Autor Téma: E-100  (Přečteno 5001 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
E-100
« kdy: Září 15, 2007, 01:23:40 »
Kedze sa tu nedavno rozprudila ziva debata o E-100 vs ostatny svet, tak som sa trochu poobhliadol po jeho udajoch. Na achtungpanzer.com sa pise, ze celo trupu bolo iba 150mm hrube a sklonene pod 40 stupnovym uhlom, co mi na zaklade fotografii pride realnejsie, ako 200mm udavanych na panzernete. Tiez som narazil na odlisny udaj o vykone motora Maybach HL 234, a to 590kW/800k pri 3000 otackach za minutu, nie 880kW/1200k. Tento udaj je podporeny aj faktom, ze na zaklade Maybach HL 234 bol vo Francuzsku (pod vedenim konstrukterov z Maybachu) po vojne vyvinuty motor HL 295, ktory daval vykon 735kW/1000k pri otackach 2800/min.

Vykon 800k sa pre HL 234 udava prakticky na vsetkych strankach.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: E-100
« Odpověď #1 kdy: Září 15, 2007, 05:04:30 »
S výkonem souhlasím, má literatura ho potvrzuje, mám zde však uvedeno 200mm pancéřování.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
E-100
« Odpověď #2 kdy: Září 15, 2007, 08:43:26 »
Tak ja som vizualne porovnal hrubku celneho panciera (ktoru mozno dobre odhadnut na obrazkoch "oholeneho" trupu s predmetmi v jeho okoli a najma s hrubkou panciera veze, ktora je dobre citatelna vdaka spojom stien. A tam som natrafil na nepomer. Skuste sa, kolega, na to pozriet. Je to len moja domnienka.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
E-100
« Odpověď #3 kdy: Září 15, 2007, 11:16:56 »
Pridám sa k tejto diskusii.

Čo sa týka použitého motora najprv bol v prototype použitý klasický  Tiger B motor HL230P30. Ten mal byť v sériových kusoch nahradený motorom HL234. Tento motor mal špičkový výkon 850 konských síl (inde sa uvádza 800 koní pri 3000 otáćkach). Ostatne tento motor sa mal stať pohonnou jednotkou aj tankov Panther ausf F resp. Panther II. Napriek tomu sa to zdá dosť málo preto mnohé zdroje uvádzajú aj akýsi dieselový agregát DaimlerBenz s výkonom 1000 koní.

Ohľadom pancierovania si dovolím citovať:

The armor on the E-100 was designed to withstand hits from just about any anti-tank round of the day. Armor on the turret ranged from 200mm on the sides and rear to 240mm on the front. The turret roof was protected by a seemingly paltry 40mm of armor. Unfortunately, the round shape of the turret front could have deflected shots downward into the top of the superstructure. Armor protection on the superstructure varried from 200mm on the front to a total of 180mm on the sides and 150mm on the rear. The top of the superstructure was protected by the same 40mm of armor found on the turret. The hull had 150mm of armor on the front and rear and 120mm on the sides behind the suspension. Protection on the bottom of the hull was good at 80mm.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
E-100
« Odpověď #4 kdy: Září 15, 2007, 11:39:59 »
Hmm, ano ospravedlnujem sa, aj na achtungpanzer je to tak, ze FRONT HULL = 150/40, FRONT SUPERSTRUCTURE = 200/60, SIDE HULL = 120/0 a SIDE SUPERSTRUCTURE = 120+60/0+20

Ten diesel mal mat vykon 770kW/1050k, ak sa nemylim. Ale mozno to bol MB-517, ako mal Maus.

Myslim, ze najvykonnejsim z rady HL-23X, bol motor HL-232, ktory mal nieco vyse 735kW/1000k. Obcas sa pise, ze aj HL-234 mal mat preplnanie turboduchadlom a vykon 880kW/1200k, ale na vacsine stranok (aj nemeckych) je uvedeny vykon 590kW/800k. Treba vziat od uvahy aj to, ze tento motor mal obsah len 23 litrov a pohanal niekolko desiatok ton vaziaci tank, nie lahucke lietadlo, takze nejake rezervy v dimenzovani museli byt.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
E-100
« Odpověď #5 kdy: Září 17, 2007, 08:13:14 »
Narazil som aj na údaj o výkone 900 koní pri priamom vstrekovaní a 1200 koní s turbodúchadlom. Ale všetky tieto údaje boli skôr zbožným želaním ako realitou. Každopádne by však značne pomohli pohyblivosti tankov Panther F resp. II resp. E-50 (podľa toho ktorý by bol prijatý do sériovky)