Autor Téma: Messerschmit Me 262 Schwalbe  (Přečteno 35902 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

fík

  • Wehrmacht
    Major - major
  • Příspěvků: 637
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #15 kdy: Září 05, 2006, 01:01:32 »
Hele tak sem to našel o tom Schröger Musik s raketou se samospouští.
Zjednodušim to. Píší:
Raketové stíhačky byly nejprve vyzbrojeny 30mm kanóny pálícími dopředu. V posledních měsících války byl Komet vyzbrojen raketovou verzí Sch. Mus. První letadla byla takto vyzbrojena až v březnu 45. Lt. Fritz Kelb zaznamenal jediný sestřel takto upraveným letadlem. Podlétl bombardér a raketa ho rozlomila. Kelb padl 30 dubna poblíž Chotěbuze.
"Dobrovolníci k obsluze útočných děl vystoupit!"

"Život vojáka od útočného dělostřelectva je krátký, ale smysluplný."

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #16 kdy: Září 05, 2006, 01:09:24 »
Citace: fík
Hele tak sem to našel o tom Schröger Musik s raketou se samospouští.
Zjednodušim to. Píší:
Raketové stíhačky byly nejprve vyzbrojeny 30mm kanóny pálícími dopředu. V posledních měsících války byl Komet vyzbrojen raketovou verzí Sch. Mus. První letadla byla takto vyzbrojena až v březnu 45. Lt. Fritz Kelb zaznamenal jediný sestřel takto upraveným letadlem. Podlétl bombardér a raketa ho rozlomila. Kelb padl 30 dubna poblíž Chotěbuze.
Hmm velmi zajimave. O Kelbovy jsem cetl v te knizce co jsem zde uvadel, ale ze by pouzil toto tam psano nebylo. Vim, ze se experimentovalo s kanonovou verzi Schröger Musik a ze Kelb s ni zaznamel jeden sestrel. Nabizi se myslenka jestli v tvem zdroji neni chyba a nemluvi se o te kanonove verzi. A vzhledem k tomu, ze tu knizku co jsem uvadel psal zkusebni pilot, ktery se na vsech techto upravach a zkouskach podilel tak bych mu docela veril. Ale nevylucuji, ze se pracovalo i na tomhle.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

fík

  • Wehrmacht
    Major - major
  • Příspěvků: 637
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #17 kdy: Září 05, 2006, 01:48:20 »
Tak to já taky nevím. O letadla se moc nezajímám jen sem si to pamatoval protože se mi to líbilo ta raketa na fotobuňku. Ale v tý mí knížce se to tak píše. Těžko říct.
"Dobrovolníci k obsluze útočných děl vystoupit!"

"Život vojáka od útočného dělostřelectva je krátký, ale smysluplný."

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #18 kdy: Září 10, 2006, 09:57:42 »
Nasel jsem fotky umisteni Schräge Musik na jednotlivych typech letounu.
Do-217N
http://panzernet.topsid.com/do217n.jpg
Ju-88G
http://panzernet.topsid.com/ju88.jpg
Fw-189
http://panzernet.topsid.com/fw189.jpg
Seznam letadel a vyzbroje Schräge Musik :
Dornier Do 217N: 4x 20mm MG 151/20
Focke-Wulf Fw 189: 1x 20mm MG 151/20
Heinkel He 219: 2x 30mm MK 108
Junkers Ju 88C/G: 2x 20mm MG 151/20
Junkers Ju 388J: 2x30mm MK 108
Messerschmitt Bf 110G-4: 2x 20mm MG FF/M
Messerschmitt Me 163B : 2x 30mm MK 108
Messerschmitt Me 262B-2: 2x 30mm MK 108
Focke-Wulf Ta 154: 2x 30mm MK 108
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

fík

  • Wehrmacht
    Major - major
  • Příspěvků: 637
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #19 kdy: Září 10, 2006, 03:58:49 »
No vida takže i Shwalbe. Hm tak nevim jak to s tím Kometem bylo. Třeba o tom ještě někdy něco uslyším nebo si přečtu.
"Dobrovolníci k obsluze útočných děl vystoupit!"

"Život vojáka od útočného dělostřelectva je krátký, ale smysluplný."

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #20 kdy: Září 10, 2006, 04:09:07 »
Citace: fík
No vida takže i Shwalbe. Hm tak nevim jak to s tím Kometem bylo. Třeba o tom ještě někdy něco uslyším nebo si přečtu.
No Me-262 jsem tam dal jen pro uplnost, stejne jako Ju-388. V obou pripadech se jednalo maximalne o jeden kus, ktere pravdepodobne (u Ju-388 stoprocetne) nebyly pouzity v boji.
Btw u Me-163 jsme se bavili o raketove verzy, ze mel kanonovou verzy jsem rikal a nikdy nepopiral.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

fík

  • Wehrmacht
    Major - major
  • Příspěvků: 637
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #21 kdy: Září 10, 2006, 04:20:28 »
No dyť já přeci neřikal že si to popíral. Já se taky bavil o tý raketový. Zajímalo mě to. Jestli si o tom neslyšel tak je to divný, ale já sem o tom četl. Ale protože mě letadla moc neberou, tak už se o tom těžko někdy dočtu víc. To je všechno.
"Dobrovolníci k obsluze útočných děl vystoupit!"

"Život vojáka od útočného dělostřelectva je krátký, ale smysluplný."

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Re: Messerschmit 262 schwalbe
« Odpověď #22 kdy: Září 22, 2006, 10:58:44 »
Citace: "Hugo Primozic"
Co si myslíte o tomto stroji ?
patri mu cest protoze to byl 1 seriove vyrabeny proudak ,horsi to bylo s zivotnosti motoru ale zde je to omluvitelne kvuli nedostatku dulezitch materialu,jako aprostou chybu povazuji to ze ho (s pricinenich ádi hitlera) nasadili jako stihaci bombarder

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
Re: Messerschmit 262 schwalbe
« Odpověď #23 kdy: Září 23, 2006, 10:07:11 »
Kte vydrzi motoru, mam takovy neprijemny dojem ze motor musel po 10h na generalni opravu a po 25 hodinach, letovych samozrejme, byl na vyhození.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Me-262C Heimatschutzer
« Odpověď #24 kdy: Říjen 22, 2006, 03:52:09 »
Slyšeli jste někdo o verzi Me-262C Heimatschutzer? Mělo by se jednat o klasickou dvěstěšedesátdvojku které měla v zádi namontovaný raketový motor Walter z Me-163. Cílem této úpravy mělo být dosažení velkých výšek za krátký čas jako tomu bylo u Me-163. Nevíte náhodou někdo bližší podrobnosti?
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #25 kdy: Říjen 23, 2006, 11:25:41 »

1CZECH-front

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 443
    • Blitzkrieg>Úvod
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 5. srpna 2008
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #26 kdy: Listopad 15, 2007, 10:03:20 »
Výrobce: Messerschmitt AG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/ME_262_2.jpg
Motor:   Model: Junkers Jumo 004B             axial Turbojets
Váha:  900kg
Rozměry:
Rozpětí: 12.5m
Délka: 10.6m
Výška: 3.8m
Hmotnost:
Prázdný: 4000kg
Naložený: 7045kg
Maximální rychlost:           Me 262A-1a: 870km
Rychlost stoupání: 1200m/min
Dostup: 11 500m
Dolet: 1050km
Výzbroj:     Me 262A-1a:    čtyři 30mm MK 108 kanóny    umístěné ve přední části
Me 262A-1b:     jako A-1a plus 24 stabilizovaných R4/M 55mm raket
Na obrázku by měl být noční stíhač         První let: 18. dubna 1941 s pístovým motorem
                                                                           18. července 1942 s proudovým motorem
        letectvo oficiálně převzalo 1433 vyrobených letounů, ale do bojů se jich zapojila jen menší část ,k bojovým jednotkám byla dodána cca polovina převzatých strojů, přičemž nejvíce jich najednou u jednotek bylo kolem 200
1CZECH-front

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Me-262C Heimatschutzer
« Odpověď #27 kdy: Listopad 15, 2007, 11:06:43 »
Pro doplnění: Rakety R4-M nebyly základním vybavením stroje. Odpalovaly se z dřevěných nosičů, jež vyráběla jakási truhlářská dílna. Při letu stroj zbrzďovaly přibližně o čtyři km/h, při startu však zbrzďovaly podstatně více.
                   Původně se zamýšlela montáž motorů BMW 003A. Po instalaci do prototypu V-1 však po 15 sekundách letu vypověděly službu. Příčina byla v nevhodně zvoleném materiálu lopatek dmychadla. Motory byly tedy nahrazeny těžšími a většími motory Jumo 004A, které však kladly daleko větší aerodynamický odpor. Odzkoušeny byly na prototypech V-2 (zřítil se při zkušebním letu, pilot zahynul, V-1 zničen při americkém náletu) a V-3 (o jeho osudu nic nevím). Do sériové výroby se dostaly jednotky Jumo 004B, které měly jen nepatrné změny. Jejich slabinou však byla výdrž 8 hodin v provozu, kdy poté musely být vyměněny (o spolehlivosti nemluvě). Tuto potíž se podařilo vyřešit až roku 1946 u Avie S-92, kdy byly do lopatek zavedeny vodou plněné chladící kanálky (další pozitivní změnou bylo kupříkladu zavedení druhé podvozkové pumpy, nebo jak se tomu nadává). Motor BMW 003 byl později využit tuším že u Salamandera.
Asi nejvýraznější změnou byl prototyp V-12, u kterého byl instalován vysokorychlostní kokpit. Nadzvukové rychlosti se však nepodařilo dosáhnout, nad 900km/h se stával neovladatelným. Způsobeno to bylo absencí křidélek na zpodku trupu, která by změnila proudění vzduchu, které je při nadzvukové rychlosti značně odlišné (dobře patrné kupříkladu u F-4).
Zdroje: moje hlava, ale nejvíce mám nastudováno z Mano Zieglera a z archivu TM v Praze, kamarád tam pracoval.
Schválně, víte, jak vypadal střední bombardér Me-261 a rakeťák Me-263?
Kdo chodí na srazy v Praze, můžu doručit i nějaké podklady z archivu TM.

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #28 kdy: Listopad 17, 2007, 03:04:45 »
Mám taký zlý dojem, že zo začiatku sa v Avii S-92 používala nezmenená pohonná jednotka a až v roku 1947-48 sa upravili tieto motory v zmysle skúseností a nových poznatkov. Celkovo to však bol len taký núdzový projekt za pár korún, nakoľko republika bola rozbitá a všetci mali iné starosti ako vývoj nejaké lietadla svetovej extratriedy.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Messerschmit Me 262 Schwalbe
« Odpověď #29 kdy: Listopad 17, 2007, 03:35:40 »
Motory byly Malešice M04 a byly vyrobeny podle nových zkušeností a nejednalo se o úpravu již vyrobených Junkers Jumo 004. Byla to plná novostavba podle patřičně upravené německé dokumentace.

První let S-92 se uskutečnil 27.srpna 1946 a CS-92 10.prosince 1946 a tyto typy byly již vybaveny českými motory. První sériový S-92 byl dodán letectvu až 12.června 1948.