Autor Téma: Železniční dělo Dora  (Přečteno 69409 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Hugo Primozic

  • Host
Železniční dělo Dora
« kdy: Srpen 16, 2006, 07:42:31 »
Kruppovi závody postavili obrovské dělo, které se pohybovalo po dvoukolejné železnici a dostalo název Dora nebo též Gustav. Toto dělo je zapsáno v Guinnessově knize rekordů jako největší dělo světa.Bylo nasazeno při dobývání Sevastopolu.

- náboje ráže 800 mm
- hlaveň délky 32.5 m
- náboj o hmotnosti 4800 kg, dostřel 47 km nebo protipanceřový 7000 kg, dostřel 38 km
- délka střely s nábojnici 7.8 m

Adolf Hitler u tohoto super děla.











Koukněte se na http://ablecd.wz.cz/vendeta/dora.php  je tam o tomto dělu článek :lol:

Milan S.

  • Finská armáda
  • Everstiluutnantti - Podplukovník
  • Příspěvků: 772
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 20. srpna 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. srpna 2008 Za zásluhy o rozvoj fóra.   Uděleno: 1. listopadu 2008
Železniční dělo Dora
« Odpověď #1 kdy: Srpen 16, 2006, 08:22:30 »
Monstrózní dělo s děsivou silou, ale ve výsledku k ničemu, pomalé, složité na dopravu a početná obsluha, kdyby tu průmyslovou kapacitu využili na stavbu tanku udelali by lip. Prominte mi vyraz prumyslova kapacita, hearts of iron no... :)
Dělu se také přezdívalo díky nasazení u Anzia jako "Anzio Annie"

tady je jedna orgasmická a obarvená fotka ;) http://www.ww2incolor.com/gallery/albums/germans/anzio_annie.jpg

marty

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 661
    • http://www.obrnenci.estranky.cz
Železniční dělo Dora
« Odpověď #2 kdy: Srpen 16, 2006, 09:13:23 »
No jo no, další příklad jak všemožně se dalo mrhat výrobníma kapacitama, ale tady o tom sme se už jednou dobře pobavili s Petrem ( http://panzerforum.ic.cz/php/viewtopic.php?t=52&postdays=0&postorder=asc&start=15 )

Opravte mě jestli se pletu, ale nebyla ,,Anzijská Anča'' děla Leopold a Robert myslim, že jo. Tohle je 800 milimetrový monstrum DORA na dvou kolejích, tamto byly dvě 280 mm na jedný koleji.
,,Včera jsem se slavnostně vyčural do Mosely'' generál George Patton, hlášení pro ministerstvo války, prosinec 1944

Hugo Primozic

  • Host
Železniční dělo Dora
« Odpověď #3 kdy: Srpen 16, 2006, 09:24:35 »
Citace
Dělu se také přezdívalo díky nasazení u Anzia jako "Anzio Annie"

tady je jedna orgasmická a obarvená fotka 




Musim tě opravit Doře se nepřezdívalo Anzio Annie.Anzio Aniie bylo uplně jiné super dělo nasazené v Itýlii proti spojencum.Stačí se podívat na rozdíli na obrázkách a také Dora byla zničena oproti Anzio Anii,která se zachovala.

Anzio Aniie



Milan S.

  • Finská armáda
  • Everstiluutnantti - Podplukovník
  • Příspěvků: 772
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 20. srpna 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. srpna 2008 Za zásluhy o rozvoj fóra.   Uděleno: 1. listopadu 2008
..
« Odpověď #4 kdy: Srpen 16, 2006, 11:12:31 »
aha prominte mi pochybeni :) tyhle obludy me pripadaji vsechny stejne, vim ze vic nez jeden kus bylo vyrobenejch tezkejch mozdiru Karl atd. Ale myslel sem že tuhle kravinu postavili jen jednou, opravdu jak se dá mrhat výrobní kapacitou. Každej tank navíc by při Zitadelle bodnul postavenej namísto těhle monster  :lol:

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Železniční dělo Dora
« Odpověď #5 kdy: Srpen 17, 2006, 08:24:56 »
Ja bych vyjadril svuj nazor obecne ke tezkemu zeleznicnimu delostrelectvu. V druhe svetove valce, si myslim, ze takovehle zbrane byl uz trochu prezitek. Protoze ohromne naklady na vyrobu a ohromne naklady na udrzbu (neznam presne zivotnost hlavne Dory, ale bylo nutne ji velmi velmi casto menit) urcite nevyvazily bojove uspechy. Navic sestavit takove delo zabere more casu, a fronta na Vas cekat nebude, takove monstrum muzete pouzit pouze v oblastech kde neni aktivni letectvo protivnika, protoze jediny zasah znamena konec.

A konkretne k Gustavovy, na Sevastopol vypalil 48 strel. Po jeho padu bylo delo rozebrano a 3/4 roku opravovano. Dalsi jeho cesty jsou zakryty tajemstvim, ale je mozne ze se ucastnilo boju o Varsavu v roce 1944. Druhe delo bylo pry poslano ke Stalingradu kde bylo zniceno.

Jak jsme se jiz bavili s martym pred casem o mrhani prostredku, tak myslim ze tyhle dve dela by do kategorie "zbytecnych" rozhodne patrila.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

panzernet

  • Administrátor
  • Příspěvků: 281
    • http://www.panzernet.net
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. května 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. května 2009
Železniční dělo Dora
« Odpověď #6 kdy: Srpen 17, 2006, 08:38:16 »
Ještě bych Petera doplnil o nutnost položit druhý pruh železnice všude kde měla být Dora nasazena, což představuje nezanedbatelnou zátěž jak na peníze tak na čas.

No rozhodně to nebyla zbraň pro bleskovou válku. Máte někdo info kdy se vlastně začala vyvíjet a vyrábět? Jestli to byl nápad nácků nebo to jenom zdědili z období po první světové kdy takové obludy mohly být v módě?
"Motor zvítězil nad koněm a kanon nad kopím." Heinz Guderian

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Železniční dělo Dora
« Odpověď #7 kdy: Srpen 17, 2006, 09:47:29 »
Citace: "panzernet"
Ještě bych Petera doplnil o nutnost položit druhý pruh železnice všude kde měla být Dora nasazena, což představuje nezanedbatelnou zátěž jak na peníze tak na čas.

No rozhodně to nebyla zbraň pro bleskovou válku. Máte někdo info kdy se vlastně začala vyvíjet a vyrábět? Jestli to byl nápad nácků nebo to jenom zdědili z období po první světové kdy takové obludy mohly být v módě?


Vyvoj zacal v roce 1935 nebo 36 a prvotnim cilem tohoto dela bylo prorazeni Maginotovy linie. Problemy s vyvojem byly zjevne a v dobe kdy byla prvni Dora dokoncena byla Maginotova linie davno v rukou nemcu. Myslim si, ze inspirace vzali nemci urcite z prvni svetove, typnul bych si, ze mozna z "Tluste berty". Jinak technicke udaje zde jiz nekdo psal, ja bych jen doplnil takovou zajimavustku, ze delo obsluhovalo 1720 muzu pod vedením generála. :) A jeste jedno srovnani jsem nasel a to takové,že za cenu jednoho dela by se dalo vyrobit 29 tanku Tiger.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

marty

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 661
    • http://www.obrnenci.estranky.cz
Železniční dělo Dora
« Odpověď #8 kdy: Srpen 17, 2006, 11:52:29 »
Tak 29 tanku Tiger neni zas až tak hodně, ale přece jenom májí větší bojový potenciál než gigantické dělo. Jinak následovníkem Tlusté Berty je podle mě spíše moždíř Karl.
,,Včera jsem se slavnostně vyčural do Mosely'' generál George Patton, hlášení pro ministerstvo války, prosinec 1944

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Železniční dělo Dora
« Odpověď #9 kdy: Srpen 17, 2006, 03:04:21 »
Citace: "marty"
Tak 29 tanku Tiger neni zas až tak hodně, ale přece jenom májí větší bojový potenciál než gigantické dělo. Jinak následovníkem Tlusté Berty je podle mě spíše moždíř Karl.


S tou bertou mas mozna pravdu, i kdyz na obranu sve domnenky bych rekl, ze Karl mel velmi omezeny dostrel (radove km)  narozdil od Berty (radove desitky km), ktera strilela na Pariz. Takze mozna spis k te Dore.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Železniční dělo Dora
« Odpověď #10 kdy: Srpen 18, 2006, 05:55:44 »
Pochopitelne naprosto zbytecne. Vzhledem k vyrovnim kapcitam rise.....

DORA mela byt take pouzita na odstrelovani Gibraltaru, ale Franco s tim nesoihlasil(mov vycuuranej pan).Take jsem slysel, ze se uvazovalo o instalaci Dory na pasy. To by musela byt fakt kosmicka rychlost



August von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Hugo Primozic

  • Host
Železniční dělo Dora
« Odpověď #11 kdy: Srpen 18, 2006, 06:15:39 »
Citace
Pochopitelne naprosto zbytecne. Vzhledem k vyrovnim kapcitam rise.....



V prvních letech války kdy bylo toto dělo vyrobeno disponovalo německo stále velkými výrobními prostředky,zbytečné podle mě nebylo při dobývání Sevastopole pomohlo němcum toto město dobít,bez něj by utrpěli rozhodně větší ztráty.

marty

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 661
    • http://www.obrnenci.estranky.cz
Železniční dělo Dora
« Odpověď #12 kdy: Srpen 18, 2006, 06:20:26 »
jo, ale kdyby ten Sevastopol v tu dobu už dobývali s 29 tanky Tiger, možná by ztráty byly ještě menší a vítězství efektivnější :wink:  Já vim, že v tu dobu, Tigry ještě nebyly k dispozici, ale kdyby se ty prostředky vynaložily na projektování tanků, bylo by to lepší...
,,Včera jsem se slavnostně vyčural do Mosely'' generál George Patton, hlášení pro ministerstvo války, prosinec 1944

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Železniční dělo Dora
« Odpověď #13 kdy: Srpen 18, 2006, 06:22:57 »
Citace: "Hugo Primozic"
[V prvních letech války kdy bylo toto dělo vyrobeno disponovalo německo stále velkými výrobními prostředky,zbytečné podle mě nebylo při dobývání Sevastopole pomohlo němcum toto město dobít,bez něj by utrpěli rozhodně větší ztráty.


Nesouhlasim, jak 48 vystrelu pomohlo vyrazne k dobiti pevnosti? Ze znicilo jeden municak 20metru pod zemi? Tomu rikas, ze vyrazne pomohlo?
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Hugo Primozic

  • Host
Železniční dělo Dora
« Odpověď #14 kdy: Srpen 18, 2006, 06:25:58 »
Citace
Nesouhlasim, jak 48 vystrelu pomohlo vyrazne k dobiti pevnosti? Ze znicilo jeden municak 20metru pod zemi? Tomu rikas, ze vyrazne pomohlo?




Koukni se na střelu do Dory myslim že 48 výstřelu udělá sví.Když by si byl rusem v Sevastopolský pevnosti a padali na tebe tyhle mega střeli tak by si ještě rád kapituloval :lol: