Autor Téma: HMS Belfast  (Přečteno 5845 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
HMS Belfast
« kdy: Srpen 08, 2007, 01:26:57 »
HMS Belfast

Lahky kriznik triedy Edinburgh.



Trieda Edinburgh bola poslednou predvojnovou triedou britskych lahkych kriznikov. Kedze v tomto obdobi sa uz zjavne schylovalo k dalsiemu velkemu konfliktu, dodrzovanie Washingtonskych a Lodnyskych kriterii nebolo pri navrhu konstrukcie prvorade. Preto doslo k prekroceniu niektorych limitov, dokonca sa povodne pocitalo s vyzbrojou tvorenou az 16-timi delami kalibru 6'' v styroch stvorhlavnovych veziach!

HMS Belfast bol postaveny lodenicou Harland & Wolf v Belfaste. Jeho kyl bol zalozeny 10.12.1936, na vodu bol spusteny 17.3.1938 a dokonceny 3.8.1939. Po zaradeni do sluzby sa stal sucastou 18th Cruiser Squadron, ktora bola sucasou Home Fleet. 21.11.1939 vsak pod nim detonovala magneticka mina polozena ponorkou U-21, ktora zapricinila rozsiahle zaplavy lode. Po improvizovanych opravach v Rosyth bol HMS Belfast opravovany v Plymouth. Opravy trvali az do 8.12.1942! Po opravach sa opat stal sucastou Home Fleet a naplnou jeho ?prace? bolo eskortovanie arktickych konvojov. V ramci tychto misii participoval aj na slavnej bitke o Severny mys, v ktorej bol potopeny KMS Scharnhorst (26.12.1943). V aprili (duben) 1944 bola lod prestavana na velitelske plavidlo. V tejto ulohe sluzila v ramci Eastern Task Force pri vylodeni v Normandii. V auguste (srpen) 1944 sa zacali opravy a prestavby lode pre dalsie nasadenie na Dalekom vychode. Tieto neboli skoncene az do maja (kveten) 1945. Lod vyplavala do Pacifiku, ale v Sydney zakotvila az v auguste 1945. Po skonceni WWII lod zostala v Pacifiku a zucastnila sa Korejskej vojny. V roku 1952 bola odvelena domov, do rezervy. V roku 1955 zacala posledna modernizacia/prestavba, ktora sa skoncila az 12.5.1959. Potom lod znova sluzila na Dalekom vychode, a to az do roku 1962, potom ako vlajkova lod v ramci Home Fleet. Vyradena bola az v roku 1971, kedy sa stala muzeom. Lod existuje dodnes, kotvi na Temzi, vstupne pre dospelych 8,50 (Libier), Skupinove (nad 10 osob) 6,50 na osobu.

Technicke udaje:

Vytlak standard: 10260t

Vytlak maximal: 12675t

Dlzka na vodoryske: 176,48m

Dlzka celkova: 186,99m

Sirka: 19,28m (pred prestavbou po poskodeni minou)

Ponor: 5,25m

Pohonny system: 4 prevodove turbiny ?Parsons?, 4 trojbubnove kotle typu ?Admirality?, vykon 80000SHP, maximalna rychlost 32,5 uzla (60,2km/h)

Osadka: 850 muzov (pocas vojny viac)

Vyzbroj: 4 trojhlavnove veze s delami 6/50 BL Mk XXIII (152,4mm), 6 dvojhlavnovych vezi s dvojucelovymi delami 4/45 QF Mk 16HA (101,6mm), 2 osemhlavnove ?pompomy? (40mm AAA), 2 stvorhlavnove gulomety cal.50 (12,7mm), 2 trojhlavnove torpedomety 21?? (533,4mm), 3 hydroplany. To plati pre stav po dokonceni. Po opravach v rokoch 1939-1942 neniesol gulomety, mal vsak namontovanych 14x20mm (4x1, 5x2) Oerlikon a radary typov 273, 281, 282, 283, 284 a 285. V juni (cerven) 1943 dostal dalsie 4x20mm (4x1). Na jar 1944 bol jeden dvojhlavnovy Oerlikon odstraneny, pribbudlo vsak 6x20mm (6x1). V maji 1945 pribudlo 20x40mm (4x4, 4x1) ?pompom?, miesto im vsak museli urobit 2 veze 4??, 8x20mm (8x1) a katapult pre lietadla. Zlozenie radarovej vystroje bolo pozmenene (pridane 281B, 293, 277, 274 a 268). V auguste 1945 boli 2 dvojhlavnove Oerlikony zamenene za 3x40mm Bofors (3x1) a 2 dalsie postavenia 40mm Bofors, pravdepodobne 2-hlavnove ?Hazemeyer? s trojaxialnou stabilizaciou, vlastnym radarom a analogovym pocitacom.

Pancierovanie: Boky 4,5'' (114,3mm), paluba 1,5-2'' (38,1-50,8mm), paluba nad municnymi skladmi 3'' (76,2mm), veze 2-4?? (50,8-101,6mm), hlavne priecne prepazky 2,5'' (63,5mm).





Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
HMS Belfast
« Odpověď #1 kdy: Srpen 08, 2007, 07:44:47 »
S tohto vrchného pohľadu mi viac pripomína luxusnú jachtu ako bojové plavidlo.

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Re: HMS Belfast
« Odpověď #2 kdy: Březen 30, 2009, 10:57:07 »
Ta lod je nadherna,polovina meho pobytu v Londyne byla na jeji palube!

hrdina sovietskeho zvazu

  • Rudá armáda - RKKA
  • сержант - Seržant
  • Příspěvků: 72
  • Ani krok spat....
Re: HMS Belfast
« Odpověď #3 kdy: Únor 17, 2010, 08:50:10 »
Naozaj krasna lod , chodim casto na Westminster takze som mal moznost dokladne si ju prehliadnut , naozaj sa to nezda ale z blizky posobi ohromne aspon mne sa zda strasne obrovska. Pani ja som si cely cas turboval mozog ako ju tam dotiahli ved Temza je dost plitka neviete to niekdo nahodou.

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1539
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: HMS Belfast
« Odpověď #4 kdy: Únor 18, 2010, 08:18:35 »
Čo som si tak gúglil tak hĺbka rieky sa pohybuje od 18 stôp (približne 5,5 metra) vyššie, čiže krížnik s ponorom 5.25 metra by nemal mať problémy.
Taktiež, keďže Londýn slúži ako prístav pre oceánske lode musí mať problém s dostatočnou hĺbkou nejakým spôsobom vyriešený.
The only easy day was yesterday.

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1016
Re: HMS Belfast
« Odpověď #5 kdy: Únor 18, 2010, 03:46:25 »
Měřeno při odlivu anebo při přílivu?

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1539
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: HMS Belfast
« Odpověď #6 kdy: Únor 19, 2010, 02:21:23 »
To práve nepísali. :) Hľadal som ďalej, čo viedlo k zisteniu, že hĺbka rieky sa príliš líši od miesta k miestu, pričom tieto rozdiely sú ešte výraznejšie podľa toho, či ide o príliv alebo odliv. Takže stanoviť jednotnú hĺbku všeobecne pre celú rieku nie je možné.
The only easy day was yesterday.