Aero A-300 V roku 1936 oddelenie letectva na ministerstve národnej obrany vypracovalo program modernizácie letectva tak stíhacieho ako bombardovacieho. V rámci uvedeného bola stanovená propozícia pre stredný bombardér tzv. Typ IV. Ako prvá zareagovala firma Aero, ktorá už v máji 1936 predstavila projekt A-206 vychádzajceho s civilného A-204. Avšak ministerstvo malo určité pripomienky k predstavenému projektu a upravilo následne svoje požiadavky na nový stredný bombardér. Na základe týchto podkladov sa do súťaže pustili všetky letecké továrne v ČSR a to s prípravou prototypov Letov Š-43, Avia B-36 a B-158, Praga E-48, Aero A-206 a nová konštrukcia A-300.
V roku 1937 bol prvý krát predstavený verejnosti roku model A-300. Lietadlo vychádzalo z Aero A-204 s upraveným trupom a zadnými plochami. Lietadlo poháňali dva motory "Mercury" IX, pričom do ich motorových gondol sa zaťahoval podvozok. Požité boli staviteľné vrtule De Havilland. Práce na lietadle sa však preťahovali, nakoľko veľké problémy spôsoboval zaťahovací podvozok typu Pantof.
Prototyp bol zalietaný v máji 1938 roku skúšobným pilotom továrňe Aero Karlom Vaněkom.
Následné skúšky ukázali mimoriadne výkony tohto lietadla, ktoré v maximaálnej rýchlosti 470 km/h jasne prekonával stíhacie lietadlá armády a nebol ani ďaleko od pripravovaného lietadla Avia B-35. Ako ďalšia výhoda sa ukazoval jeho lacnejšia a jednoduchšia výroba ako u B-71 (ruské SB-2). A tak ministerstvo ešte v roku 1938 roku objednalo prvých 15 lietadiel s armádnym značením B-72. Aero mala participovať na výrobe v spolupráci s firmou ČKD-Praga, kde sa mali vyrábať krídla. Záujem o licenčnú výrobu prejavilo aj Grécko. Všetko prerušila okupácia ČSR. Po nej ešte prototypy testovala firma Focke-Wulf. Aero A-300 bol najkvalitnejším predvojnovým bombardérom v ČSR a zároveň je to posledné významné dielo konštruktéra Antonína Husníka. S najväčšou pravdepodobnosťou by sa stal kostrou bombardovacieho letectva ČSR na začiatku 40-tych rokov minulého storočia.


Dvojmotorový jednoplošný stredný bombardér
Rozpätie 19,2 m
Dĺžka 13,5 m
Nosná plocha 45,50 m2
Posádka: 4 muži (pilot, bombometčík a 2 strelci)
Motorová jednotka: 2x Bristol Mercury IX o výkone 830 koní každý
Hmotnosť prázdna 3 955 kg
Hmotnosť vzletová 6040 kg
Max. rýchlosť 470 km/h
Dostup do 5000 m za 9 minút 6 sekúnd
Dostup 9400 m
Dolet 900 km (plne naložený bombami) až 2200 km (plne naložený palivom)
Výzbroj: 3 guľomety 7,92mm vzor 30 (predné (300 nábojov), spodné a zadné strelište (obe po 400 nábojov))
1 000 kg bômb (v pumovnici)