Autor Téma: Bitevní loď Tirpitz  (Přečteno 24860 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Hugo Primozic

  • Host
Bitevní loď Tirpitz
« kdy: Srpen 20, 2006, 05:43:42 »
Tirpitz sesterská loď Bismarcku byla spuštěna na vodu 1.dubna 1939 připravena k bojové činnosti dne 25.unora 1941.Většinu války ztrávil Tirpitz v norských vodách.V březnu 1942 pod kricím názvem Operace Sportpalast měl za ukol napadnout konvoj PQ12,další akcí bylo napadení konvoje PQ17 v červenci 1942 pod kricím názvem Operace Rosselsprung a v září 1943 utok na Spitsbergen (Operace Sizilien)Spojenci se několikrát pokusili potopit Tirpitz v norských fjordech to se jim nakonec podařilo po náletu dne 22.listopadu 1944.

Základní údaje 

Objednána: 1935
Zahájení stavby: 2. 11. 1936
Spuštěna na vodu: 1. 4. 1939
Aktivní od: 25. 2. 1941
Osud: Potopena 12. 11. 1944

Technicko-taktická data

Výtlak: 42 900t standardně; 52 600t plně naložena
Délka: 251m
Šířka: 36 m
Ponor: 8,7m
Výkon: 163 026 hp
Rychlost: 30,8 uzlů
Posádka: 2 608

Výzbroj: 8 x 380 mm (15 palců) (4×2)
12 x 150 mm (5,9 palce) (6×2)
16 x 105 mm (4,1 palce) (4×2)
16 x 37 mm (8×2)
20 x 20 mm (20 x 1) (později 90)
8 x 533 mm torpédomety
Letadla: 4 s 2 katapulty


Zamaskovaný Tirpitz pravděpodobně v norském fjordu




Převrácený Tirpitz po spojeneckém náletu

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #1 kdy: Srpen 20, 2006, 06:39:48 »
Tentokrat stebou budu plne souhlasit ohledne data zavedeni do sluzby i ostatnich udaju ktere jsi napsal. A ted muj nazor na Tirpitz. Dobra lod, stejne jako Bismarck, ale trpela stejnymi problemy jako cele nemecke hladinove lodstvo. A to hlavne tim, ze vsechna kotviste nemeckych tezkych lodi byla pod dohledem RAF a tedy o kazdem jejim kroku Royal Navy vedelo a mohlo mu tedy do cesty postavit rovnocenneho protivnika. Jinak je vseobecne znamo, ze Tirpitz nikdo nevystrelil na napratelskou lod, jedinou jeho uspesnou akci bylo ostrelovani Spicberku. Jinak v roce 1944 to byl jen zrout drahocenneho paliva a materialu. Jedinym hmatatelnym vysledkem jeho existence byla skutecnost, ze udrzoval celou Home Fleet v pohotovosti. Jaky je tvuj nazor Hugo? a i ostatnich?
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Hugo Primozic

  • Host
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #2 kdy: Srpen 20, 2006, 07:05:10 »
Citace
Tentokrat stebou budu plne souhlasit ohledne data zavedeni do sluzby i ostatnich udaju ktere jsi napsal. A ted muj nazor na Tirpitz. Dobra lod, stejne jako Bismarck, ale trpela stejnymi problemy jako cele nemecke hladinove lodstvo. A to hlavne tim, ze vsechna kotviste nemeckych tezkych lodi byla pod dohledem RAF a tedy o kazdem jejim kroku Royal Navy vedelo a mohlo mu tedy do cesty postavit rovnocenneho protivnika. Jinak je vseobecne znamo, ze Tirpitz nikdo nevystrelil na napratelskou lod, jedinou jeho uspesnou akci bylo ostrelovani Spicberku. Jinak v roce 1944 to byl jen zrout drahocenneho paliva a materialu. Jedinym hmatatelnym vysledkem jeho existence byla skutecnost, ze udrzoval celou Home Fleet v pohotovosti. Jaky je tvuj nazor Hugo? a i ostatnich?
Myslíš že když byl zakotven ve fjordu kde sloužil jako dělostřelecká baterie žral drahocené palivo :idea:

Citace
Hugo nechci si hrat na admina, ale zkus ten prispevek editovat a dat sem jiny fotky o rozumny velikosti. viz adminuv prispevek v topicu o B-29.
Myslim že malej přesah posuvníku nikomu nevadí a když sem chci dát ty nejlepší fotky co najdu tak je asi těžko zmenšim :idea: .Muj dojem je ten že ty si prostě rejpal kterej hledá na všem chiby a hned to musí komentovat :twisted:

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #3 kdy: Srpen 20, 2006, 07:14:38 »
Citace: Hugo Primozic
Myslíš že když byl zakotven ve fjordu kde sloužil jako dělostřelecká baterie žral drahocené palivo :idea:
Tak on nebyl stale zakotven v fjordu, byl nekolikrat presouvam hlavne z duvodu oprav a taky aby RAF docasne ztratila jeho polohu. A navic myslis, ze kdyz je lod zakotvena, ze nepotrebuje energii? Nejsem odbornik na lode, ale pokud Tirpitz, byl v bojove pohotovosti (manevroval aby se vyhnul padajicim pumam, delostrelectvo strilelo po utocicich letounech) tak potreboval energii a tu bral odkat? Z lodnich kotlu. I kdyz mozna mohl byt nejak napajen z pevniny, zda se mi to sice nepravdepodne, ale vyloucene rozhodne ne. Ale mas pravdu, ze posledni mesic sedel na melcine tak to uz asi opravdu nepotreboval zadnou stavu.

Citace: Hugo Primozic
Myslim že malej přesah posuvníku nikomu nevadí a když sem chci dát ty nejlepší fotky co najdu tak je asi těžko zmenšim :idea: .Muj dojem je ten že ty si prostě rejpal kterej hledá na všem chiby a hned to musí komentovat :twisted:
Rejpal? Mozna, ale admin ma pravdu v tom, ze je za trest kdyz si clovek cte prispevek a musi posouvat furt posuvnik. A fotek na netu Tirpitze je fakt hodne..Btw hledam chyby  :lol:
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Hugo Primozic

  • Host
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #4 kdy: Srpen 20, 2006, 10:34:33 »
Citace
Tak on nebyl stale zakotven v fjordu, byl nekolikrat presouvam hlavne z duvodu oprav a taky aby RAF docasne ztratila jeho polohu. A navic myslis, ze kdyz je lod zakotvena, ze nepotrebuje energii? Nejsem odbornik na lode, ale pokud Tirpitz, byl v bojove pohotovosti (manevroval aby se vyhnul padajicim pumam, delostrelectvo strilelo po utocicich letounech) tak potreboval energii a tu bral odkat? Z lodnich kotlu. I kdyz mozna mohl byt nejak napajen z pevniny, zda se mi to sice nepravdepodne, ale vyloucene rozhodne ne. Ale mas pravdu, ze posledni mesic sedel na melcine tak to uz asi opravdu nepotreboval zadnou stavu.



Tirpitz ztrávil většinu války v norských fjordech tím pádem jeho spotřeba pohoných hmot byla malá,ještě ke všemu byl poháněn parními kotli a německo v tu dobu rozhodně netrpělo nedostathem uhlí.Elektrický proud vyráběli agregáty.Bitevní loď se muže dost těžce vyhýbat bombám kort když je ve fjordu kde není dostatek místa  :idea: Doporučuji pěkný článek o Bismarckovi a Tirpitzovi zde http://www.valka.cz/newdesign/v900/clanek.php?id=1081

Citace
Rejpal? Mozna, ale admin ma pravdu v tom, ze je za trest kdyz si clovek cte prispevek a musi posouvat furt posuvnik. A fotek na netu Tirpitze je fakt hodne..Btw hledam chyby



Se musim :lol: uplně tě vidim jak pročítáš všechny příspěvky a  hledáš chyby :lol:  :twisted:  :lol:

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #5 kdy: Srpen 21, 2006, 11:28:01 »
Citace: "Hugo Primozic"
Tirpitz ztrávil většinu války v norských fjordech tím pádem jeho spotřeba pohoných hmot byla malá,ještě ke všemu byl poháněn parními kotli a německo v tu dobu rozhodně netrpělo nedostathem uhlí.Elektrický proud vyráběli agregáty.Bitevní loď se muže dost těžce vyhýbat bombám kort když je ve fjordu kde není dostatek místa


No tak si myslim, ze je troufalost rict, ze meli dostatek uhli. Imho to by byla otazka spis pro Alberta Speera. :) Btw to neni stejne dulezity, protoze vetsina valecnych lodi vcetne Tirpitze mela nadrze na naftu a ne na uhli :wink:

A pojem "vetsinu" valky, tak zalezi na vykladu, protoze neklikrat vyrazel k neuspesnym vypadum proti konvojum, a pak byl presouvam mezi fjordy hlavne z duvodu oprav a aby unikl docasne pozornosti britu.



Citace: "Hugo Primozic"
Se musim :lol: uplně tě vidim jak pročítáš všechny příspěvky a  hledáš chyby :lol:  :twisted:  :lol:


Se klidne   :lol:  vid. Jen kdyz jsi stim zacal ty, tak jsem si dovolil upozornit na gramatickou nesrovnalost.  :wink: Btw nevim jak ty, ale ja ctu prispevky ostatnich ty ne :?:  :wink:
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

marty

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 661
    • http://www.obrnenci.estranky.cz
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #6 kdy: Srpen 21, 2006, 11:31:52 »
Citace: "Peter"
Rejpal? Mozna, ale admin ma pravdu v tom, ze je za trest kdyz si clovek cte prispevek a musi posouvat furt posuvnik. A fotek na netu Tirpitze je fakt hodne..Btw hledam chyby  :lol:




V tomhle se musim zastat Huga, za trest je, když je obrázek v moc velkém formátu a musí se při čtení obrazovka pořád posouvat., to v tomhle topicu zatím není. Při vkládání obrázku se kopčí URL adresa a to znemožňuje jakoukoliv editaci (zmenšení formátu), na druhou stranu sem zrovna tak velké obrázky nemusí být vkládány :wink:



K tématu, Tirpitz: Jediná ??pobřežní baterie s vlastní kuchyní??:D Je pravda, že si tahle loď moc nezastřílela, její válečný potenciál vůbec nebyl během války plně využit. A těch pár akcí? Operace ,,Skok koněm??, již zmíněný přepad konvoje PQ 17, když Tirpitz plul směrem ke konvoji, napadla ho ruská ponorka K-21, zasažený Tirpitz obrátil a zamířil zpět do fjordu. Zničení konvoje zůstalo na torpédonosných Heinkel He 115 a ponorkách ,,Vlčí smečky??. Operace ostřelování Špicberk byl úkol z nutnosti, Kriegsmarine potřebovalo uhájit vydržování tak velké bitevní lodi, zničení spojenecké meteorologické stanice na ostrovech byl úkol nehodný lodí jako byl Tirpitz a Shcarnhost, dva 75mm kanony norské pobřežní baterie neměly šanci...

Vy dva, Hugo a Peter, já to takhle nestíhám, tady e hafo topiců a než je všechny prolítnu, tak sem napíšete všechny základní informace, já už pak nevim co psát :D :wink:

Tak třeba: na Tirpitz se útočilo celkem x, pokud nepočítám odbojářskou akci v St. Nazarie.

Poprvé to byla operace ?,Titul??, šlo o dopravení dvou Chariotů pomocí norského rybářského člunu do Altenfjordu. Charioty byly torpéda s lidskou osádkou. Při cestě tam se ale tažné lano zamotal do sítí a uvolnilo, Charioty byly ztraceny a norské osádce a britským specialistům nezbývalo nic jiného než zdrhnout do Švédska :wink:

Po druhé šlo o operaci ,,Pramen??, bylo to 6 trpasličích miniponorek, ,,člunů X??, každý s dvěma velice účinnými naložemi po stranách trupu, až do fjordu museli být taženy, každá jednou ponorkou (zančeny byly: čluny X5, X6, X7, X8, X9, a X10). Cestou do fjordu došlo k uvolnění tažných kabelů na člunech X8, X9, X7, pouze člunu X9 se to stalo osudné, námořníci pak našli pouze olejové skvrny, u ostatních dvou se podařilo spojení obnovit. K dalšímu neštěstí došlo když se do náloží člunu X8 dostala voda, osádka byla nucena nálože odhodit a detonovat, jenže se při výbuchu člun vážně poškodil a Britové museli miniponorku potopit. Po dosažení shromaždiště v Kaafjordu se operace mola rozběhnout. Vyrazily tedy jen 4 čluny: Člun X6 se téměř poslepu dostal pod Tirpitz, umístil nálože, ale kvůli zavádě se musel člun vynořit, pomńorka byla spozorována němci a osádce nezbývalo nic jiného než se vzdát a člun potopit. Člun X7 na tom byl podobně, při překonávání protiponorkových sítí se vážně poškodil a jen taktak doplul pod kýl lodi, odhodil nálože a během nelítostného házení granáty a střelbě z kulometů, se osádka snažila vzdát, kvůli závadě na poklopech se zachránil pouze jeden člen. Člun X5 se z neznámých důvodů během útoku vynořil a německý torpédoborec miniponorku rozstřílel. Člun X10, během operace zabloudil ve fjordu, když uslyšel výbuchy odhodil nálože a vrátil se na shromaždiště. Výsledky operace ,,Pramen?? byly uspokojující, Tirpitz byl opravován celou zimu 1943 a jeho max. rychlost byla znížena na ??pouhých?? 27 uzlů.

Potřetí, šlo o nálet z letadlových lodí Victourious a Furious, které tím i poskytly ochranu konvoji JW 58, ten byl v podstatě využit jako návnada. Když Tirpitz vyplouval z fjordu, byl napaden cca 40 palubními bombardéry Baracuda, dva minutové nálety napáchaly obrovské škody, při takřka minimálních ztrátách. Tirpitz měl zničeno asi 70% veškeré nástavby, zařízení, protiletadlové kanony. Na Tirpitze se konalo ještě několik podobných náletů ty už však ukončily fiaskem.

Počtvrté šlo o nálet speciálně upravených 9 Avro Lancasterů a 2 Liberátorů 617. a 9. eskadry. Plán počítal se vzletem v Británii a přistáním v Rusku. Loď byla náletem velice poškozena, v přídi zela veliká díra a Tirpitz byl nucen plout pouze rychlostí 8 uzlů, velitelství usoudilo, že bude bezpečnější přemístit loď do Tromsö.

Tím se Tirpitz dostal na dosah RAF a jeho osud byl zpečetěn. V Tromsö byl pod loď nahrnut písečný val a loď měla dále sloužit pouze jako pobřežní opevnění. 12. Listopadu Lancastery po několikáté znovu zaútočily a dvěma zásahy speciálními bombami 5,45 t ,,Dlouhán?? se loď naklonila a nísledně převrátila. Pak už ji jen rozřezali a rozsyslovali nepřejícní a zlomyslní Norové :lol:  :D  :wink:



Zdroj: moje skvělá pameť :D samozřejmě doporučuji přečíst: ?,Moře v plamenech?? od Miloše Hubáčka



P.S. Tenhle článek sem psal z paměti zasr.ně dlouho, a navíc kvůli ??Bad gateway?? a ??stránku nelze zobrazit?? sem ho psal 3x ! :evil:  :wink:
,,Včera jsem se slavnostně vyčural do Mosely'' generál George Patton, hlášení pro ministerstvo války, prosinec 1944

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #7 kdy: Srpen 21, 2006, 11:54:15 »
Citace: "marty"
Zničení konvoje zůstalo na torpédonosných Heinkel He 115 a ponorkách ,,Vlčí smečky??. Operace ostřelování Špicberk byl úkol z nutnosti, Kriegsmarine potřebovalo uhájit vydržování tak velké bitevní lodi, zničení spojenecké meteorologické stanice na ostrovech byl úkol nehodný lodí jako byl Tirpitz a Shcarnhost, dva 75mm kanony norské pobřežní baterie neměly šanci...


Doplnim, ze za zkazu PQ-17 muze castecne i Tirpitz, protoze kdyz britska admiralita zjistila, ze Tirpitz opustil kotviste, tak spesne a naproste neprozirave rozpustila konvoj a eskorte dala rozkaz k navratu. K He-115, ty zaznamenaly vysoke ztraty proto vetsinu lodi mely na svedomy Ju-88 a He-111, ktere utocily klasickymi pumamy a pak samozrejme ponorky.



Citace: "marty"
Operace ostřelování Špicberk byl úkol z nutnosti, Kriegsmarine potřebovalo uhájit vydržování tak velké bitevní lodi, zničení spojenecké meteorologické stanice na ostrovech byl úkol nehodný lodí jako byl Tirpitz a Shcarnhost, dva 75mm kanony norské pobřežní baterie neměly šanci...


Jsi mi to marty vzal primo z pusy. naprosty souhlas
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Hugo Primozic

  • Host
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #8 kdy: Srpen 21, 2006, 02:32:28 »
Citace
No tak si myslim, ze je troufalost rict, ze meli dostatek uhli. Imho to by byla otazka spis pro Alberta Speera.  Btw to neni stejne dulezity, protoze vetsina valecnych lodi vcetne Tirpitze mela nadrze na naftu a ne na uhli  A pojem "vetsinu" valky, tak zalezi na vykladu, protoze neklikrat vyrazel k neuspesnym vypadum proti konvojum, a pak byl presouvam mezi fjordy hlavne z duvodu oprav a aby unikl docasne pozornosti britu.



Si uvědomit že většinu spotřeby Tirpitze tvořili parní kotle na uhlí,na naftu byli podle mého názoru poháněny agregáty na výrobu elektrické energie.Nedostatkem uhlí Německo rozhodně netrpělo po okupovaných zemích byli všude doly narozdíl od ropy,která se musela dovážet a byl jí nedostatek. :twisted:

Citace
Se klidne  vid. Jen kdyz jsi stim zacal ty, tak jsem si dovolil upozornit na gramatickou nesrovnalost.  Btw nevim jak ty, ale ja ctu prispevky ostatnich ty ne  
Příspěvky ostatních čtu :!:  to bych se asi nepřihlašoval do fora,které od toho je.Docela by mě zajímalo jak mě mužeš osočovat že nečtu příspěvky,rád bych slyšel tvou odpověď :!:

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #9 kdy: Srpen 21, 2006, 02:52:47 »
Citace: "Hugo Primozic"


Si uvědomit že většinu spotřeby Tirpitze tvořili parní kotle na uhlí,na naftu byli podle mého názoru poháněny agregáty na výrobu elektrické energie.Nedostatkem uhlí Německo rozhodně netrpělo po okupovaných zemích byli všude doly narozdíl od ropy,která se musela dovážet a byl jí nedostatek. :twisted:


Tak je se te zeptam jinak, proc myslis, ze kazdou vetsi flotilu valecnych lodi doprovazeji tankery a ne uhelne lode?



Citace: "Hugo Primozic"
Příspěvky ostatních čtu :!:  to bych se asi nepřihlašoval do fora,které od toho je.Docela by mě zajímalo jak mě mužeš osočovat že nečtu příspěvky,rád bych slyšel tvou odpověď :!:


Ja te neosocuji, jen narazim na to, ze jsi pred par prispevky psal, ze " uz me vidis jak to procitam a hledam chyby". Je jasny, ze to ctu ne?a zrovna jsem si vsimnul chybicky to je vse. a ty hned z toho delas aferku.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Hugo Primozic

  • Host
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #10 kdy: Srpen 21, 2006, 04:50:54 »
Musim opravit zásadní chybu Bismarck i Tirpitz nebyli poháněny parnímí kotli na uhlí,ale na naftový palivový olej.

Doporučuji tyto stránky naleznete tam všechy informace o těchto lodích.

 :arrow: http://www.bismarck-class.dk/

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #11 kdy: Srpen 21, 2006, 05:14:49 »
Citace: "Hugo Primozic"
Musim opravit zásadní chybu Bismarck i Tirpitz nebyli poháněny parnímí kotli na uhlí,ale na naftový palivový olej.


No vidis, tak jsme se nakonec dohodli. Vedel jsem, ze to nebyla cista nafta, ale nevedel jsem presne co to bylo. Myslel jsem si, ze to byl topny olej, ale jisty sem si nebyl tak sem to radeji nepsal abych Vas neuvadel v omyl. Hlavni je, ze uz tam neladujes lopaty uhli. :)  Co jsem nekde cetl, tak aby mohl Tirpitz vyplout na kratkou bojovou, tak se muselo palivo zhromazdovat cca tri mesice behem nichz se Tirpitz nehnul z pristavu.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Warran

  • Host
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #12 kdy: Srpen 21, 2006, 07:10:25 »
V kotlích bitevních lodí a ostatních válečných lodí se spalovala nafta. Nejsem expert na petrochemii, takže neznám rozdíl mezi naftou, mazutem, topným olejem apod. Podle mně je taky problém, že anglicky se ropa řekne oil, nafta taky oil (crude oil apodobně), olej pro změnu taky oil, takže některá nedorozumnění mohou pramenit i z překladu.

Příklad: Průzkumný letoun sledující Bismarck po bitvě v Dánském průlivu hlásil, že Bismarck ztrácí oil (měl proraženou jednu nádrž).



Co se týká zdroje elektrické energie.  Tu lodě získávaly z generátorů poháněných od turbín. Jako záložní zdroj pro případ zničení kotelny/strojovny měly lodě dieselgenerátory. Bez elektřiny byla loď bezmocná, protože náměr a odměr děl byl samozřejmě elektrický, u malých protiletadlových děl asi i ruční, ale hlavně také: muniční výtahy byly elektricdké. Prostě bez elektřiny se nestřílelo.

Jsem přesvědčený, že Tirpitz v norském fjordu měl napájení ze břehu, držet v chodu alespoň část kotelny a strojovny by bylo velmi neekonomické. Záložní dieselagregát byl opravdu záložní, takže jeho trvalé používání také nevidím jako pravděpodobné.



Elektrické zdroje Tirpitzu:

2x "elektrárna" po čtyřech generátorech o 500kW, celkem tedy 4000kW

2x "elektrárna" po pěti generátorech o 690kW, celkem tedy 6900kW

Dva další generátory po 400 a 460 kW, celkem tedy 860 kW.

Dieselagregát o 550kW.



P.S. Mimochodem, kormidelní stroj byl poháněn, jak jinak, elektricky :-).

marty

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 661
    • http://www.obrnenci.estranky.cz
Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #13 kdy: Srpen 21, 2006, 07:19:25 »
Mazut je zbytek, který vzniká během frakční destilace, nafta a motorový benzín jsou čisté ropné produkty. Mazut je tedy levnější zbytek, jeho využití na lodích je však dostačující.



Warrane, díky za příspěvek. Tak téma ''uhlí'' už je snad uzavřené, co se vrátit k samotnému zničení Tirpitze?
,,Včera jsem se slavnostně vyčural do Mosely'' generál George Patton, hlášení pro ministerstvo války, prosinec 1944

hirosima

  • Wehrmacht
    Stabsgefreiter - desátník
  • Příspěvků: 75
Re: Bitevní loď Tirpitz
« Odpověď #14 kdy: Leden 19, 2009, 01:05:19 »
Ja sice niesom odborníka ale pri tak dôležitej lodi akou bol Tirpitz museli Nemci mat okolo nej nejaku protilietadlovú ochranu alebo aspoň stíhačky. Ale ked sa pozriem do dobových dokumentov tak musím povedať že podľa dostupných údajov sa Tirpitz potopila po presune k nejakému ostrovu ktorého meno by si asi nikto nevedel zapamätať. Podstatné je že táto lod bola dobre chránená hlavne vo svojom starom kotvisku. Po presune sa jej situácia zhoršila čo sa ochrany týka ako aj polohy. Lod sediaca na dne sa nemôže nijako vyhnúť padajúcej bombe a bez ochrany z pobrežia je odsúdená na zánik. Sporným je aj fakt že počas náletu resp. pred náletom boli do vzduchu vyslané varované nemecké stíhačky ale pre zlé informácie leteli do starého kotviska lode takže sa od nej nenávratne vyzdialili. Tiež boli po ruke dymové generátory na brehu ktoré mali Tirpitz zahaliť do oblakou dymu kým neprejde nálet. Tie však nefungovali a kapitán lode vo svojom poslednom hlásení pred katastrofou povedal že sa bude snažiť potvrdiť česť lode Tirpitz. Výsledkom tejto zjavnej neschopnosti vo velení ochranných zložiek bola strata Hitlerovej najobľúbenejšej lode a tony šrotu čakajúce na Nórskych rybárov. Ale ja nie som odborník takže je možné že sú moje poznatky nepresné.
Ostatne jej zničenie pmami Tallboy je udivujúce ked sa v mnohých prípadoch bombardovanie lodí ťažkými bombardérmi neosvedčilo. Ale ked sa prizrieme na fakt že lod zasiahli 3 pumy (4 vybuchla v blízkosti lode a nebol to priamy zásah) nieje to až taký dramatický úspech bombardérov skôr šťastie premrhať toľko trhavín len preto aby sa potopila lod ktorá takmer vždy ked vyplávala sa ocitla v oprave je trochu mrhanie prostriedkami.