Autor Téma: Messerschmitt Bf 109  (Přečteno 88544 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #30 kdy: Září 07, 2006, 04:45:40 »
Citace: "Kageneck"
Diky moc. Podle vseho to komando nebylo tak uspesne, jak jsi psal.


Tak nevim z ceho myslis, ze bylo neuspesne. Z te "spotreby" velitelu? No to muze byt jen nahoda, jinak o podrobnostech nasazeni moc nevim, ale urcite provadeli ty nejnarocnejsi nejnebezpecnejsi utoky, nehlede na to, ze takhle male jednotka se 40 letouny slouzila az do zacatku roku 1941 znaci, ze v globalu nemohla mit tak velke ztraty.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #31 kdy: Září 07, 2006, 05:06:32 »
No ja to bral prave podle tech velitelu. Kdyz uz zemre, tak si rikam to uz musi byt vazne sebevrazda. Ale asi to byla jen nahoda no. Docela by me zajimali boje v Rusku, skoda, ze o tom neni vic znamo:(
     No a hlavne Nemci potrebovali kazde bojeschopne letadlo ve vzduchu a omezeni (zastaveni) vyroby nepripadalo v uvahu. Zkratka Bf 109 pohltila hodne zavodu a na Fw 190 nezbylo skoro nic. A nahrazovani by bylo casove i ekonomicky narocne.
von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #32 kdy: Září 20, 2006, 10:00:45 »
to je samozrejme pravda ale o tom jestli dostane prednost FW190 nebo 109 se rozhodovalo uz driv kdy jeste tyhle problemy nebyly

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #33 kdy: Září 21, 2006, 03:02:04 »
Citace: "erich HARTMANN"
to je samozrejme pravda ale o tom jestli dostane prednost FW190 nebo 109 se rozhodovalo uz driv kdy jeste tyhle problemy nebyly


Co rikas je zavadejici. V dobe kdy se o tom podle tebe rozhodovalo tak Fw-190 bylo nove letadlo, nedostatecne vyzkousene a proverene bojovou sluzbou. A v roce 1942, kdy zacaly Fw-190 prichazet k jednotkam ve vetsim poctu uz platila situace kterou popisoval kageneck.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #34 kdy: Září 21, 2006, 03:14:07 »
FW-190 zacal prichazet k jednotkam v roce 1941 a okamzite se velmi dobre osvedcil navic co se tyce vyroby mel to kurt tank daleko lepe vyresene.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #35 kdy: Září 21, 2006, 03:17:08 »
Kurt Tank to mohl mit vyresene jak chtel, ale kdyz nebyli prostredky na zmeneni vyrobni technologie, tak mu jeho myslenky byli k nicemu. Navic bych rekl, ze Nemci zacali resit problem letadel uz po bitve o Britanii.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #36 kdy: Září 21, 2006, 03:17:18 »
Citace: "erich HARTMANN"
FW-190 zacal prichazet k jednotkam v roce 1941 a okamzite se velmi dobre osvedcil navic co se tyce vyroby mel to kurt tank daleko lepe vyresene.


Ano prvni kusy, a jak sem psal vyse, nevyzkousene v bojovych a polnich podminkach. Takze skutecne seriova vyroba se rozbihala na prelomu let 1941/42. Jen jednou si nemci dovolili zacit rozbihat vyrobu nevyzkouseneho letadla a krute se jim to vymstilo - Me-210.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #37 kdy: Září 21, 2006, 03:32:14 »
jo jasne ale uz v te dobe si mohly rict ze bude lepsi pomalu navysovat vyrobu konstrukcne novejsi a tim padem perspektivnejsi stihacky pred tou podstatne starsi jejiz vyroba by se postupne zmensovala a zustala by pozdeji jen jako vysoce vykona vyskova stihacka a specializovanych jednotek (napr.bf109G-6 AS) dokud by ji i tady nenahradili (TA152) a to by vyrobu neohrozilo.(dalsi moznosti by bylo nahradit bf109 nakym nastupcem)

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #38 kdy: Září 21, 2006, 04:03:22 »
Proc myslis, ze nezastavili napriklad vyrobu Pz IV ve prospech Panthera presto, ze se o tom vazne uvazovalo. Proste proto, ze je to nakladny a Nemci potrebovali kazdej stroj. Kazde zmenseni vyroby se v nejaky okamzik musi projevit.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #39 kdy: Září 21, 2006, 04:20:09 »
Citace: Kageneck
Proc myslis, ze nezastavili napriklad vyrobu Pz IV ve prospech Panthera presto, ze se o tom vazne uvazovalo. Proste proto, ze je to nakladny a Nemci potrebovali kazdej stroj. Kazde zmenseni vyroby se v nejaky okamzik musi projevit.   von Kageneck
       hele vo tanky se nezajimam a myslim ze se nema cenu hadat protoze mame oda tvrdohlavy palicea dostatek argumentu jen by me teda zajimal tvuj nazor FW190

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #40 kdy: Září 21, 2006, 04:25:25 »
No podle me je Fw 190 lepsi stihacka nez Bf 109, ale protoze Bf 109 byla davno zavedena ve vyrobe, tak dostaval porad prednost. Nerikam, ze Bf 109 nemela byt nahrazena Fw ale meli k tomu sve duvody. Navic nekteri stihaci si vice oblibili Bf 109 pred Fw 190.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #41 kdy: Září 21, 2006, 05:18:00 »
Presouvam cast diskuze od "Mustangu" do spravneho topicu.
Citace: clausewitz
Petře nevím jestli sme si rozuměli ale já tím spitem a me 109 myslel že se kromě stíhací verze používali zřídka i jako stíhací bombardéry.
Ja jsem nemiril na tebe s tim Spitem a stodevitkou, rikal jsem to obecne. A mas pravdu, ze se v omezenem mnozstvi pouzivaly i jakou stihaci bombardery. Konkretne u Bf-109 provadeli piloti tyto lety s nevyslovnym odporem, protoze stodvitka nebyla vubec chranena proti palbe ze zeme. Ve vyzbroji je mela napr. v roce 1941 na vychodni fronte I./SG-1. Coz byla vlastne I./JG-51 vyclenena k plneni bitevnich ukolu.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #42 kdy: Září 28, 2006, 06:09:56 »
Dovolim si presunout cast diskuze o Bf-109 do spravneho topicu.
Podle hesle kdo hleda nejde, sem se pustil do hledani jedne knihy, kterou jsem vedel, ze mam, ale nevedel kde. Nasel jsem ji a muzem si tedy s konecnou platnosti objasnit nektery otazky nasi diskuze.
Stav stíhací složky Luftwaffe k 31.8.1939. Započítany jsou pouze letouny působící u jednotek první linie.
Arado Ar-68 : 28
Bf-109B a C : 36
Bf-109D : 389
Bf-109E : 731
Bf-110B : 28
Bf-110C : 68
Dory byly vy vyzbroji prevazne tezkych stihacich eskader (ZG), ktere byly ve stavu postupneho prezbrojeni na Bf-110. (proto tak male pocty Bf-110). Doslouzily behem "Podivne valky" a na utoku na zapadni evropu se jiz nepodilely.
Ohledne pusobeni J/88 ve Spanelsku.
Vznikla pocatkem listopadu 1936, ve vyzbroji mela He-51B. V prosinci prisli prvni zkusebni kusy Bf-109 (jmenovite prototypy V3. V4 a V5) a prototyp He-112. v breznu 1938 prisli prvni serive Bf-109B. Behem leta a podzimu prisli postupne Bf-109C a Bf-109D. Bf-109E se do valky zapojil pouze minimalne, protoze do skonceni boju byla nasazena pouze jedna letka a to 2.J/88. Zbyle dve ktery se formovaly jiz do boju zasahnout nestacily. Do Spanelska byly Ecka odeslany i pres protest prednich velitelu Luftwaffe, kteri se bali prozrazeni noveho typu. Co se tyce ztrat Bf-109 vsech verzi tak autor udava 28 - 30 znicenych stodevitek v boji.
                                       zdroj : Matthew Cooper - "German air force 1933/45".
Necht si kazdy z toho vezme co potrebuje, myslim, ze vyse uvedeny text sice vyvraci hartmanovo tvrzeni, ze "Emil" byl e spanelsku ve velkych poctech, ale naopak potvrzuje, ze tam byly uz seriove verze, byt sehraly mizivou roli.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #43 kdy: Září 28, 2006, 06:25:27 »
Tak ty čísla mě ohromily, na skoro všech obrázkách z polska jsem dřív(když jsem ještě dělal letadla) viděl bf 109 d a éčka myslím že ani ne.
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Messerschmitt Bf 109
« Odpověď #44 kdy: Září 28, 2006, 06:31:13 »
Citace: clausewitz
Tak ty čísla mě ohromily, na skoro všech obrázkách z polska jsem dřív(když jsem ještě dělal letadla) viděl bf 109 d a éčka myslím že ani ne.
Tak ja videl i Decka, ale z hlediska propagandy je samozrejme lepsi ukazovat to nejlepsi co mam. Tudiz se Ecku dostalo mnohem vetsi publicity nez koncicim Deckum.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "