WM-21 Solyom (sokol) bol poslednym vyvojovym clankom slavneho Fokker C.V, ktoreho 3 kusy a licenciu zakupila madarska firma Weiss Manfred. Na jeho zaklade postavila 100 zdokonalenych strojov WM-9 Budapest a WM-16 Budapest II, ktore sa v zasade odlisovali iba pouzitou pohonnou jednotkou.
WM-21 bol prieskumny, pozorovaci a bombardovaci dvojplosnik s dvojmiestnou posadkou. Koncepcia vo svojej dobe uz klasicka: otvorena kabina pre pilota a pozorovatela, trup zvareny z ocelovych trubiek a potiahnuty platnom, kridla „fokkerovskej“ konstrukcie. Ako vacsina podobnych strojov tej doby, postradal akukolvek pasivnu ochranu. Jeho vyvoj zacal v roku 1936, dokonceny bol v roku 1937, skusky v roku 1938, v tom istom roku zacala aj seriova vyroba. Solyom bol pohanany 14-valcovym dvojhviezdicovym motorom Weiss Mafred WM-14 K s vykonom 870k, ktory bol licencnou obdobou Gnome et Rhone - WM-14 Kirs NO (ako vidno, nasi „spojenci“ z Francuzska dodavali technologie /aj ked nam ich skor nanucovali/ aj nasmu potencialnemu nepriatelovi...). Posledna seria (z roku 1942) bola pohanana silnejsim motorom s vykonom 1030k (ako v type Heja). Schopnost niest bomby bola obmedzena na maximalne 240kg. Bolo vyrobenych celkom 128 kusov, z toho 43 u WM (Csepel), 43 u MAVAG (Budapest) a 42 MWG (Gyor). Bojovo ho pouzili v operaciach proti Juhoslavii a v ZSSR. Od roku 1942 dosluhoval vo vycviku.
Zakladne udaje:
Rozpatie horneho kridla – 12,90m
Rozpatie dolneho kridla – 9,40m
Dlzka – 9,64m
Vyska – 3,50m
Hmotnost prazdneho stroja – 2300kg
Hmotnost bojova – 3400kg
Motor/vykon – WM-14 K/870k(640kW)
Max. rychlost pri zemi – 300km/h
Max. rychlost vo vyske – 340km/h
Dostup – 8000m
Dolet – 750km
Osadka – 2
Vyzbroj – 1 synchronizovany gulomet Gebauer 34M, 1 dvojgulomet strelca Gebauer 26/31M, 12x10kg bomby pod kridlami + 1x120kg bomba pod trupom.


