Autor Téma: Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"  (Přečteno 12766 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« kdy: Červenec 08, 2007, 08:10:13 »
Luftwaffe mala v Norsku moderne stroje, Bf-109G aj Fw-190A, plus prieskumne a bombardovacie stroje ako Ju-288. Neviem presne. Ale je jedna dobra stranka http://www.luftwaffe.no/ tam su detaily.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #1 kdy: Červenec 08, 2007, 08:15:39 »
Citace: Páter
Luftwaffe mala v Norsku moderne stroje, Bf-109G aj Fw-190A, plus prieskumne a bombardovacie stroje ako Ju-288. Neviem presne. Ale je jedna dobra stranka http://www.luftwaffe.no/ tam su detaily.

Tak to sem nevedel. Vim jenom ze v knize PSJV se par souboju s nepratelskymi stihaci odehralo. Vim ze to byli 109 a 190 ale verze ty si nepamatuju.

Ale kazdopadne se Corsairy v Evrope pouzivali.
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #2 kdy: Červenec 08, 2007, 08:20:21 »
Pokiaľ ma pamäť neklame tak v Nórsku boli dislokované Junkers 188. Dokonca po kapitulácii Nemecka tu zostalo asi 80 prakticky úplne nových strojov. Tie potom dostalo Francúzske letectvo v rámci reparácií.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #3 kdy: Červenec 08, 2007, 08:31:23 »
Citace
Ale kazdopadne se Corsairy v Evrope pouzivali.

To ano. A mas pravdu s tymi bombami, nosili 454kg bomby proti Tirpitzovi, kdezto Barracudy zvladli aj 908kg...
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #4 kdy: Červenec 08, 2007, 08:34:01 »
Citace: stevosk
Pokiaľ ma pamäť neklame tak v Nórsku boli dislokované Junkers 188. Dokonca po kapitulácii Nemecka tu zostalo asi 80 prakticky úplne nových strojov. Tie potom dostalo Francúzske letectvo v rámci reparácií.

Nechapu proc posilali moderni stroje nekam na druhorade bojiste kdyz by je mohli daleko lip vyuzit nekde jinde..... cela 5 letecka armada se mohla mnohem lepe uplnatnit na vychodni fronte...

Jasne puvodne meli za ukol nicit konvoje smerujuci do Ruska ale v roce 1944 uz ty konvoje nemeli rozhodujici vyznam a Ju 88 a 87 mohli nicit radsi ruske tanky nez sedet na norskych zakladnach a stihacky mohli branit risi proti spojeneckym naletum....
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #5 kdy: Červenec 08, 2007, 08:54:25 »
Neříkal bych úplně silné jednotky. Luftwaffe tam měla víceméně stroje, které by na ostatních frontách byly uzemněny, krom několika moderních stíhačů. Co se týče pozemní armády, zdržovaly se zde sice určité síly, které ovšem svou druhořadou výstrojí, výzbrojí a výcvikem nebyly jinde příliš platné.

Citace: Tommy[Nau]
Citace: stevosk
Pokiaľ ma pamäť neklame tak v Nórsku boli dislokované Junkers 188. Dokonca po kapitulácii Nemecka tu zostalo asi 80 prakticky úplne nových strojov. Tie potom dostalo Francúzske letectvo v rámci reparácií.

Nechapu proc posilali moderni stroje nekam na druhorade bojiste kdyz by je mohli daleko lip vyuzit nekde jinde..... cela 5 letecka armada se mohla mnohem lepe uplnatnit na vychodni fronte...

Ber to tak, že Ju-188 byl sice moderní stroj, od podzimu 1944 bylo ovšem bombardovací letectvo rušeno ve prospěch stíhačů, takže na východní či západní frontě by tyto stroje byly pravděpodobně uzemněny.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #6 kdy: Červenec 08, 2007, 09:05:07 »
No tak pre lepsiu predstavu tam boli napr. Bf-109G-5,6,8 a G-14, Fw-190 A-3 a A-8, D-9, Ju-88A,D a G, Ju-188A, He-219, Me-110G, dokonca tam figuruje aj Ar-234 a Me-262... rozhodne to neboli druhotriedne stroje
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #7 kdy: Červenec 08, 2007, 09:05:27 »
Okrem toho najväčším nemeckým problémom posledných mesiacov vojny neboli ani tak zbrane, ale nedostatok pohonných hmôt do nich.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #8 kdy: Červenec 08, 2007, 09:10:00 »
Tu je zoznam "materialu", ktory Nemci mali v Norsku 8.5.1945:

http://www.luftwaffe.no/SIG/lister/OOB/OOB45-05.html
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #9 kdy: Červenec 08, 2007, 09:29:55 »
Citace: Páter
No tak pre lepsiu predstavu tam boli napr. Bf-109G-5,6,8 a G-14, Fw-190 A-3 a A-8, D-9, Ju-88A,D a G, Ju-188A, He-219, Me-110G, dokonca tam figuruje aj Ar-234 a Me-262... rozhodne to neboli druhotriedne stroje

To ne, ale např. pár nočních stíhaček by nebe nad Reichem rozhodně nevyčistilo a pár Ju-88/Ju-188 by také nic nezmohli, nehledě na fakt, že jinde už byly víceméně uzemněny. Do puntíku souhlasím s tím co spal stevosk....palivo.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #10 kdy: Červenec 08, 2007, 11:40:38 »
Citace: Peter
Do puntíku souhlasím s tím co spal stevosk....palivo.

Na palivo v podstate dojeli vsechny mocnosti Osy.... jo jenom otazka.. nemci vyrabeli synteticky benzin z hnedeho uhli to je pravda ze? Dalo se timto zpusobem vyrobit taky letecke palivo jak se to jmenuje kerosin?
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #11 kdy: Červenec 08, 2007, 11:59:21 »
Povodny kerosin bol vyrobeny v 19. storoci z uhlia, ale to s palivom pre prudove motory nema nic spolocne...

Je to destilat petroleja (aj sa mu nadava letecky petrolej - Jet Petrol/JP), nie benzin. Benzin vyrabany z uhlia bol tiez dost nekvalitny, mal nizke oktanove cislo (nemecke letecke motory spalovali iba 87 oktanovy benzin, kdezto spojenci bezne poucivali 100 a 130 oktanovy benzin, vynimocne aj 170 oktanovy - v tom uz ale bolo pomaly viac olova, ako benzinu :)

Takze asi nie, si myslim.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #12 kdy: Červenec 09, 2007, 12:16:03 »
Citace: Páter
Povodny kerosin bol vyrobeny v 19. storoci z uhlia, ale to s palivom pre prudove motory nema nic spolocne...

Je to destilat petroleja (aj sa mu nadava letecky petrolej - Jet Petrol/JP), nie benzin. Benzin vyrabany z uhlia bol tiez dost nekvalitny, mal nizke oktanove cislo (nemecke letecke motory spalovali iba 87 oktanovy benzin, kdezto spojenci bezne poucivali 100 a 130 oktanovy benzin, vynimocne aj 170 oktanovy - v tom uz ale bolo pomaly viac olova, ako benzinu :)

Takze asi nie, si myslim.

Ty vole 170 oktanu :D  87 oktanu to se mi zda hodne malo... si vem ze moje uboha Honda CBR 125R potrebuje aspon 95 oktanu :D  :D ja vim neda se to srovnavat :lol:  :lol:

Ono to ale asi bylo hodne poznat ze to palivo melo jenom 87 oktanu... no ale zase ty motory na to asi byli uspusobeny co? takze ve vysledku to bylo stejne dobry jak spojenecky motor spalujici 100 oktanovy benzin je to tak??
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #13 kdy: Červenec 09, 2007, 12:33:01 »
Nie celkom, 87 oktanov je aj proti 100 oktanom obrovsky rozdiel. Samozrejme, Nemci sa snazili sec mohli, ale aj tak ich motory museli mat na dosiahnutie ekvivalentneho vykonu vacsi zdvihovy objem, so vsetkymi nevyhodami. Neskor si vypomahali zariadeniami typu MW-50, ktore vstrekovalo zmes vody a metanolu a kratkodobo umoznovalo zvysit vykonv boji. Ale to sa nemohlo porovnavat so 130 oktanovym benzinom. Zober si, ze motor Merlin mal v poslednych verziach az 2120k z objemu 27000cm3, DB-605 potreboval na 2000k 35700cm3, 100 oktanovy benzin a MW-50. Ten 100 oktan sa pouzival v malej miere, inak s 87 oktanom mal aj s MW-50 len 1800k, tzn. 13 oktanov=200k v tomto pripade  :wink:
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Luftlotte 5 - Letecká armáda "Norsko"
« Odpověď #14 kdy: Červenec 09, 2007, 12:58:07 »
Citace: Páter
Ten 100 oktan sa pouzival v malej miere, inak s 87 oktanom mal aj s MW-50 len 1800k, tzn. 13 oktanov=200k v tomto pripade  :wink:

Moc diky za informace o necem takovem slysim prvne.... no 200k je solidni rozdil.... na to asi nemci museli hodne nadavat zvlast kdyz meli za prdeli Tomika  :lol:

A to jeste nehlede na to ze nemecke motory meli vstrikovani benzinu do valcu coz je prece jenom lepsi nez klasicky karburator jako mel treba Merlin.
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón