průzkumné letadlo.V roce 1938 byly vzrobeny 2 prototypy a po té 12 ks letadel série FI-167 A-0. Pro nouzové přistání na mořské hladině mohl Fi 167 odhodit svůj  podvozek a také v jeho spodním křídle byla řada vodotěsných oddělení, která měly umožnit, aby se déle udržel na hladině a posádka mohla uniknout z kokpitu.Pro letadlové lodě nakonec nebyly využity. 9. strojů sloužilo v pobřežní ochraně v Nizozemsku, než byly v roce 1943 prodány do Chorvatska. Tři stroje dosloužily při testech a vývoji přistávacích zařízení v Německém výzkumném  středisku  v Českých Budějovicích. Dodnes se nedochoval žádný.

TTD:
posádka: 2
délka: 11,4 m
rozpětí: 15,5 m
výška: 4,7 m
hmotnost: 2 800 kg 
max. vzletová hmotnost: 4 850 kg
Pohon: 1× Daimler-Benz DB 601B, vzduchem chlazený dvanáctiválec do V, 809 kW
max. rychlost: 325 km/h
cestovní rychlost: 250 km/h
dolet: 1 500 km
dostup: 8200 m
plošné zatížení: 107 kg/m²
výzbroj
1 × pohyblivý kulomet MG 15, 600 nábojů
1 × pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm, 500 nábojů
1 × 1000 kg puma
1 × 250 puma + 4 × 50 kg puma
1 × 765 kg torpédo
1CZECH-front

Partizán

  • Host
Fieseler Fi 167
« Odpověď #1 kdy: Listopad 16, 2007, 04:43:46 »




 



 



 

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Fieseler Fi 167
« Odpověď #2 kdy: Listopad 17, 2007, 11:56:35 »
Toto lietadlo malo na dvojplošník mimoriadne bohatú mechaniku v krídlach, čo mu zabezpečovalo výborné letové vlastnosti pri veľmi nízkych rýchlostiach. Gerhard Fieseler na jednom skúšobnom lete  zostúpil s prvým prototypom skoro úplne kolmo z výšky 3 000 m až na 30 m a pritom po celú dobu lietadlo plne ovládal a udržoval ho ve vodorovnej polohe. Po prototypových skúškach nasledovala výroba predsériových kusov Fi 167 A-O. Tie sa od prototypov líšili najmä novými väčšími nízkotlakovými pneumatikami, tlmičmi výfukov, tvarom vstupných kanálov vzduchových chladičov motora a Flettnerovými vyvažovacími plôškami na klapkách a chvostových plochách.  Okrem toho tieto stroje si ako tradičnú výbavu niesli  dvojmiestny nehorlavý záchranný nafukovací čln.
       Pomerne raritným užívateľom tohto lietadla sú juhoslovanskí partizáni. Jeden z pilotov chorvátskych vzdušných síl totiž s týmto lietadlom prelietol k partizánom. Inak tento kus plus ďalšie dva v Chorvátsku prežili vojnu. Takže možné je aj to že sa v nejakej stodole ešte nejaký kus nájde.

jedna fotografia z letu


zdroj:
http://airwar.valka.cz/muzeum/nemecko/fi_167/default.htm
http://www.luftarchiv.de/index.htm?http://www.luftarchiv.de/flugzeuge/fieseler/fi167.htm

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Fieseler Fi 167
« Odpověď #3 kdy: Listopad 17, 2007, 12:25:12 »
Není určitě žádným tajemstvím, že Fi-167 byl původně určen pro letadlovou loď Graf Zeppelin. Nicméně bylo pro Němce dobře, že od toho upustili. Dokončené letouny sloužící u Luftwaffe byly zařazeny k Erprobungsstaffel 167 a jak již bylo řečeno sloužily v Holandsku k  různým zkouškám např. kamufláže nebo výcviku námořník pilotů až do první poloviny roku 1943 kdy byla zkušební letka přesunuta do Německa a rozpuštěna.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "