Autor Téma: Bitevné lode triedy King George V (GBR)  (Přečteno 8310 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Pombo

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 43
Re: Bitevné lode triedy King George V (GBR)
« Odpověď #15 kdy: Říjen 19, 2013, 02:04:28 »
Tak ona nebyla v té době ještě plně bojewschopná. V podstatě ji poslali z nouze. Loď nebyla ani na 100% dokončená a ani posádka ještě nebyla vycvičená. O rok později už by to vypadalo o dost jinak a kadence by byla mnohem větší.
Nepleteš si to s sesterskou lodí Prince of Wales? Ten byl také poslán ještě s dělníky na palubě. KGV byl už ve službě půl roku. Což taky není moc, ale na dokončení plavidla by to mohlo stačit.

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1532
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Bitevné lode triedy King George V (GBR)
« Odpověď #16 kdy: Říjen 19, 2013, 03:56:46 »
Tiež mám ten pocit, King George V bol do služby zaradený už 11. decembra 1940, zatiaľčo Prince of Wales o mesiac a kúsok neskôr 19. januára 1941.

Na stránke navweaps som sa ináč dočítal toto:"..Nanešťastie veže pre nové delá boli náchylné na mechanické zlyhania v úvodnej fáze vojny, pričom ako Prince of Wales tak King George V mali počas stretnutí s Bismarckom početné problémy. Veľká väčšina týchto problémov bola vyriešená do roku 1943 (čiže cca po 2 rokoch!). V úvodnej fáze Bitky pri Servernom myse, 26. decembra 1943, sa HMS Duke of York podarilo z 52 bočných sálv zarámovať Scharnhorst v 31 prípadoch, v druhej časti potom dosiahol skóre 21 z 25 sálv, strelecký výkon hodný pochvaly. Celkovo Duke of York vystrelil 450 striel v 77 bočných salvách. Napriek tomu ale počas bitky dosiahol menej ako 70% z maximálneho možného výkonu kvôli mechanickým aj ľudským chybám..."

http://navweaps.com/Weapons/WNBR_14-45_mk7.htm
The only easy day was yesterday.