Autor Téma: Panzerselbstfahrlafette V "Sturer Emil"  (Přečteno 8506 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

rase

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2848
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Panzerselbstfahrlafette V "Sturer Emil"
« kdy: Červen 22, 2007, 08:05:56 »
http://img13.imageshack.us/img13/9103/selbstfahrlafettel61stu.jpg
12.8cm Selbstfahrlafette L/61 -
Panzerselbstfahrlafette V

"Sturer Emil"

Hmotnost 35t
Délka  9800 mm
Šířka  3180 mm
Výška  2670 mm
Motor  6-valec Maybach HL 116 S (objem 11l,300k při 3300ot/min)
Max.rýchlost  19,6 km/hod
Zásoba phm  450l
Panceřování trupu čelo/boky/zadek  40(50?)/30/20mm
Panceřování nadstavby čelo/boky/zadok  30(50?)/15/15mm
Prevodovka  6-stupňová+R ZF-SSG77 Aphon
Posádka  5 mužů

V podstatě byl plánovaný, na ničení nových těžkých tanků Britů a Američanů. Nasazený pouze na východní frontě...

Abyste  nebrblali ( a kvůli přehlednosti), tak sem vám nakopíroval text z panzernetu:
Nový kanon ráže 128 mm s délkou hlavně 61 ráží (tedy 7,80 m!), jež měl být pro stíhač použit, vážil téměř sedm tun a pro podvozek nejtěžšího současného německého tanku PzKpfw IV představoval neúměrnou zátěž. Rovněž rozměry zbraně by nenechávaly v nástavbě na relativně malém podvozku Panzeru IV dostatek místa pro obsluhu a zásobu munice.
Proto nakonec volba konstruktérů padla na prototyp podvozku VK 3001 (H) firmy Henschel, který vznikl jako slepá větev během vývoje těžkého tanku Tiger. Přesto musel i tento podvozek být pro nesení nové zbraně prodloužen a na každé straně mu přibylo jedno dvojité pojezdové kolo. Na podvozku vyrostla rozměrná svařovaná nástavba o síle 40 mm na čelní stěně, 30 mm na bocích a 20 mm na zádi. Kabina zůstala shora otevřená. Posádka sestávala s pěti mužů - řidiče, radisty, velitele, střelce a nabíječe. Posty prvních dvou se nacházely tradičně uvnitř trupu v jeho přední části a chránily je dvě krychlové kupole s průzory a poklopy, které vyčnívaly z rovné desky za přídí podvozku. Zbylí tři muži seděli v bojovém prostoru kanonu. S nimi se do něj vešla ještě zásoba 18 kusů střeliva pro hlavní zbraň. Hmotnost jednoho granátu ráže 128 mm činila 26 kg a jeho úsťová rychlost byla 910 m/s.
 36-ti tunový obr byl poháněn motorem Maybach HL 116 o obsahu 11 litrů a výkonu 300 koní. Převodovka umožňovala řazení šesti rychlostí pro jízdu vpřed a jedné reverzní. Maximální rychlost stroje na silnici dosahovala slabých 20 km/h.
Celkem vznikly pouze dva prototypy tohoto pozoruhodného stroje. Oba vyrobila firma Rheinmetall Borsig v Düsseldorfu. Oba byly potom na přelomu let 1942 a 1943 nasazeny na východní frontě. I přes jisté bojové úspěchy, které jim zajistila schopnost boje na velké vzdálenosti, se stále jednalo o pomalá a neohrabaná monstra s, vzhledem ke své hmotnosti, poddimenzovanou pohonnou jednotkou. Tento fakt, spolu se zastavením výroby pokusného podvozku VK 3001 (H) ve prospěch jiného konceptu, odsoudily dva vzniklé stroje k tomu být prvními i posledními exempláři svého druhu.

zdroj Panzernet
-Tak, co si myslíte o tomhle těžkopádném pokusu ?
"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757

RMartin

  • Finská armáda
  • Vänrikki - Podporučík
  • Příspěvků: 266
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 20. srpna 2007
Panzerselbstfahrlafette V "Sturer Emil"
« Odpověď #1 kdy: Červen 23, 2007, 07:51:25 »
Mě se tento stroj poměrně líbí, ale jako u všech těchto těžkých a super těžkých zbraní se objevil problém s motorem.

Můj názor je, že kdyby byl po ruce výkonnější motor, tak by byl dobrým soupeřem těžkých ruských tanků, ale musel by sloužit s tanky, které by ho chránily na blízku což je trochu nevýhodné :?

Uživatelská skupina Finsko, přidej se k nám a slož přísahu.
http://panzernet.net/php/index.php?topic=2074.msg52243#msg52243

Paulus

  • ČSR
  • Kapitán
  • Příspěvků: 429
  • Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. března 2009
Panzerselbstfahrlafette V "Sturer Emil"
« Odpověď #2 kdy: Červen 23, 2007, 08:40:02 »
Přesně, ve druhé linii odstřeluje nepřátelské tanky,zatímco první linie je zaměstnává.Smrtící zbraň a ten počet vítězství na té hlavni to dokazuje.Bohužel,jak se již řeklo,málo mobilní a při ústupu by měl potíže.

fík

  • Wehrmacht
    Major - major
  • Příspěvků: 637
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007
Panzerselbstfahrlafette V "Sturer Emil"
« Odpověď #3 kdy: Červenec 09, 2007, 11:01:25 »
Slabý motor byl kámen úrazu všech větších projektů německé tankové techniky. Je to dost možná jediná, ale rozhodující vada, protože jinak jak bylo řečeno zářezy na hlavni dokazují, že by tento stroj mohl být postrachem východních plání :twisted:
"Dobrovolníci k obsluze útočných děl vystoupit!"

"Život vojáka od útočného dělostřelectva je krátký, ale smysluplný."

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Panzerselbstfahrlafette V "Sturer Emil"
« Odpověď #4 kdy: Červenec 10, 2007, 12:30:21 »
Vykonejsi motor = vetsi spotreba a to by nemcum prilis neprospelo.... nejtezsi tank co meli vyrabet Panther mozna jeste Tiger a nejtezsi stihac Jagdpanther stroje tezsi nez tyto uz jsou prilis tezke a neohrabane a taky prilis nakladne.
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

Paulus

  • ČSR
  • Kapitán
  • Příspěvků: 429
  • Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. března 2009
Panzerselbstfahrlafette V "Sturer Emil"
« Odpověď #5 kdy: Červenec 10, 2007, 08:56:13 »
Přesně a když připočteš špatnou organizaci výroby.Němcí vyrobili mnohem víc oceli než SSSR a táké mnohem méně tanků.A pochybuji,že by to  nálety dokázali tak drsticky snížit.Pak ještě kolikrát neměli ani auta,zásobi tahali koně či pestrobarevná sbírka různých automobilů.Pěšáci mnohdy mašírovali pěšky.

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Panzerselbstfahrlafette V "Sturer Emil"
« Odpověď #6 kdy: Červenec 10, 2007, 09:22:47 »
Nemecka valecna vyroba dosahla sveho vrcholu koncem roku (ted nevim presne mesic) 1944 kdy se vyrobilo za mesic nejvice stroju vsech druhu za celou valku. Potom uy jenom klesala ale spise nez kvuli bombardovani tovaren to bylo diky nedostatku surovin nebo kvuli znicene zeleznicni siti v Nemecku. Za tohle Hitler vdecil svemu vernemu ministrovi Albertu Speerovi ktery dokazal veskery prumysl skvele rozptylit po cele risi mimo velke zavody.
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Panzerselbstfahrlafette V "Sturer Emil"
« Odpověď #7 kdy: Leden 06, 2008, 09:57:52 »
Citace: Paulus
Přesně a když připočteš špatnou organizaci výroby.Němcí vyrobili mnohem víc oceli než SSSR a táké mnohem méně tanků.A pochybuji,že by to  nálety dokázali tak drsticky snížit.Pak ještě kolikrát neměli ani auta,zásobi tahali koně či pestrobarevná sbírka různých automobilů.Pěšáci mnohdy mašírovali pěšky.
Divil by ses ale Němci za v různých válečných letech vyrobili více oceli i více uhlí ( zaostávali pouze ve výrobě pohoných hnot). Němci vyrobili méně tanků protože nevyužívali tolik linek co Rusové a Němci potřebovali mnoho oceli i jinde než ve výrobě tanků a děl... třeba toho spoutu cpali do pevnostního systému po celé Evropě....  Četl jsem to v jakési knížce ale už nevím jaké.... :?
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

hofmik

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 2
Re: Panzerselbstfahrlafette V "Sturer Emil"
« Odpověď #8 kdy: Září 21, 2015, 09:19:44 »
Jeden prototyp Sturer Emila je v Kubince, jeho dělo je opravdu monstrózní a dle mého názoru se jedná minimálně o dobře vyřešené využití pokusného podvozku. Nicméně další produkce stroje s takto zbytečně velikým dělem by byla přinejmenším nerozumná.