Autor Téma: Jugoslávie 1941-45  (Přečteno 12937 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

flak88

  • Wehrmacht
    Stabsfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 247
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. července 2008
Jugoslávie 1939-1945
« Odpověď #15 kdy: Říjen 11, 2007, 08:43:01 »
K těm bojům v Jugoslávii jen dodávám,že ty hranice nepřátelství,tolerovaného příměří,nebo přímé kolaborace,tak ty hranice byly velice,velice nezřetelné,protože situace byla často nepřehledná.Také se stávalo,že Němci např.koupili na trhu několik úplně nových MG-34 včetně munice a šli si po svých.Stát se to např.na Slovensku při povstání,tak vesnice i s trhem lehne popelem.flak88
flak88

Heinrich Reimers

  • Luftwaffe
  • Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 384
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 8. srpna 2008
Re: Jugoslávie 1941-45
« Odpověď #16 kdy: Říjen 11, 2007, 09:07:46 »
Citace: "Smokey"
Citace: "Peter Steindl"
Já bych reagoval na příspěvek Rastislava z Fall Blau, který tvrdí, že na konci války měli jugoslávští partyzáni (VNOJ) asi 1 000 000 mužů. To se mi zdá nadsazené, protože v srpnu 1944 bylo partyzánů 120 000 ve 42 divizích a četniků 60 - 70 000. Počty Titovců se určitě zvýšili, ale že by se zosminásobily, to se mi zdá moc.


Četnici byli ale na straně němců ne?
byli dva druhy četniků,jedni byli legalizovaní Nedičovi četnici,kteří byli od počátku války na straně němců.Na druhé straně byli Mihailovičovy četnici,kteří zprvu nebyli s němci ani s Titem,ale od roku 1944 začali přecházet k němcům,sám Mihailovič byl po válce popraven

Peter Steindl

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 792
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. května 2009
Re: Jugoslávie 1939-1945
« Odpověď #17 kdy: Říjen 11, 2007, 05:06:03 »
Citace: "flak88"
K těm bojům v Jugoslávii jen dodávám,že ty hranice nepřátelství,tolerovaného příměří,nebo přímé kolaborace,tak ty hranice byly velice,velice nezřetelné,protože situace byla často nepřehledná.Také se stávalo,že Němci např.koupili na trhu několik úplně nových MG-34 včetně munice a šli si po svých.Stát se to např.na Slovensku při povstání,tak vesnice i s trhem lehne popelem.flak88




Tady je stručný životopis Dragoljuba Mihajloviće:

 :arrow: http://www.panzernet.net/php/viewtopic.php?t=1192



Jinak k tomu nákupu kulometů: možná máš na mysli nákup kulometu MG-42 pro divizi Prinz Eugen, který měl proběhnout na chorvatském pouličním tržišti, jak to popsal J. Lucas v knize Hitlerovy horské jednotky. Jiný zdroj ovšem mluví o tom, že v červnu 1943 jich divize dostala 500.
Lepší pít coca-colu, než vodu z louže, ve které jsou červi.

pospec

  • Moderator
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2047
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Jugoslávie 1941-45
« Odpověď #18 kdy: Listopad 08, 2011, 11:06:00 »
Poměrně nikde jsem nenarazil na  téma Jugoslávské letectvo. Hodím vám sem početní stavy Jugoslovesnko Kraljevsko Ratno Vazduhoplovstvo:

přímo podřízeno velitelství letectva:

-3 Bf-109E (stíhací, Německo)
-3 Hurricane Mk.I (stíhací, Británie)
-9 Blenheim I (bombardér, Británie)
-14 SM 79 (bombardér, Itálie)
-2 Hawker Hind (stíhací, Británie)
-3 AVIA BH-33E


1.Stíhací Brigáda

2.stíhací pluk

-19 Bf-109E (31.Grupa)
-15 Hurricane Mk.I (52.Grupa)

6.stíhací pluk

-27 Bf-109E (32.Grupa)
-10 Bf-109E (51.Grupa)
-6 IK-3 Rogozarski


2.Smíšená Brigáda

8.bombardovací pluk

-12 Blenheim I (68.Grupa)
-12 Blenheim I (69.Grupa)

4.stíhací pluk

-13 Hurricane Mk.I (33.Grupa)
-7 Hurricane Mk.I (34.Grupa)
-8 Ikarus IK-2 (34.Grupa)


3.Smíšená Brigáda

5.stíhací pluk

-15 Hawker Fury (35.Grupa)
-15 Hawker Fury (36.Grupa)

3.bombardovací pluk

-30 Do-17K (63.Grupa)
-30 Do-17K (64.Grupa)


4.Bombardovací Brigáda

1.bombardovací pluk

-11 Blenheim I (61.Grupa)
-12 Blenheim I (62.Grupa)

7.bombardovací pluk

-13 SM.79 (66.Grupa)
-13 SM.79 (67.Grupa)


V polovině 30.let začalo jugoslávské letectvo modernizovat svůj letový park. Do roku 1937 disponovala řadou typů z 20.let či dokonce z první světové války! Letectvo se začalo rychle obnovovat, přičemž konečný termín byl rok 1943. Toho roku mělo jugoslávské letectvo dosáhnout síly:
-sedm pluků
-přes 1000 letadel různých typů

Problémy nastaly, když domácí průmysl nebyl schopný takové množství dodat, přestože produkoval vlastní stroje IK-2 a modernější IK-3. Proto se začali přední činitelé poohlížet po technice ze zahraničí - Británie, Německo, Itálie atd. Jugoslávská taktika BER CO MŮŽEŠ měla za následek komplikace v budoucím provozu letectva, což ovšem byl v celé Evropě poměrně běžný jev. K lednu 1941 disponovalo jugoslávské letectvo 11 různými typy bojových letounů, 14 typů cvičných strojů, do kterých se používalo více než 20 druhů pohoných jednotek (motorů), čtyři druhy kulometů a dva druhy kanónů.

Jugoslávská Do-17K je krásným vzorem:
-německá ksotra draku
-francouzské motory
-belgická výzbroj
-české fotopřístroje
-domácí (jugoslávské) přístrojové vybavení

Celkový počet bojeschopných letounů (všech druhů) dosáhl čísla 340, ovšem pro hodně posádek se dalších strojů nedostalo. Pro představu - roku 1941 Jugoslávie měla více než 2000 vojenských letců - pilotů, kteří měli základní výcvik, ale chyběl kompletní operační výcvik, nedostatečné zkušenosti s lety v noci a za zhoršených povětrnostních podmínek.

Chyběl výcvik ve skupinové slétanosti, pro stroje nebyl dostatek munice se stopovkou i zápalná munice, což navíc mělo za následek, že ne každý pilot měl výcvik ve střelbě na cíl. Přesto v reálných střetnutích byli Jugoslávci tvrdými soupeři - navzdory německé početní i technické převaze, utrpěla Luftwaffe citelné ztráty v poměru s tím, s jak silným soupeřem se utkávala.
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/