Autor Téma: Bachem Ba 349  (Přečteno 2432 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

1CZECH-front

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 443
    • Blitzkrieg>Úvod
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 5. srpna 2008
Bachem Ba 349
« kdy: Listopad 16, 2007, 01:26:04 »
Bachem Ba 349-raketový přepadový letoun



Trup byl dřevěné konstrukce, kabina ta byla pancéřovaná. Letoun byl  pouze na jedno použití ,takže pilot se po akci  katapultoval a celá kabina pilota snesla na padáku. Letoun byl vybaven pomocnými startovacími raketami a start se prováděl kolmo z rampy podobně jako u raket.

Mněl být používán na útoky na skupiny bombardérů.Pilot měl na útok pouze 2 pokusy,pak mu došlo palivo,třetí pokus mohl provést taranem přímo do bombardéru,pancéřovaná kabina ho měla ochránit.

Vzhledem k tomu,že první let proběhl 1.3.1945 tak bylo vyrobeno jen 50ks.



Rozpětí: 3,60 m

Délka: 5,72 m

Výška: 2,20 m

Hmotnost : 800 kg

Maximální vzletová hmotnost: 2 235 kg

Pohon: raketový motor Walter HWK 109-509 A s regulovaným tahem od 0,980 kN do 15 690 kN

Jiný pohon: 4 x pomocné raketové motory typu Schmidding SG 34 o statick0m tahu 4,9 kN

Výzbroj: salvový raketomet s 32 x raketami R4M Orkan nebo 24 x raketami R.Sp.Gr.4609 Föhn

Maximální rychlost: 800 - 1 000 km/h  

Dolet: 40 km

Dostup: 16 000 m

Doba chodu motoru: 100 - 120 s





Zde vidíte rakety, které vypustil na bombardéry.





A takto startovalo

1CZECH-front

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Bachem Ba 349
« Odpověď #1 kdy: Listopad 17, 2007, 12:14:31 »
Úplně první kompletní vzlet (start z rampy, výstup do letové hladiny, rozdělení letounku a návrat pilota-figurýny) v proběhl 20. února 1945 a úspěšně, a následně následoval onen první pilotovaný let. K němu vzlétl, již zmiňovaného 1. března 1945, nadporučík Lothar Sieber ve stroji BP20 M23 (původní označení) Ve výšce cca 150m přestal letoun být ovladatelný a zmizel v mracích, o cca minutu později se objevil a řítil se k zemi, příčina nehody při níž pilot zahynul nebyla zjištěna.



Podle některých neověřených zdrojů bylo v dubnu 1945 připraveno deset Ba-349 k bojovému nasazení v Kirchheimu u Stuttgartu. Toto tvrzení je stejně tak nedoložené jako informace, že od března do dubna 1945 se uskutečnilo osmnáct startů bez osádky a čtyři s piloty.



http://www.youtube.com/watch?v=Df-50yROvFs&feature=related















Obecně považuji tento projekt za ztracený, na podobném principu bylo postaveno bojové nasazení Me-163 a ukázalo se, že doba po kterou motor pracoval byla naprosto nedostačující...a to u Me-163 pracoval déle než u Natteru.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

1CZECH-front

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 443
    • Blitzkrieg>Úvod
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 5. srpna 2008
Bachem Ba 349
« Odpověď #2 kdy: Listopad 17, 2007, 09:37:18 »
Tady je reportáž z německé televize



http://www.youtube.com/watch?v=TW9VRrQHQfk
1CZECH-front