Autor Téma: Železniční dělo Dora  (Přečteno 68535 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Železniční dělo Dora
« Odpověď #30 kdy: Srpen 31, 2007, 07:46:26 »
Vyrobit projektil nie je take narocne, hoci tieto boli hooodne drahe. Horsie to bolo s inymi parametrami dela. Napr. na jeho umiestnenie do palebneho postavenia bolo treba 3-6 tyzdnov, obsluha si vyzadovala celkovo asi 4500 muzov. Teoreticka zivotnost hlavne bola puhych 100 vystrelov, v praxi vsak dochadzalo k silnemu opotrebeniu uz po 15 vystreloch.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Tiny

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 296
Železniční dělo Dora
« Odpověď #31 kdy: Září 29, 2007, 01:18:55 »
No sice to sem nepatří, ale u těchto monster..viz. Maus, Dora a další...se často zmiňujete o tom, že "ta ocel" by se dala využít na jiný věci, třeba tanky apod, takže tím naznačujete, že neměli zrovna přebytky kovu...tak bych jenom si dovolil poznamenat, že jsem v jedné knize, ve které byly i krásně rozepsaný výrobní kapacity atd jak u Německa, tak SSSR za ty 4 roky Velké vlastenecké války četl, že jenom za rok 1943 vyrobil SSSR celkem 11 milionů tun oceli a 8 milionů tun čistýho železa, Německo vyrobilo 38 milionů tun oceli a 12 milionů tun čistýho železa a přesto vyrobil sovětský svaz o hafo moc více techniky za rok 1943, než Říše. Chci tím říct, že v případě těch Němců aspoň za první polovinu války ani tak nešlo o nedostatek oceli, jakožto o nedostatek výrobních kapacit (lidi, stroje, továrny a spousty dalších ekonomických faktorů výroby). :wink:  Ale to jen tak poznámka na okraj...
Teplé pivo je horší, než-li studená Němka!

Tiny

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 296
Železniční dělo Dora
« Odpověď #32 kdy: Září 29, 2007, 01:24:45 »
Takže by mě taky zajímalo, jak to spotřebovali? Když si spočítáte za ten rok, že vyrobili tolik a tolik tisíc letadel, tanků, děl, vozidel atd (obrazně řečeno samozřejmě), tak vám vyjde, že toto nemohli spotřebovat...a přesto asi spotřebovali...jen nevím, na co...jedině munice a armatura do opevnění, jinak nevím :D  Ještě jednou se omlouvám, že to sem pletu, jenom jsem to rád, že jsem to sem poznamenal
Teplé pivo je horší, než-li studená Němka!

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Železniční dělo Dora
« Odpověď #33 kdy: Září 29, 2007, 02:29:13 »
Ide o to, ze na vyrobu zbrane, ktora vazi povedzme 650kg, teda mensie PT delo, potrebujes asi 1200-1500kg materialu. Pri vyrobe konstrukcne zlozitejsich strojov, ako napr. lietadlo, je odpad podstatne vacsi.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Tiny

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 296
Železniční dělo Dora
« Odpověď #34 kdy: Září 30, 2007, 09:40:16 »
Taky pravda no
Teplé pivo je horší, než-li studená Němka!

Ben

  • Host
Dotaz
« Odpověď #35 kdy: Listopad 26, 2007, 11:44:17 »
Nazdar vespolekmám prosbu, od soboty jsem hrdým majitelem modelu dory v měřítku 1:35  :wink: a jelikož bych jí rád zastavěl do nějakého dioramatu, chtěl jsem se zeptat zda někdo nemáte zajímavé fotky a nějaké info.

díky za odpovědi



Ben

Warran

  • Host
Železniční dělo Dora
« Odpověď #36 kdy: Leden 06, 2008, 04:00:43 »
Citace: "Peter"
Citace: "marty"
Tak 29 tanku Tiger neni zas až tak hodně, ale přece jenom májí větší bojový potenciál než gigantické dělo. Jinak následovníkem Tlusté Berty je podle mě spíše moždíř Karl.
S tou bertou mas mozna pravdu, i kdyz na obranu sve domnenky bych rekl, ze Karl mel velmi omezeny dostrel (radove km) narozdil od Berty (radove desitky km), ktera strilela na Pariz. Takze mozna spis k te Dore.




Nejsem sice odborník na dělostřeleckou techniku, ale Peter si  pletet dvě různá děla. Tlustá Berta byl moždíř ráže 420mm, tedy zbraň krátkého dostřelu. Zatímco dělo, které máte na mysli se nazývalo Pařížanka (Paris gun, Paris-Geschütz) a jednalo se o dělo velkého dostřelu ráže 210 (209?) mm. Také se mu říkalo Císař Vilém. Kaiser Wilhelm Geschütz). Takže marty má pravdu v tom, že následníkem Berty je určitě Karl a následníkem Pařížanky (sexy název, nemyslíte) je Dora.



Viz

Tlustá Berta http://de.wikipedia.org/wiki/Dicke_Bertha

Pařížanka http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_Gun

Pitbullnet

  • Finská armáda
  • Vänrikki - Podporučík
  • Příspěvků: 266
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 6. července 2008
Re: Dotaz
« Odpověď #37 kdy: Leden 06, 2008, 04:28:00 »
Citace: "Ben"
Nazdar vespolekmám prosbu, od soboty jsem hrdým majitelem modelu dory v měřítku 1:35  :wink: a jelikož bych jí rád zastavěl do nějakého dioramatu, chtěl jsem se zeptat zda někdo nemáte zajímavé fotky a nějaké info.

díky za odpovědi



Ben
Není ten mode přes půldruhého metru dlouhý?A k tomu chceš ještě stavět diorámu?A na to máš vytyčený samotný pokojíček,ne? :D
Život je boj,boj je život!
"Zapíchli jsme nesprávného vepře..."-W.Churchill 1948
http://www.fuegops.xf.cz/index.html

hirosima

  • Wehrmacht
    Stabsgefreiter - desátník
  • Příspěvků: 75
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #38 kdy: Březen 19, 2009, 03:20:30 »
Po ostrelování sevastopolu se nemecký vojáci stretli s prekvapive velkým odporem. i kdyz byly vsechny betonové bunkry zničeny sovieti si postavili obranné barikády z mrtvých tel a ty bylo nutno prolézat takže rozrytá zemne která by jindy byla okamžite zabraná byla jeste dlouho predmnetem boju.

BVP

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 59
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #39 kdy: Březen 22, 2009, 10:10:01 »
Podla mna ak by aj Nemci Doru nevyrabali tak by sa zas toho tak vela nezmenilo.Tych 29 tankov tiger sice uz nejaka sila je ale aj tak by to zo strategickeho hladiska nepomohlo.Mozno akurat nejake to nemecke lokalne vitazstvo naviac.Nevedel by niekto povedat kolko bolo tychto del vyrobenych?

Ssgt.Vais

  • US ARMY
  • Major
  • Příspěvků: 496
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #40 kdy: Březen 22, 2009, 01:51:33 »
Eh? já mám poněkud jiné informace o osudu děla? S tím sevastopolem to sedí ale pak mělo být posláno ke Stalingradu ale o potom už se nic neví dál. A našla se jen náhradní hlaveň
K těm dělům na kolejích dodnes se dochovaly 2-Anzio Anne to zajali v itálii amies a odvezli do ameriky

A druhé bylo zajato postupujícimi kanaďany v roce 45 u tzv. Batterie Todt v oblasti Pas-de-Calais.Bohužel frantíci než aby se starali o restauraci děla,tak se radši budou honit za holkama :D a podle toho taky dělo vypadá

ale nemužu si vzpomenout na jméno
Rod Flanders
3rd Marine Division Reenacting Group (1958 - 1979)

Monty

  • Rudá armáda - RKKA
  • майор - Major
  • Příspěvků: 435
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #41 kdy: Září 26, 2009, 02:55:13 »
Kluci nevíte někdo jak se čistila hlaveň?
Jestli se spustil voják na laně do hlavně s kartáčem :D?
Obří štetka?
Nebo se trochu zašpiněná hlaveň prostě sundala a dala jíná?

Por. Iko

  • Rudá armáda - RKKA
  • капитан - Kapitan
  • Příspěvků: 299
  • Realita je tvrdá.
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #42 kdy: Září 26, 2009, 02:57:13 »
tak to je něco takový dělo se ještě neviděl kolik to asi tak měřilo na délku
,,Užívejte si života protože mrtví budete dlouho."

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1545
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #43 kdy: Září 26, 2009, 03:05:02 »
Tak podľa Wikipédie (klasická otázka nakoľko jej možno veriť) dosahovalo celá sústava dĺžku 47,3 metra, šírku 7,1 metra, výšku 11,6 metra a  hlaveň mala dĺžku 32,5 metra.
The only easy day was yesterday.

bubák

  • Host
Re: Železniční dělo Dora
« Odpověď #44 kdy: Září 26, 2009, 03:16:41 »
Eh? já mám poněkud jiné informace o osudu děla? S tím sevastopolem to sedí ale pak mělo být posláno ke Stalingradu ale o potom už se nic neví dál. A našla se jen náhradní hlaveň
K těm dělům na kolejích dodnes se dochovaly 2-Anzio Anne to zajali v itálii amies a odvezli do ameriky

A druhé bylo zajato postupujícimi kanaďany v roce 45 u tzv. Batterie Todt v oblasti Pas-de-Calais.Bohužel frantíci než aby se starali o restauraci děla,tak se radši budou honit za holkama :D a podle toho taky dělo vypadá

ale nemužu si vzpomenout na jméno
On ten Aberdeen taky není taková bomba ;) Techniky sice hodně, ale rekonstrukce jde dost pomalu. Nové muzeum se tam už staví.
A podle některých fotek od baterie Todt se zdá, že dělo prochází rekonstrukcí
http://static.panoramio.com/photos/original/17835846.jpg