Autor Téma: Železniční dělo Dora  (Přečteno 69387 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Max Hanke

  • Wehrmacht
    Unteroffizier - četař
  • Příspěvků: 109
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #45 kdy: Září 26, 2009, 05:39:29 »
 V knize Stalingrad jsem četl že po výstřelu těchto mamutích děl u sevastopolu, umírali sovětští vojáci nikoli zásahem střepiny ale z toho důvodu že jim tlaková vlna rozervala cévy v těle. Celkem mi z toho běžel mráz po zádech. Prý se také používali čistě betonové granáty které měly účinek pouze výše zmíněný. Co je na tom pravdy?
Je jen naší zásluhou že bolševické hordy nemohou omývat své tanky na březích Atlantiku

Ssgt.Vais

  • US ARMY
  • Major
  • Příspěvků: 496
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #46 kdy: Září 26, 2009, 09:55:22 »
Bohužel bubáku, já bych řekl že ne.......ale co nebylo loni muže letos bejt :)
to že ho nabarví neznamená rekonstrukci. Stejně nejlepší jsou ty cihly pod hlavní
Rod Flanders
3rd Marine Division Reenacting Group (1958 - 1979)

hirosima

  • Wehrmacht
    Stabsgefreiter - desátník
  • Příspěvků: 75
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #47 kdy: Září 29, 2009, 08:13:35 »
Je mozne ze tlakova vlna po dopade granátu z takehoto hovada mohla mat aj takyto efekt a betonove naboje neboli az takou raritou ved aj v letectve sa na vycvik pouzivali betonove bomby a v plane bolo vyrabat aj trhave betonove bomby tak preco by nemohli nemci vyrobit aj zopar betonovych nabojov hoci myslim si ze narvat do tohoto monstra betonovy naboj mohlo byt dost riskantne kedze beton nieje nikdy tak stopercentne spolahlivy ako ocel a na ten sajrajt co po nom v hlavni ostal ani nemyslim.

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #48 kdy: Září 29, 2009, 02:49:02 »
Citace
Je mozne ze tlakova vlna po dopade granátu z takehoto hovada mohla mat aj takyto efekt
Takový účinek měl i nebelwerfer.
Citace
...kedze beton nieje nikdy tak stopercentne spolahlivy ako ocel a na ten sajrajt co po nom v hlavni ostal ani nemyslim.
Tak ten beton byl asi vylitý do kovového pouzdra ne ?
Nemyslím, že by si uplácali kuličku z betonu a šup s tím do děla.
Ampulle !!!

hirosima

  • Wehrmacht
    Stabsgefreiter - desátník
  • Příspěvků: 75
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #49 kdy: Září 30, 2009, 08:01:43 »
Hej to je pravda. A co sa tyka toho napadu co nemci mali dat to na pasy to bol pekny extrem. Ostatne sam som to popisoval na svojom topici o supertazkych tankoch. Ale ked si tak pomyslim ze nemci ked to projektovali nedbali na vyvoj letectva a bojovej situacie na frontoch. takze celkovo bolo toto delo na prd. Jedine uplatnenie vydim ako pobreznu bateriu.

warry

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 59
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #50 kdy: Říjen 28, 2009, 08:42:27 »
projel jsem cele vlakno a jsem z toho jeste vice poplantany  :-[
dora je anzio annie a je to stejny kanon jako leopold ?
vim,ze na prepravu leopolda se pouzivaly 2 parni lokomotivy,pozdeji nahrazene dieselovymi (kvuli koure) . k cemu presne slouzil motor v podvozku ? pouze k funkci kanonu, nebo umoznoval i omezeny pohyb po trati?
taky jsem se zde docetl,ze musely byt polozeny 2 trasy vedle sebe , proc tomu tak bylo?
diky moc za infos !!!  warry

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1544
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #51 kdy: Říjen 28, 2009, 08:49:53 »
Ako písal Hugo už na prvej strane tohoto topicu Anzio Annie je iné delo a nemožno ho zamieňať s Dorou. K tomu prečo museli byť položené dve koľajové trate vedľa seba : myslím, že keď sa pozornejšie pozrieš na druhú fotku v úvodnom príspevku, tak prídeš na odpoveď aj sám. (delo aj s celou súpravou bolo jednoducho príliš široké nato aby sa dalo prepravovať iba po jednej koľaji).
The only easy day was yesterday.

warry

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 59
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #52 kdy: Říjen 28, 2009, 09:00:55 »
Ako písal Hugo už na prvej strane tohoto topicu Anzio Annie je iné delo a nemožno ho zamieňať s Dorou. K tomu prečo museli byť položené dve koľajové trate vedľa seba : myslím, že keď sa pozornejšie pozrieš na druhú fotku v úvodnom príspevku, tak prídeš na odpoveď aj sám. (delo aj s celou súpravou bolo jednoducho príliš široké nato aby sa dalo prepravovať iba po jednej koľaji).
diky , cim dele jsem se prokousaval texty i foty , tim vic jsem z toho mel hokej. dik. w

Jarouš

  • ČSR
  • Poručík
  • Příspěvků: 233
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. června 2009
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #53 kdy: Říjen 29, 2009, 04:17:26 »
Navíc němci vyráběli těžké lodě a mnoho ponorek na rozdíl od rusů.
"Jsem voják a rváč." Arm.Gen. Josef Šnejdárek
http://vlastenci.cz/

sandoslap

  • Wehrmacht
    Stabsfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 229
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #54 kdy: Duben 30, 2011, 10:21:30 »
Problémy s dvojicí kolejí pro přepravu Dory tu byly takové, že se původně uvažovalo o tom, že místo nich bude dělo jezdit na obřích pásech. To by pak asi něco takového mohlo zajet téměř celou vesnici-a kdyby se jim to nějak moc rozjelo tak ještě možná omylem a aniž by si toho obsluha všimla :D .
Že máte dřevěnou nohu? Nevadí, nemusíte utíkat, jste li statečný.

Bobr

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 2
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #55 kdy: Září 22, 2012, 08:22:05 »
Monstrózní dělo s děsivou silou, ale ve výsledku k ničemu, pomalé, složité na dopravu a početná obsluha, kdyby tu průmyslovou kapacitu využili na stavbu tanku udelali by lip. Prominte mi vyraz prumyslova kapacita, hearts of iron no... :)
Dělu se také přezdívalo díky nasazení u Anzia jako "Anzio Annie"

tady je jedna orgasmická a obarvená fotka ;)

Tedy nechci být vlezlý, ale na snímku je kanón K 12 s hladkým vývrtem hlavně ráže 210 (211) mm
a dostřelem 115 km.
Nil homini certus est.

Bobr

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 2
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #56 kdy: Září 22, 2012, 08:35:29 »
projel jsem cele vlakno a jsem z toho jeste vice poplantany  :-[
dora je anzio annie a je to stejny kanon jako leopold ?
vim,ze na prepravu leopolda se pouzivaly 2 parni lokomotivy,pozdeji nahrazene dieselovymi (kvuli koure) . k cemu presne slouzil motor v podvozku ? pouze k funkci kanonu, nebo umoznoval i omezeny pohyb po trati?
taky jsem se zde docetl,ze musely byt polozeny 2 trasy vedle sebe , proc tomu tak bylo?
diky moc za infos !!!  warry

Anzio Annie byl kanon K 5 (e) ráže 280 mm.
Děla Dora i Gustav měla v podvozcích trakční elektromotory pro pohyb v oblouku, projížděním kterého se nastavoval odměr. Diesel - elektrické lokomotivy byly využívány pro přísun střeliva, náhradních součástek a při sestavování a rozebírání děla. Po tratích se tato děla přepravovala v rozloženém stavu.
Nil homini certus est.

Jamamoto_Jamato

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 49
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #57 kdy: Leden 02, 2013, 10:43:14 »
Podla mna by nemci nikdy nedobili Sevastapol bez Dory a Karla Thora , proste ine delo ani tank by neprerazili ruske pevnosti hlavne Maxim Gorkij v ktorom sa nachadzalo cca 1000 muzov

poviedkar

  • Luftwaffe
  • Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 426
  • Pechota, Letectvo, Námorníctvo, Tanky, Panzernet
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #58 kdy: Leden 02, 2013, 06:48:42 »
To je celkom možné. No podľa mňa by aj bez týchto diel dokázali dobyť Sevastopoľ. Je však otázne aké by mali Nemci straty v prípade nenasadenia týchto zbraní. Navyše počítajte aj s tým že sa bojov nad Sevastopoľom aktívne zúčastnili aj lietadlá Luftwaffe. Bolo by síce ťažšie ničiť oporné body ruskej obrany len zo vzduchu keďže pevnostný systém v Sevastopoli obsahoval kilometre podzemných chodieb ale podarilo by sa to.

Lenže hroziace vysoké straty si zrejme uvedomoval aj generálny štáb keď do bojov nasadil tieto ťažké delá.
Anarchizmus znamená, že môžeš byť slobodný, nikto ťa nemôže zotročiť, nikto ti nemôže rozkazovať, nikto ťa nemôže okradnúť, nikto ťa nemôže využívať. Znamená byť slobodný, robiť veci ktoré chceš robiť a nebyť nútený robiť veci ktoré nechceš.             
                           Alexander Berkman