Autor Téma: Bloch MB. 700  (Přečteno 3401 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Bloch MB. 700
« kdy: Červen 12, 2007, 03:36:29 »
Bezpečnostná situácia v Európe od druhej polovice 30. rokov vyvolávala obavy z vojenskej eskalácie. Táto obava so sebou prinášala obavu nedostatku určitých strategických surovín potrebných pre zbrojnú výrobu. Prakticky vo všetkých veľkých štátoch sa tak rozvíjala myšlienka stíhacieho lietadla schopného vysokých výkonov bez využitia duralu resp. hliníka. Takáto obava sa zrodila i na francúskom ministerstve letectva napriek skutočnosti, že francúzsko bolo jedným z najväčších svetových výrobcov a exportérov hliníka. Aj preto bola zadaná špecifikácia na vývoj lietadla bez využitia ľahkých kovov, ktoré malo byť vyrobené z dreva. Podobne ako i v ďalších krajinách malo slúžiť toto lietadlo v prípade výpadkov v produkcii klasických kovových lietadiel. Ako odpoveď na danú špecifikáciu boli predložené projekty ľahkých stíhačiek (chasseur léger) Caudron C-713 a Arsenal VG-30 a Bloch MB. 700. V továrni Marcela Blocha pracoval na projekte lietadla podĺa uvedenej špecifikácie inżinier André Herbemont. Prototyp bol vytvorený a zmontovaný v starých halách Bleriotu. Prototyp bol vytvorený z dreva, mal dlhšiu presklenú kabínu. Letún bol malých, kompaktných rozmerov s trupom krytým drevenou konštrukciou z prekližky a plátnom v zadnej časti trupu. Motor bol  málo výkonný štrnásťválec Gnome-Rhone 14M-6 s výkonom 515 kW a malým čelným priemerom.

Prvý a jediný prototyp MB-700-01 bol zalietaný  19. mája 1940. Po obsadení letiska v Bucu, kde prebiehaly skúšky, nemecké jednotky letún zapálily, protože vojaci se domnievali, že je lietadlo zamínované. Tak skončil prototyp tohoto úsporného letúnu. Okrem verzie MB-700 projektant pracoval ešte na námornej verzii (MB-720), ale vzhĺadom na obsadenie Francúzska práce na oboch sa  ukončily.



Výrobca: Avions Marcel Bloch a SNCASO v Suresnes

vyrobený len 1 prototyp

Posádka: 1

Motor: Gnome-Rhone 14M-6 o výkone 700 koní

Vzletová hmotnosť: 1 850 kg

Rozpetie: 8,90 m

Dlžka: 7,34 m

Výška: 3,40 m

Nosná plocha: 12,42 m2

Max. rychlosť: 550 km/h v  4 000 m

Dostup: 9 600 m

Vytrvalost: 2 hod

Výzbroj:  bola plánovaná buď ako 2x pevný kanón Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm a 2x pevný kulomet MAC M-39 1934 ráže 7,5 mm

alebo 4x pevný kulomet MAC M-39 1934 ráže 7,5 mm

všetky zbrane v krídlach

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Bloch MB. 700
« Odpověď #1 kdy: Červen 12, 2007, 08:09:47 »
Okrem vyššie uvedeného prototypu bol rozostavaný druhý prototyp s množstvom menších zmien ale ten nebol nikdy dokončený. Inak tento letún je zaujímavý hlavne neuveriteľne vyskou rýchlosťou 550 km/h vo výške 4000 metrov, ktorú tento letún dosiahol s tak slabým motorom ako bol Gnome-Rhone 14M-6 s výkonom 515 kW.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Bloch MB. 700
« Odpověď #2 kdy: Červen 12, 2007, 09:56:33 »
Cital som tiez o 515km/h a asi ide len o vypocitanu hodnotu, lebo nepresiel skuskami.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Bloch MB. 700
« Odpověď #3 kdy: Červen 12, 2007, 10:03:49 »
Priamo na stránke firmy Dassault Aviation nástupcu Blochu je napísané toto "The second flight was not completed until 13 May 1940, again with Daniel Rastel. During this 50 minute flight, the aircraft reached 4,000 metres. The prototype had not been fitted with weapons. It reached a speed of 550km/h, which was a remarkable performance considering the available power."



Ale podľa môjho názoru po zástavbe zbraní by výkony zákonite klesli a čert vie ako by sa takáto konštrukcia správala pri strelbe tých kanónov 20 mm.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Bloch MB. 700
« Odpověď #4 kdy: Červen 12, 2007, 10:09:02 »
No je to mozne, co sa pamatam, tak to mal byt maly zazrak co sa tyka letovych vlastnosti... mozno je tych 515 vypocitana s plnou vyzbrojou. Ked vezmeme do uvahy hmotnost dvoch kanonov a dvoch gulometov aj so strelivom a zasobnikmi a celou instalaciou, tak je to dobrych 200kg navyse...  plus odpor vzduchu a 515 je na svete  :wink:
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?