Autor Téma: Sopwith T.F.2 Salamander (GBR)  (Přečteno 1713 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Sopwith T.F.2 Salamander (GBR)
« kdy: Říjen 07, 2007, 12:25:21 »
Sopwith T.F.2 Salamander




Ku koncu roku 1917 sa neustále zvyšovala potreba opancierovaného lietadla na útoky proti pozemným cielom, nakoľko straty pri takýchto útokoch rástli. A tak bol Sopwith v januári 1918 požiadaný vyvinúť takéto lietadlo.  Preto bol ešte v priebehu nasledujúceho mesiaca  vybavený štandartný F.1 Camel prídavným pancierom a tromi guľometmi. Dostal označenie T.F.1 (Trench Fighter 1). Armáda však mierne upresnila požiadavku na lietadlo využívajúce motor  Bentley B.R.2. To vyradilo z hry Camel. Sopwith preto urýchlene upravil Snipe do podoby  T.F.2 Salamander. Opticky boli lietadlá prakticky zhodné, iba Salamander pôsobil  vďaka pancierovým plechom o sile 6-11mm hranatejšie (vpredu nad motorom 8mm, zospodu 11mm, po bokoch 6mm a zozadu 10mm + ďalší plát o sile 6mm). Lietadlo značne zlepšilo ochranu pilota nakoľko malo pancierovanú ochranu sedadla pilota, opancierované palivové nádrže a pancierové pláty na boku pilotnej kabíny. Výzbroj dvoch synchronizovaných guľometov Vickers ráže 7,7mm mala byť doplnená ďalším guľometom Lewis umiestneným hore nad vrchným krídlom. Nakoľko sa však ďalej nechcela zvyšovať váha lietadla, padlo rozhodnutie iba zvýšiť zásobu nesenej munície dvoch synchronizovaných guľometov na 1000 nábojov. Okrem toho Salamander mohol niesť štyri 11kg bomby na závesníkoch na spodnom krídle. Zalietaný bol 27. apríla 1918 a prakticky okamžite bola zadaná veľká objednávka. Celkovo boli postavené štyri prototypy a bolo vykonaných niekoľko úprav za účelom odstránenia problémov s letovou stabilitou. Na výrobe sa podielali aj ďalšie spoločnosti a to  Air Navigation Co, Glendower Aircraft, National Aircraft, Palladium Autocars and Wolseley Motors. Do 31. októbra 1918 dostalo RAF  31 Salamandrov, čo nestačilo na vyzbrojenie jednej squadrony. Napriek tomu, že sa vojna skončila objednávka nebola úplne stornovaná a tak Sopwith celkovo dodal 334 lietadiel a iné spoločnosti ďalších 85 lietadiel. Salamander bol zaradený do výzbroje nasledovných jednotiek: No. 86 Squadron RAF, No. 95 Squadron RAF a No. 157 Squadron RAF. Slúžili až do polovice dvadsiatych rokov. Jeden kus bol dodaný do USA a ešte v roku 1926 sa nachádzal na letisku McCook.


Základné údaje:
Rozpätie: 9.52 m
Dĺžka: 5.94 m
Výška: 2.84 m
Plocha krídiel: 25.27 m2
Vzletová váha: 1139 kg
Váha prázdneho lietadla: 836 kg
Motor: Bentley B.R.2 (výkon 230 koní)
Max. rýchlosť: 201 km/h
Dostup:  5000 m
Dolet:  500 km 


zdroj:
http://avia.russian.ee/air/england/sopwith_salamander.php
http://www.earlyaviator.com